Rakastunut nuoruuden kaverin vaimoon
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda. Lopeta tuo limerenssi ja hanki oma vaimo. Varmasti sitä naista hävettää sun kiimailut.
Mistäs sä tiefät onko kyseessä limerenssi?
Jos olet rakastunut johonkuhun jonka kanssa et ole edes ollut yhdessä, on kyseessä 99% todennäköisyydellä limerenssi.
Miten niin? Eikö rakastuminen yleensä edellä yhdessä oloa?
Tarkoitin "yhdessä ololla" kaikenlaista kahdenkeskistä romanttista ja eroottista kanssakäymistä, en mitään suhteen vakinaistamisvaihetta. Jos et ole tapaillut tätä naista näissä merkeissä, olet rakastunut vain itse luomaasi mielikuvaan hänestä romanttisena kumppanina, eli se on limerenssi.
Vierailija kirjoitti:
Miehille usein käy näin. Miksi? Kaverin nainen onkin houkutteleva.
Niinpä, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda. Lopeta tuo limerenssi ja hanki oma vaimo. Varmasti sitä naista hävettää sun kiimailut.
Jos olet rakastunut johonkuhun jonka kanssa et ole edes ollut yhdessä, on kyseessä 99% todennäköisyydellä limerenssi.
Miksi kukaan menisi yhteen sellaisen ihmisen kanssa, johon ei ole rakastunut?
"Miksi kukaan menisi yhteen sellaisen ihmisen kanssa, johon ei ole rakastunut?"
No tämä. En mä ainakaan edes pysty suhteeseen, jos en ole rakastunut. En mä niin läheisriippuvainen ole, että pitäisi väkisin seukata ensimmäisen vastaantulevan tusinaihastuksen kanssa. Mutta ilmeisesti ihmiset on tässä(kin) erilaisia.
Sinä et tapaile ja vietä aikaa kenenkään sellaisen kanssa, johon olet vain ihastunut, vaan odotat että rakastut, ja sitten pyydät ulos kahden kesken? En ihan usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan menisi yhteen sellaisen ihmisen kanssa, johon ei ole rakastunut?
Miehelle riittää vakituinen reikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niin koskaan ikinä. Olet sekoittanut himon tai ihastumisen rakkauteen.
Puhe oli rakastumisesta, ei rakkaudesta. Normaali järjestys on ihastuminen -> rakastuminen -> parisuhde -> rakkaus.
Puhe oli yhdessä olosta. Oletko todella sitä mieltä, että jos on vietetty aikaa yhdessä, pussailtu ja pantukin, niin ei olla oltu yhdessä? Missä kohtaa se ihastuminen oikein muuttuu rakastumiseksi, jos ette ole olleet edes yhdessä siinä välissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin "yhdessä ololla" kaikenlaista kahdenkeskistä romanttista ja eroottista kanssakäymistä, en mitään suhteen vakinaistamisvaihetta. Jos et ole tapaillut tätä naista näissä merkeissä, olet rakastunut vain itse luomaasi mielikuvaan hänestä romanttisena kumppanina, eli se on limerenssi.
No ei välttämättä. Kaverin vaimon voi tuntea todella hyvin, jos vuosikausia on vietetty aikaa yhdessä. On voitu matkustaa, saada lapset samoihin aikoihin jne. Aika hyvin tuntee. Mulla kävi näin eli miehen kaveri rakastui, mutta en voinut vastata tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niin koskaan ikinä. Olet sekoittanut himon tai ihastumisen rakkauteen.
Puhe oli rakastumisesta, ei rakkaudesta. Normaali järjestys on ihastuminen -> rakastuminen -> parisuhde -> rakkaus.
Puhe oli yhdessä olosta. Oletko todella sitä mieltä, että jos on vietetty aikaa yhdessä, pussailtu ja pantukin, niin ei olla oltu yhdessä? Missä kohtaa se ihastuminen oikein muuttuu rakastumiseksi, jos ette ole olleet edes yhdessä siinä välissä?
Tämä on tätä uutta seurustelukulttuuria. "Ei me seurustella, me vaan pannaan, pidetään kädestä ja vietetään aikaa" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no itselleni yhdessä olo tarkoittaa seurustelua. Eihän AP edes kertonut, että mitä hänen ja kaverin vaimon välillä on tapahtunut.
Saanko kertoa tarinani? Auttaa AP:tä ehkä paremmin. Eli olen mies, kohta nelikymppinen, puoliso lähti 4 v sitten rikkaamman mukaan. Lapsuuden ystäväni on ollut naimisissa kohta 15 vuotta, kolme lastakin, nuorin kymmenvuotias. Käyn ystäväni luona 3-4 kertaa vuodessa, yleensä kalareissujen yhteydessä tai merkkipäivänä. Olen myös yhden lapsen kummi.
Ystäväni vaimo on näppärä ja toimelias kolmevitonen, nainen parhaassa iässä. Hurmaava ihminen, vähän liian suulas ja kärkäs kommentoimaan mutta ihmisenä ihan ok, ei ongelmia. Ongelma on että hän tekee itseään "liki" aina kun ystäväni kanssa olen ottanut vähän olutta tai muuten istutaan iltaa.
Kerran, viime itsenäisyyspäivänä, ystäväni nukahti tujumman viski- ja lonkku-patterin jälkeen ja Rouva tuli olkkariin puolen yön maissa yöpukineissaan ja suoraan hyppäsi päälleni, aloitti suutelun ja höpötti puutteestaan. No, olin itsekin vähän humalassa, mutta onneksi järki pelasi sen verran että suutelun ja rintapuristelun lisäksi en häneen työntynyt vaikka rouva kovasti yritti.
Pudotin hänet lattialle, nosuin istumaan ja katsoin häntä. Hän riisui yöpaidan, pudotti pikkaritkin pois ja sanoi "tässä on kiimainen nainen, ota". En ottanut. Sanoin vain rouvalle, että mikään kiima ei saa minua niin sekaisin, että häneen yhtyisin. Rouva katsoi minua vähän aikaa, otti yöpukunsa ja meni makkariinsa, mitään ei sanonut.
En kadu, ystävyys, sellainen, jossa voit puhua toiselle kaikesta ja toinen ymmärtää, sitä ei saa mikään hetken huuma rikkoa. Olen minäkin toki kosteaa unta nähnyt kaverin vaimosta, varsinkin tänä kevään, mutta kyllä järki pitää olla päässä näissä asioissa vaikka kuin kiima alapäässä polttelisi.
Anna mennä vaan, jos tunne on molemminpuolinen. Puutteessa ei saa kukaan elää.
Ap on hyvä ja ostaa nyt luutun (se soittopeli) ja soitintaan herkästi näppäillen säveltää ja laulelee rakkauslauluja unelmiensa donnalle, mutta siis matkan päästä.
Trubaduurin hommissa suorastaan on edellytyksenä, että rakkauden kohde on naimisissa, joten silloin hän on turvallisesti tavoittamaton, eikä tuore lemmenkaipuu lopu ikinä, eikä mene piloille oikean lihallisen suhteen mukana seuraavien erilaisten sotkujen takia.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kertoa tarinani? Auttaa AP:tä ehkä paremmin. Eli olen mies, kohta nelikymppinen, puoliso lähti 4 v sitten rikkaamman mukaan. Lapsuuden ystäväni on ollut naimisissa kohta 15 vuotta, kolme lastakin, nuorin kymmenvuotias. Käyn ystäväni luona 3-4 kertaa vuodessa, yleensä kalareissujen yhteydessä tai merkkipäivänä. Olen myös yhden lapsen kummi.
Ystäväni vaimo on näppärä ja toimelias kolmevitonen, nainen parhaassa iässä. Hurmaava ihminen, vähän liian suulas ja kärkäs kommentoimaan mutta ihmisenä ihan ok, ei ongelmia. Ongelma on että hän tekee itseään "liki" aina kun ystäväni kanssa olen ottanut vähän olutta tai muuten istutaan iltaa.
Kerran, viime itsenäisyyspäivänä, ystäväni nukahti tujumman viski- ja lonkku-patterin jälkeen ja Rouva tuli olkkariin puolen yön maissa yöpukineissaan ja suoraan hyppäsi päälleni, aloitti suutelun ja höpötti puutteestaan. No, olin itsekin vähän humalassa, mutta onneksi järki pelasi sen verran että suutelun ja rintapuristelun lisäksi en häneen työntynyt vaikka rouva kovasti yritti.
Pudotin hänet lattialle, nosuin istumaan ja katsoin häntä. Hän riisui yöpaidan, pudotti pikkaritkin pois ja sanoi "tässä on kiimainen nainen, ota". En ottanut. Sanoin vain rouvalle, että mikään kiima ei saa minua niin sekaisin, että häneen yhtyisin. Rouva katsoi minua vähän aikaa, otti yöpukunsa ja meni makkariinsa, mitään ei sanonut.
En kadu, ystävyys, sellainen, jossa voit puhua toiselle kaikesta ja toinen ymmärtää, sitä ei saa mikään hetken huuma rikkoa. Olen minäkin toki kosteaa unta nähnyt kaverin vaimosta, varsinkin tänä kevään, mutta kyllä järki pitää olla päässä näissä asioissa vaikka kuin kiima alapäässä polttelisi.
Mitä jos siitä nuoruuden kaverin vaimosta onkin tullut vähitellen kaveria läheisempi ystävä?
Vierailija kirjoitti:
Silloin ei auta muu kuin panna!
Näin on, pääsee joko kaverista, vaimosta tai molemmista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no itselleni yhdessä olo tarkoittaa seurustelua. Eihän AP edes kertonut, että mitä hänen ja kaverin vaimon välillä on tapahtunut.
Kettu käy kolossa tai sitten ei käy. Ei siellä nyt mitään takuulla seurustella vaan pannaan kaverin selän takana.
Ei saa himoita toisen ihmisen vaimoa, vaikka olisi nyky kaverisikin. Näin Raamatussa, taisi olla ihan kymmenessä käskyssä, en minäkään tapa, vaikka joskus vihaksi käykin.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa himoita toisen ihmisen vaimoa, vaikka olisi nyky kaverisikin. Näin Raamatussa, taisi olla ihan kymmenessä käskyssä, en minäkään tapa, vaikka joskus vihaksi käykin.
No entäpä jos ei pidä raamattua ohjenuoranaan?
Etippä oma. Tuo neronleimaus tulee käymään huonosti.
Miehille usein käy näin. Miksi? Kaverin nainen onkin houkutteleva.