Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annoin kaksivuotiaan maistaa teetä. Joi kyllä, mutta en tiedä aionko jatkossa antaa.

Vierailija
03.05.2026 |

Mitä muut on mieltä taaperoiden teen juonnista?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsi juo usein hopeateetä: kuumaa vettä, hunajaa ja maitoa. Siitä tykkäsi parivuotiaana. Nyt kun on lähempänä neljää, haluaa välillä maistella aikuisten teetä tai kahvia. Annan hörpätä satunnaisesti, joskus laitetaan vaikka piparminttuteepussi hetkeksi hänelle kuppiin. Miksei lapsi voisi maistella erilaisia makuja pienissä määrissä - ei tietysti suuria määriä, mutta ei pieni hörppy teetä haittaa.

Samallahan voit tarjota nelivuotiaalle lapsellesi myös olutta, viiniä ja koskenkorvaa, jos pieni hörppy ei kerran haittaa.

Eihän tuo nyt ole millään tasolla verrattavissa. Hopeateessä ei ole mitään haitallista lapselle, ja näin lapsi voi osallistua ruokailuun niin että saa samankaltaista juotavaa kuin aikuiset nauttivat. EFSA:n mukaan lapsille turvallisena kofeiinin saantina voidaan pitää 3 mg/kg/päivä. Muutama teehörppy ei tuota määrää kerrytä 2-4 -vuotiaalle. Ennemmin olisin huolissani siitä, jos joku tarjoilee vaikka kokislasillisen lapselle, silloin alkaa jo suositukset ylittyä reippaasti. Alkoholia en tietenkään maistata pienellä lapsella.

Vierailija
22/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan lukeneet, että ainakin 50-luvulla jotkut lapset joivat kahvia jo pari vuotiaina. Niin teki myös setäni. Hän on tällä hetkellä 76-vuotias, terve, ei mitään lääkitystä. En halua tällä kertoa, että kahvi on pienille terveellistä mutta sitä joivat pikkulapset silloin tällöin ainakin maalaistaloissa sodan jälkeisinä vuosina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tykätään enemmän Red Bullista

Vierailija
24/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette varmaan lukeneet, että ainakin 50-luvulla jotkut lapset joivat kahvia jo pari vuotiaina. Niin teki myös setäni. Hän on tällä hetkellä 76-vuotias, terve, ei mitään lääkitystä. En halua tällä kertoa, että kahvi on pienille terveellistä mutta sitä joivat pikkulapset silloin tällöin ainakin maalaistaloissa sodan jälkeisinä vuosina.

Okei kuka kysyi?

Vierailija
25/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin niin fiksu pienenä että tiesin maistamatta jo hajusta että kahvi on päihde, teetä minulle ei annettu ja erityisherkkyydelleni se teki kolahduksen minulle että en saanut teetä mutta ymmärsin että tee on jalompi juotava jota voidaan juoda vauvasta vaariin, kahvia ei, ellet ole joku etiopialainen

 

Mitä isompi työ sinulla on saada tee kuppiin niin sitä huononpaa teetä juot, tee on niin yksinkertainen asia että jos et saa siitä yksinkertaisesti teetä niin se toimii sinulla jotenkin erillaisella tavalla mitä pitäisi, 

Vierailija
26/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette varmaan lukeneet, että ainakin 50-luvulla jotkut lapset joivat kahvia jo pari vuotiaina. Niin teki myös setäni. Hän on tällä hetkellä 76-vuotias, terve, ei mitään lääkitystä. En halua tällä kertoa, että kahvi on pienille terveellistä mutta sitä joivat pikkulapset silloin tällöin ainakin maalaistaloissa sodan jälkeisinä vuosina.

Okei kuka kysyi?

Ketjussa puhutaan useamman kerran kofeiinin antamisesta lapselle. Ehkä kommentoija halusi tuoda tämänkin puolen esille. Minusta ihan mielenkiintoista. Oliko sinulla muuta kysyttävää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teessä ei ole kofeiiniä, piste

Vierailija
28/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teessä ei ole kofeiiniä, piste

Miksi myydään erikseen kofeiinitonta teetä, kysymysmerkki