Annoin kaksivuotiaan maistaa teetä. Joi kyllä, mutta en tiedä aionko jatkossa antaa.
Kommentit (28)
Olette varmaan lukeneet, että ainakin 50-luvulla jotkut lapset joivat kahvia jo pari vuotiaina. Niin teki myös setäni. Hän on tällä hetkellä 76-vuotias, terve, ei mitään lääkitystä. En halua tällä kertoa, että kahvi on pienille terveellistä mutta sitä joivat pikkulapset silloin tällöin ainakin maalaistaloissa sodan jälkeisinä vuosina.
Meillä tykätään enemmän Red Bullista
Vierailija kirjoitti:
Olette varmaan lukeneet, että ainakin 50-luvulla jotkut lapset joivat kahvia jo pari vuotiaina. Niin teki myös setäni. Hän on tällä hetkellä 76-vuotias, terve, ei mitään lääkitystä. En halua tällä kertoa, että kahvi on pienille terveellistä mutta sitä joivat pikkulapset silloin tällöin ainakin maalaistaloissa sodan jälkeisinä vuosina.
Okei kuka kysyi?
Minä olin niin fiksu pienenä että tiesin maistamatta jo hajusta että kahvi on päihde, teetä minulle ei annettu ja erityisherkkyydelleni se teki kolahduksen minulle että en saanut teetä mutta ymmärsin että tee on jalompi juotava jota voidaan juoda vauvasta vaariin, kahvia ei, ellet ole joku etiopialainen
Mitä isompi työ sinulla on saada tee kuppiin niin sitä huononpaa teetä juot, tee on niin yksinkertainen asia että jos et saa siitä yksinkertaisesti teetä niin se toimii sinulla jotenkin erillaisella tavalla mitä pitäisi,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette varmaan lukeneet, että ainakin 50-luvulla jotkut lapset joivat kahvia jo pari vuotiaina. Niin teki myös setäni. Hän on tällä hetkellä 76-vuotias, terve, ei mitään lääkitystä. En halua tällä kertoa, että kahvi on pienille terveellistä mutta sitä joivat pikkulapset silloin tällöin ainakin maalaistaloissa sodan jälkeisinä vuosina.
Okei kuka kysyi?
Ketjussa puhutaan useamman kerran kofeiinin antamisesta lapselle. Ehkä kommentoija halusi tuoda tämänkin puolen esille. Minusta ihan mielenkiintoista. Oliko sinulla muuta kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Teessä ei ole kofeiiniä, piste
Miksi myydään erikseen kofeiinitonta teetä, kysymysmerkki
Eihän tuo nyt ole millään tasolla verrattavissa. Hopeateessä ei ole mitään haitallista lapselle, ja näin lapsi voi osallistua ruokailuun niin että saa samankaltaista juotavaa kuin aikuiset nauttivat. EFSA:n mukaan lapsille turvallisena kofeiinin saantina voidaan pitää 3 mg/kg/päivä. Muutama teehörppy ei tuota määrää kerrytä 2-4 -vuotiaalle. Ennemmin olisin huolissani siitä, jos joku tarjoilee vaikka kokislasillisen lapselle, silloin alkaa jo suositukset ylittyä reippaasti. Alkoholia en tietenkään maistata pienellä lapsella.