Mitä tehdä, kun puoliso ei muista suunnitelmia?
Puolisoni usein sanoo, että ei ole kuullut koskaan asiasta, josta on puhuttu aiemmin. Välillä kyse voi olla tilanteesta, jossa mies on muka kuunnellut, vaikka ei ole. Joskus tilanteesta on käyty pitkä keskustelu hänen kanssaan ja silti kuulemma ei ole asiasta koskaan kuullut.
Pitäisikö käydyt keskustelut tallentaa ja lähettää säännöllisesti kuultavaksi?
Tänään taas tuleva lomamatka peruuntui. Miehelle tuli täytetä yllätyksenä, että oltiin sovittu pitkän viikonlopun reissu. Ei muista, että muutama viikko sitten sanoi, että voi ottaa perjantain saldovapaana, ei muista, että lupasi kysyä vanhemmiltaan, voidaanko tulla yhdeksi yöksi sinne, ei muista, että kun sanoin, pitäisikö hänen merkitä päivä (työ)kalenteriinsa, jotta ei laita siihen muuta, niin sanoi, että ei tarvitse, muistaa kyllä. Ei kuulemma olla koskaan puhuttu.
Kommentit (68)
Miehen on helpompaa sanoa kaikkeen joo ja olla kuuntelematta. Väärä mielipide aiheuttaisi huutamista ja haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla sama ongelma kun minulla oli edellisessä parisuhteessa että minä kun tein suunnitelmat ja mies ei niitä muistanut ja kun aloimme tarkemmin selvittämään niin minä en ollut koskaan ääneen sanonut miehelle niitä suunnitelmia mitä itse tein. Ja kyllä minäkin syytin miestä siittä että ei kuunnellut minua mutta paljastui semmoisia että mies ei ollut edes kotona vaan oli työkeikalla silloin kun tein ne suunnitelmat ja näin ollen en edes voinut niitä miehelle sanoa.
Ap kirjoitti kyllä että ASIOISTA ON KESKUSTELTU MIEHEN KANSSA. Vai alatko nyt väittään että ap on harhainen?
Mulla oli samaa oman miehen kanssa ja itsekin aloin pohtimaan onko miehellä dementia vai onko jotain tahallista kiusantekoa ja kaasuvalotusta päälle kun aina väitti että "ei muista". Lopulta päädyin jälkimmäiseen vaihtoehtoon ja otin eron siitä miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Miehen on helpompaa sanoa kaikkeen joo ja olla kuuntelematta. Väärä mielipide aiheuttaisi huutamista ja haukkumista.
Miehen olisi hyvä erota tuollaisesta toksisesta suhteesta jossa nainen huutaa ja haukkuu... Ja sinulta väärin tulla tänne syyttään että ap olisi joku hullu huutaja ja haukkuja.
Muistiongelmiin voi auttaa lääkäri. Jos (oletettavasti) nuorempi mies, kuuntelemattomuuteen ja välinpitämättömyyteen ei ehkä auta mikään. Toki voit kokeilla kunnon raivaria ja parin viikon "lakkoa". Jos sekään ei auta, sitten se on tekemätön paikka. Jotkut eivät vaan osaa olla parisuhteen vaatimassa vuorovaikutuksessa...
Tällä kertaa mies lopulta myönsi, että suunnitelma kuulostaa hyvältä ja ehkä tosiaan siitä oli sovittu. Hommasi siis sen vapaapäivän ja ollaan kaikki menossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä käyn jotkut keskustelut Whatsappissa niin niistä jää jälki. On sitten helppo kaivaa sieltä, että huomaatko, viikko sitten oli puhetta, että mennään Mirkun ja Markun mökille kesäkuussa, kun he sinne kutsuivat.
Lainaus ei täällä näemmä toimi. Mutta minäkin käyn keskustelut whatsapissa, jotta niistä jää todiste.
Yllättävän usein mies vänkäsi vastaan aluksi, ettei koskaan ole kuullutkaan, mutta kun vetäisin esiin todisteen hiljeni. Nykyään toteaa itsekin että jaa ehkä siitä tosiaan oli puhetta ja kaivaa puhelimen esiin… 😄
Lisäksi sekin on tehokas keino kun jää reissusta. Näin käynyt pari kertaa, koska minä lähden lapsen kanssa sinä päivänä kun on yhdessä sovittu, oli mies mukana tai ei. Hyvin opettavaista, voin kertoa. Selvästi sen jälkeen on ollut skarpimpi.
Itse tekisin päätelmän, että toista ei vaan kiinnosta ajanvietto kanssani, joten mitäpä niitä muistamaan.
Ja en olisi päivääkään enää sellaisessa parisuhteessa.
Eli teit suunnitelman itse, jos ei tiedä haluaako. Jos joku on ok, ei se välttämättä ole ok, vaan ei jaksa miettiä koko asiaa