Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako teidän miehet kotitöissä?

Vierailija
03.05.2026 |

Jos lapset on jo koululaisia ja molemmat vanhemmat täyspäivätöissä. Saatteko mieheltä enää mitään apua kotitöihin?

N42

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan eletty yhteistä arkea 31 vuotta. Koskaan ei kismaa kotitöistä. Tekee kuka kerkiää. Siivousta en kyllä anna miehelle. Olen itse siivousalan ammattilainen ja kodin on aina oltava siisti. Viisi lasta kasvatettu. Nuorin, teinipoika, asuu vielä kotona.

Vierailija
42/52 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kotityöt on jaettu joten osa on toisen vastuulla ja osa sitten toisen. Toki kumpikin osaa tehdä samat asiat, mutta turha meidän on yhdessä ripustaa pyykkiä kuivumaan tai työntää kimpassa ruohonleikkuria.

Kumpi tekee kovemmat hommat, kuten sen ruohonleikkuun?

Miten huono kunto pitää olla, että ruohonleikkurin työntäminen on kovaa hommaa? Mutta joo, mies ihan tykkää siitä joten hän saa tehdä sen minun puolestani koska minä tykkään lumitöistä, joten teen ne talvella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä teen ruoat ja leivon. Vaimoni ei osaa kumpaakaan. Lisäksi teen asunnon remontoinnit sekä Auton korjaukset.

Mitä sä teet tuollaisella neidillä talossa.

Vierailija
44/52 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä teen ruoat ja leivon. Vaimoni ei osaa kumpaakaan. Lisäksi teen asunnon remontoinnit sekä Auton korjaukset.

Mitä sä teet tuollaisella neidillä talossa.

Hän on DI ja tuo rahaa taloon.

Vierailija
45/52 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti auta, vaan käskemällä tekee niitä "helppoja". Tulin kyllä kateelliseksi, kun luin aiemmat kommentit. Taidatte olla nuorempaa sukupolvea, onnittelut! Täällä täytyy pitää tiukka kehityskeskustelu miehelle.

N63

Minä olen 60 ja mieheni 66. Miehelleni on ollut aina itsestään selvää, että hän tekee oman osuutensa kotitöistä.

Vierailija
46/52 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kotityöt on jaettu joten osa on toisen vastuulla ja osa sitten toisen. Toki kumpikin osaa tehdä samat asiat, mutta turha meidän on yhdessä ripustaa pyykkiä kuivumaan tai työntää kimpassa ruohonleikkuria.

Kumpi tekee kovemmat hommat, kuten sen ruohonleikkuun?

Kannattaa ostaa parempi ruohonleikkuri, jos nurmikon leikkaaminen tuntuu kovalta hommalta. Minusta se on helppoa ja mukavaa. Muuten meillä on jaettu kotityöt aika tasan, mutta nurmikon leikkaamisesta minä hoidan 95 %.

N60

Vierailija
47/52 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti auta, vaan käskemällä tekee niitä "helppoja". Tulin kyllä kateelliseksi, kun luin aiemmat kommentit. Taidatte olla nuorempaa sukupolvea, onnittelut! Täällä täytyy pitää tiukka kehityskeskustelu miehelle.

N63

Olen sinua vuotta vanhempi ja mieheni on saman ikäinen. Mies tekee yleensä ruuat ja käy kaupassa, minä yleensä siivoan ja pesen  pyykit. Autoon liittyvät asiat hoitaa mies, pihatyöt tehdään yhdessä. Olemme olleet tähän työnjakoon molemmat tyytyväisiä, rahat on yhteiset.

Vierailija
48/52 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen mielestä Lumityöt. Polttopuut. Remontointi. Ruohonleikkuu tai Auton korjaus ei ole kotitöitä.

Vain Imurointi ja Pyykkikoneen käyttö on.

Mitä? Minä teen lumityöt, nikkaroin, sekä polttopuut! Lisäksi kaikki kotityöt.

Autoa en osaa korjata.

Mies ei tee mitään, paitsi leikkaa ruohon kesällä.

Vierailija
49/52 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkihuolto on ainoa työ tässä taloudessa johon en osallistu oikeastaan ollenkaan. Kerran ripustin oma-aloitteisesti kuivumaan ja kuulemma vaimon mielestä tein aivan väärin sen. Minulla näitä 100% minun töitä on sitten huomattavasti pidempi lista. Mm puuhommat ja talon lämmitys, lumityöt, autojen huollot ja korjaukset, talon remontointi ja sähkötyöt, nurmikonleikkuu yms ulkotyöt ylipäätään joita kyllä 2 hehtaarin omakotitontilla riittää. Tai no, haravointia vaimo kyllä tekee. Itse pidän koko hommaa vähän turhana mutta keräilen kyllä hänen tekemänsä kasat ja vien metsään tai johonkin muuhun paikkaan johon tarvitaan täytettä

Vierailija
50/52 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta vaan käytännössä tekee lähes kaiken. Olen illat töissä ja silloinhan se perhe-elämän ja kodinhoidon suurin osa tapahtuu.

Vierailija
51/52 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta koska minä olen tällähetkellä lasten kanssa kotona huonon työtilanteen takia. Kotona ei ole remontteja lukuunottamatta mitään mihin tarvitsisin jonkun muun apua. Ja kun olen työttömänä kotona, niin olisi kohtuutonta vielä pyytää miehen apua kun hän elättää perheen yksin tällä hetkellä.

Vierailija
52/52 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi