Auttaako teidän miehet kotitöissä?
Jos lapset on jo koululaisia ja molemmat vanhemmat täyspäivätöissä. Saatteko mieheltä enää mitään apua kotitöihin?
N42
Kommentit (52)
Eikö ap osaa kotitöitä tehdä ilman apua? Kannattaisiko suosiolla antaa miehen tehdä kaikki
Eikö enää riitä, jos makkarin puolella hoitaa työt?
Ei varsinaisesti auta, vaan käskemällä tekee niitä "helppoja". Tulin kyllä kateelliseksi, kun luin aiemmat kommentit. Taidatte olla nuorempaa sukupolvea, onnittelut! Täällä täytyy pitää tiukka kehityskeskustelu miehelle.
N63
Vierailija kirjoitti:
Meillä kotityöt on jaettu joten osa on toisen vastuulla ja osa sitten toisen. Toki kumpikin osaa tehdä samat asiat, mutta turha meidän on yhdessä ripustaa pyykkiä kuivumaan tai työntää kimpassa ruohonleikkuria.
Kumpi tekee kovemmat hommat, kuten sen ruohonleikkuun?
Vierailija kirjoitti:
Eikö akat nykyään kykene ilman apua tekemään heille kuuluvia töitään? Nykyään on vielä lukematon määrä kotitöitä helpottavia koneita ja laitteita.
Kaikkein paras laite on se joka heittää, sinun kaltaisesi, vänisevän vätyksen pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kotityöt on jaettu joten osa on toisen vastuulla ja osa sitten toisen. Toki kumpikin osaa tehdä samat asiat, mutta turha meidän on yhdessä ripustaa pyykkiä kuivumaan tai työntää kimpassa ruohonleikkuria.
Ei naiset nykyään tee mitään muuta kuin painavat astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen nappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö akat nykyään kykene ilman apua tekemään heille kuuluvia töitään? Nykyään on vielä lukematon määrä kotitöitä helpottavia koneita ja laitteita.
Kaikkein paras laite on se joka heittää, sinun kaltaisesi, vänisevän vätyksen pihalle.
Minä kerkesin jo akan pistää kiertoon. Uus eukko on paljon paree.
Vierailija kirjoitti:
Ei aita vaan tekee oman osansa ihan normaalisti.
Samaa just meinasin tulla toteamaan. Mikä äidin pikku apuri se mies muka on? Vois kuvitellakaan ettei tekis omaa osuuttaan ihan omatoimisesti. Meillä ei lapsia mutta kuitenkin.
Ei auta.Oon leski ja teen kaiken itse joten älkää valittako miehillenne turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti auta, vaan käskemällä tekee niitä "helppoja". Tulin kyllä kateelliseksi, kun luin aiemmat kommentit. Taidatte olla nuorempaa sukupolvea, onnittelut! Täällä täytyy pitää tiukka kehityskeskustelu miehelle.
N63
Mä olen 62 kohta enkä ole ikinä ollut kodinkone.
Minä menetin liikuntakykyäni huomattavasti sairauden takia ja käytän rollaattoria kokoajan. Mies tekee välttämättömän minimin ja minun ei auta kun tottua sotkuun. Suunnitteilla ostaa joku siivooja hommiin. Toistaiseksi puren hammasta etten ala ohjeistaa miestä liikaa, parhaansa se yrittää.
Meillä mies tekee kaikki ruoat, mä vaan nautin.
Sinä joka kirjoitit: Kysyisin toisinpäin. Auttaako vaimoni minua kotitöissä?
Kyllä. Joskus laittaa pyykit koneeseen ja joskus Astianpesukoneen päälle.
Oikein! Teillä on ymmärretty kun Raamattu sanoo, että nainen tehtiin avuksi. Miehen pitäisi kyetä itsenäiseen toimintaan, ilman että heitä tarvitsee ohjata ja käskeä, mutta koska moni ei kykene niin yhteiskunnassa on roolit nurinpäin eli nainen johtaa ja mies avustaa.
Nainen ei kyllä tässätalossa korjaa mitään ..ei asuntoa, autoa, vaihda renkaita etc. Ostaa roskaa ja kuluttaa yli varojen eli aika kallis nainen.
Määrittele kotityöt?
Meillä mies vaihtaa lakanat ja tiskaa, minä asennan telkkarit ja muut tietotekniset laitteet. Ihan vaan siksi koska hän inhoaa tietotekniikkaa ja minä inhoan siivoamista. N41
Aviomies on äitikän pikkuinen apuri, miesvauva.
Hei aikuiset! Jos ei mies tee osuuttaan, heittäkää se helvettiin. Ei ole naisen vastuulla alkaa aikuista miestä ihmistavoille opettamaan, jos ei sen vanhemmat ja mies itse ole vaivautuneet sitä tekemään.
Kannattaa tutustua sen aikaa että todellakin näkee toisen tavat ennenkuin päästää ketään edes sänkyynsä saati luokseen asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset nykyään tee mitään muuta kuin painavat astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen nappia.
Monesti olen tätä kysynyt täällä enkä usko, että vastausta saan nytkään: mistä te olette ostaneet ja minkä merkkisen pesukoneen, joka lajittelee pyykit likavaatekorista koneeseen kangaslaatujen mukaan ja kuivaa/ripustaa ne pyykit pesun jälkeen ja lajittelee kaappeihin ja/tai silittää?
Naisen mielestä Lumityöt. Polttopuut. Remontointi. Ruohonleikkuu tai Auton korjaus ei ole kotitöitä.
Vain Imurointi ja Pyykkikoneen käyttö on.
Ei auta. Johtuu siitä, että minulla ei ole miestä, koska olen hetero. Vaimokaan ei auta, koska erosimme. Teen kaikki kotityöt itse. m50