Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun puoliso ei muista suunnitelmia?

Vierailija
03.05.2026 |

Puolisoni usein sanoo, että ei ole kuullut koskaan asiasta, josta on puhuttu aiemmin. Välillä kyse voi olla tilanteesta, jossa mies on muka kuunnellut, vaikka ei ole. Joskus tilanteesta on käyty pitkä keskustelu hänen kanssaan ja silti kuulemma ei ole asiasta koskaan kuullut.

Pitäisikö käydyt keskustelut tallentaa ja lähettää säännöllisesti kuultavaksi?

Tänään taas tuleva lomamatka peruuntui. Miehelle tuli täytetä yllätyksenä, että oltiin sovittu pitkän viikonlopun reissu. Ei muista, että muutama viikko sitten sanoi, että voi ottaa perjantain saldovapaana, ei muista, että lupasi kysyä vanhemmiltaan, voidaanko tulla yhdeksi yöksi sinne, ei muista, että kun sanoin, pitäisikö hänen merkitä päivä (työ)kalenteriinsa, jotta ei laita siihen muuta, niin sanoi, että ei tarvitse, muistaa kyllä. Ei kuulemma olla koskaan puhuttu. 

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementiatesti?

Vierailija
2/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippalappu jääkaapin oveen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalenteri jääkaapin oveen ja taskuun laitettavat muistilaput käyttöön. Mihin tekosyihin vetoaa sen jälkeen...

Vierailija
4/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla sama ongelma kun minulla oli edellisessä parisuhteessa että minä kun tein suunnitelmat ja mies ei niitä muistanut ja kun aloimme tarkemmin selvittämään niin minä en ollut koskaan ääneen sanonut miehelle niitä suunnitelmia mitä itse tein. Ja kyllä minäkin syytin miestä siittä että ei kuunnellut minua mutta paljastui semmoisia että mies ei ollut edes kotona vaan oli työkeikalla silloin kun tein ne suunnitelmat ja näin ollen en edes voinut niitä miehelle sanoa.

Vierailija
5/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison vaihto toiseen puolisoon. Helppo ratkaisu. Äijää ei vittuakaan kiinnosta sun "suunnitelmat". FACTS FUN FACTS!

Vierailija
6/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun täytyy olla johtaja, jos kaksi ihmistä on kyseessä? Johtajalla on tietysti valtaa, mutta myös vastuu ja hänen täytyy valvoa toimeenpanoa.

Vaikka tätä miehenä kirjoitan, niin usemmiten nainen rasittuu erittäin paljon 'kivireestä tai miesvauvasta', jota pitää vetää mukana. Sama tietysti toisin päin jos naisella ei ole mitään kykyä kantaa vastuuta.

Kysy hiljaa mielessäsi onko miehesi oikeasti kiinnostunut rakentamaan teidän yhteistä elämää ja tulevaisuutta.  

Vierailija
7/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juuri pohdin, että pitäisikö oikeasti erota +10 vuoden suhteesta, kun mies ei joko kuuntele mitään tai sitten oikeasti muista. En oikeastaan enää edes välitä, kumpi ongelma hänellä on: ei kiinnosta vai ei muista.

En minä halua loppuelämääni olla ihmisen kanssa, jota ei kiinnosta mun jutut. Juttelen mieluummin vaikka kiville ja lähden reissuihin yksin.

Vierailija
8/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on muuten? Tuntemillani ADHD-ihmisillä on usein tuollaista muistamattomuutta kun keskittymisen kanssa on ongelmia ja työmuisti on lyhyt.

Vierailija
9/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi suunitelmia jotka vaatii sitä että hänen täytyy muistaa jotakin.

Vierailija
10/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolison vaihto toiseen puolisoon. Helppo ratkaisu. Äijää ei vittuakaan kiinnosta sun "suunnitelmat". FACTS FUN FACTS!

Totta. Äijää kiinnostaa ainoastaan pillu, eikä mikään muu naisessa.

Vierailija
11/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä juuri pohdin, että pitäisikö oikeasti erota +10 vuoden suhteesta, kun mies ei joko kuuntele mitään tai sitten oikeasti muista. En oikeastaan enää edes välitä, kumpi ongelma hänellä on: ei kiinnosta vai ei muista.

En minä halua loppuelämääni olla ihmisen kanssa, jota ei kiinnosta mun jutut. Juttelen mieluummin vaikka kiville ja lähden reissuihin yksin.

Mieti nyt, oletteko oikeasti tehnyt suunnitelmaa ylipäätään vai oletko sanellut suunnitelman? Ihan oikeasti moni vain kertoo mitä haluaa tehdä ja sitten yhtäkkiä onkin tehty suunnitelma. 

Vierailija
12/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai niitä suunnitelmia täytyy tehdä yhdessä ja molempien sitten niihin sitoutua. Se aloite voi tulla toki kummalta tahansa, mutta se johtajuus ja 'vetovastuu' täytyy olla jollakin. Myös tästä täytyy siis sopia, että kuka on se ' projektipäällikkö' missäkin asiassa. 

T: mies joka tuossa hieman ylempänä kirjoitti.

Vierailija
13/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen on muuten? Tuntemillani ADHD-ihmisillä on usein tuollaista muistamattomuutta kun keskittymisen kanssa on ongelmia ja työmuisti on lyhyt.

Tätä myös ehdottaisin. Itse valvon ja vaadin, että mies laittaa sovitut asiat kalenteriin ja välillä jopa itse katson takana, ettei siellä ole valmiina mitään. Kaikki matkavaraukset ja muut hoidan aina minä, jotta asiat varmasti on kunnossa. 

Vierailija
14/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai niitä suunnitelmia täytyy tehdä yhdessä ja molempien sitten niihin sitoutua. Se aloite voi tulla toki kummalta tahansa, mutta se johtajuus ja 'vetovastuu' täytyy olla jollakin. Myös tästä täytyy siis sopia, että kuka on se ' projektipäällikkö' missäkin asiassa. 

Jos toinen ei muista eikä kuuntele miksi suunnitelmat pitäisi tehdä yhdessä?

Vierailija
15/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi ottaa kalenterin käyttöön myös vapaa-ajalle, jos ei muuten muista. Jos on liian kuormittunut, kuormitusta pitäisi vähentää. Tarvittaessa muistitestiin.

Vierailija
16/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda mies tai hanki pöydälle kalenteri. Merkitkää ylös. Jos miehelle ei käy joku, sanoo heti tai ajoissa. Nauhoitus hyvä idea. Yllättyykö kuunnellessa nauhoja. 

Vierailija
17/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen ei muista eikä kuuntele miksi suunnitelmat pitäisi tehdä yhdessä?

Sun täytyy varmaan kysyä sitten onko teillä oikeasti yhteistä elämää, jota yhdessä rakennatte, vai joku pano-viritys.

Vierailija
18/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkanut epäillä aadeehoodeetä itselläni. Tosiasiassa taitaa olla kyse loppuunpalamisen jälkitilasta, mutta minut saadaan jatkuvasti kiinni siitä, että en muista että ollaan lähdössä syömään tms. En muista, että tänään on se päivä, tai asia katoaa kokonaan. Olen myös väittänyt, etten ole jostain koskaan kuullutkaan, vaikka jälkikäteen miettien jotain paloja nousee epämääräisenä mönjänä takaisin mieleen, eli kamaa putoaa pois päästä. 

Vierailija
19/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAi on ap huolissaan naisten hyvinvoinnista?

Samaan aikaan Helsingissä!

https://x.com/jesserauhamo/status/2050916539025482023

Ystävääni ja hänen naisystäväänsä puukotettiin Helsingissä vappuna.

He olivat viettämässä iltaa tuhansien muiden tapaan Helsingin keskustassa. Poistuessaan kotiin päin noin kymmenen hengen ulkomaalaistaustainen porukka alkoi seurata heitä ja huudella naiselle solvauksia, kuten ”blondi huo ra”.

Ystäväni puuttui tilanteeseen ja pyysi lopettamaan epäasiallisen huutelun, mihin porukan jäsenet vastasivat: ”Turpa kii, sun muija on blondi suomi huo ra.”

Tilanne kärjistyi käsirysyksi, ja siinä vaiheessa esiin vedettiin teräase. Lopputuloksena naisystävää puukotettiin kasvoihin, ja ystäväni sai osumaa kasvojen alueelle. Nainen myös ryöstettiin tilanteessa: laukusta varastettiin kamera, matkalaturi ja hajuvesi.

Poliisiauton saapuminen paikalle lopulta de-eskaloi tilanteen, ja porukka poistui juosten paikalta.

Ystäväni ja hänen naisystävänsä kuljetettiin molemmat sairaalan päivystykseen. Ystäväni soitti minulle yöllä hädissään ja kysyi, miksi joku tekee noin. En osannut vastata.

Paljon on ainakin vasemmalta pyydetty tuomitsemaan naisiin kohdistuva väkivalta. Tuomitseeko vasemmisto myös tämän?

Vierailija
20/68 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt, oletteko oikeasti tehnyt suunnitelmaa ylipäätään vai oletko sanellut suunnitelman? Ihan oikeasti moni vain kertoo mitä haluaa tehdä ja sitten yhtäkkiä onkin tehty suunnitelma. 

Mies ei ehdota mitään ja yleensä vastaa,  että ei tiedä, haluaako tehdä jotain. Ei pysty päättämään, mikä hankaloitta kaikenlaisten lippujen ostamista.Tuo kyseinen matka oli hänelle ok. Tuo matka nyt sitten lyhenee tai menemme ilman miestä. Saa nähdä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän