Luokkakokoukset. Mitä mieltä?
Kertokaa vapaasti kokemuksia tai mielipiteitä. (Tai niin vapaasti kuin täällä voi kertoa...)
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä noita olet, mutta juuri aamulla ajattelin luokkakokous-teemaa. Uskomaton sattuma..
Ehkä luokkakokouskutsuja tulee enemmän keväällä. Tai jotain sellaista.
Eipä niistä jää oikein mitään käteen. Jos ei ole nähnyt toisia vuosiin tai vuosikymmeniin, niin ei heitä tule näkemään vastaisuudessakaan. Ja niitä ketä näkee, niin näkee muutenkin.
En ole menossa. Ei ole mitään erityistä vastaankaan, mutta ei kiinnosta, kun eivät silloinkaan kutsuneet bileisiin ym.
Olin ala-asteen luokkakokouksessa kolmekymppisenä. Juuri mikään ei ollut muutunut. Luokan nätti tyttö oli edelleen nätti ja koulukiusattu oli ylipainoinen ja humalassa.
Siinä sitten ilta syötiin, juopoteltiin ja tarinoitiin. Jokainen löysi samat juttukaverit kuin kasarillakin.
Usein näitä järjestävät ne henkilöt jotka ovat tekemisissä muiden kanssa muutenkin. Oan porukan bileet joihin kutsutaan muutkin, kun niin kuuluu tehdä. No, on joskus harvoin niitä yltiösosiaalisiakin jotka oikeasti innostuvat luokkakokouksen tuomista mahdollisuuksista tavata muinoin kadonneita luokkakavereita.
Oli huono ryhmähenki. Tuskin tulee luokkakokousta
Olin kerran. Kaikki juttelivat niiden kanssa kuin kouluaikoinakin, eivätkä roolit olleet muuttuneet. Ei tarvitse mennä toiste.
En tiedä. Ei periaatteessa mitään vastaan, mutten tiedä miksi menisin sinne. Yläasteelta pääsin yli 30 vuotta sitten. Siellä muisteltaisiin asioita joita en edes muista koska en ollut mukana ns. sisäpiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Olin ala-asteen luokkakokouksessa kolmekymppisenä. Juuri mikään ei ollut muutunut. Luokan nätti tyttö oli edelleen nätti ja koulukiusattu oli ylipainoinen ja humalassa.
Siinä sitten ilta syötiin, juopoteltiin ja tarinoitiin. Jokainen löysi samat juttukaverit kuin kasarillakin.
Tämäpä se. Alkuillasta jokainen juttelee toistensa kanssa, mutta illan edetessä samat porukat kerääntyvät kasaan kuin koulussakin.
Onhan se mukava nähdä kuinka moni on vanhentunut ja itse on pysynyt paremmassa kunnossa.
Tulin, näin, koin. Ei menetä mitään jos käy siellä muttei menetä mitään silloinkaan jos ei osallistu.
Ne eivät ole kiinnostaneet minua. Ehkä se on hyvä asia, koska minua ei myöskään ole haluttu kutsua mukaan sen yhden kerran kuin sellaiset oli. Sain tietää jälkikäteen järjestäjältä suoraan ja joka selitti, että koska jäin luokalleni minua ei katsottu kuuluvan samaan porukkaan. Uskon, että perimmäinen syy oli kouluaikaisekssa käytöksessäni., Olin todella vaikea raivopää ja tulin huonosti toimeen luokkakavereiden kanssa. Se aika ei ole koskaan muistunut mieleeni mukavana. En tykännyt luokastani. Siksi en ihan tajua luokkakokousten ideaa ja ovatko ne kivoja kohtaamisia?
En oikein ymmärrä luokkakokousten tarkoitusta. Olen niihin yhteydessä keneen haluan, jo nyt, ilman kokouksia. M43
Riemuylioppilaiden tapaaminen olisi saanut jäädä järjestämättä. Ei niitä ihmissuhteita synny, kun ei ole koskaan oltukaan kavereita. Jäykkä ja kireä tunnelma. 50 vuotta on niin pitkä aika, että moni on kuollut ja monella huono terveys. Ei ollenkaan hyvä ajatus tavata.
Koulun loppumisesta nyt 48v. Eipä ole tullut ensimmäistäkään luokkakokouskutsua. Tuskinpa menisin jos nyt tulisi.
Meidän luokalla oli 45 oppilasta - 70 luvulla keskikoulussa, luokkahenki oli hyvä, ei kiusattu ketään, teimme luokkaretkiä. Sitten oli koulun 50v juhlat ja päätimme pitää luokkakokouksen samaan aikaan, paikalle tuli 15 henkilöä, ensin mentiin eri paikkaan että voitiin jutella keskenään, oli kauempaakin tulleita, eräskin sanoi ettei hänellä ole enää ketään sukulaisiakaan täällä, lopuksi siirryimme koulun juhlapaikka hotellille. Oltiin mukavasti kännissä ja hyvät muistot.
Luokkakokouksiin en menisi ikinä. Sinne menee vain kauniit, terveet ja / tai menestyneet. En ole niistä mitään. 😄
En tiedä mikä noita olet, mutta juuri aamulla ajattelin luokkakokous-teemaa. Uskomaton sattuma..