Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä ei halua sitoutua, muuten ihana

Vierailija
02.05.2026 |

Lähestyn neljääkymppiä. Seurusteltu muutama vuosi, mutta mies ei ole kiintynyt samalla tavalla kuin minä. Ei halua yhteistä kotia ym. Muuten on aivan unelmakumppani. Luotettava, hyvät elintavat ja itsenäinen, mitä nyt välillä vähän joustamaton. 

Hyviä puolia on paljon. Olemme olleet sovussa ja meillä on jopa yhteinen harrastus. Aiemmat ihmissuhteeni ovat olleet kaoottisia ja riippuvuutta toisesta on ollut puolin toisin. Tuntuu, että nyt kun vihdoin löysin miehen joka kohtelee hyvin, hän ei haluakaan sitä jaettua arkea samalla tavalla kun minä haluisin. Kysymys ei ole siitä, että haluaisi naissuhteita tai seikkailuja. Epäilee vaan olevansa tyyppi, joka ei pysty siihen tavanomaiseen parisuhdemalliin, jossa asutaan yhdessä ja jaetaan arki yhdessä. Lapsia ei kummallakaan ole, emmekä niitä halua.

Risririitainen olo, onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies odottelee parempaa. Sun kanssa ei huvita tulevaisuus lopullisesti. Kun löytää paremman, tekee siirtonsa nopeasti.

Vierailija
22/29 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota kehoosi, sillä kehosi tietää aina, kuka on sinulle hyväksi. Eli tässä on joitain asioita mistä voit päätellä, onko mies hyväksi sinulle: 

1. Tunnet olosi aina todella hyväksi ja turvalliseksi hänen kanssa. 

2. Voit luottaa siihen, että hän todella rakastaa sinua. 

3. Tunnet olosi säteileväksi kaunottareksi hänen seurassa. 

Ja sitten asioita, jotka yrittävät viestiä sinulle, ettei mies ole hyväksi sinulle: 

1. Tunnet olosi emotionaalisesti turvattomaksi hänen kanssa. 

2. Et edes tiedä, rakastaako hän sinua. 

4. Tunnet olosi rumaksi, surkeaksi ja ahdistuneeksi hänen seurassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat miehen, jonka kanssa muuttaa yhteen, jakaa arki ja elämä ylipäänsä - niin silloin deittailet tämä visio päämääränä. Jos mies pistää sinut odottamaan, eikä vie suhdettanne eteenpäin ollakseen osa elämääsi - niin et ole hänelle mitään velkaa, eikä sinun tarvitse blokata muita miehiä jotka on sinusta kiinnostuneita. 

Jos mies ei sitoudu sinuun sillä tasolla kuin sinä tarvitset, niin sinä kävelet pois. Et jää odottelemaan ja toivomaan ja pettymään sata kertaa. 

Luota aina intuitioosi. Jos sinusta tuntuu, ettei mies ole valmis avoliittoon kanssasi, jatka matkaa. Ole aina valmis kävelemään pois, jos et saa mieheltä haluamaasi. Älä koskaan luovu itsestäsi ja unelmistasi miehen vuoksi. Kun tiedät mitä haluat, ja jos et saa sitä mieheltä, aiot siirtyä seuraavaan. 

Vierailija
24/29 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole ihan täydellinen tilanne, jos välimatka on pieni?

No eihän tuo ole AP:lle täydelinen tilanne, jos hän kerran arvostaa enemmän yhdessa asumista ja arjen jakamista. 

Vierailija
25/29 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan aluksi sinun tulee laatia itsellesi selkeät standardit sille, millaista elämää haluat elää ja millainen sinun miehesi tulee olla. Standardit ovat deal breikkereitä, eli asioita joista et neuvottele - miehen tulee kohdata standardisi tai he is out. Kun tiedät mitä haluat, et lähde laskemaan rimaa asioissa jotka on sinulle tärkeitä. 

Kun tiedät kuka olet naisena, millaista elämää haluat elää, ja sinulla on selkeä visio omista arvoistasi, tavoitteistasi ja unelmistasi - tällöin etsit kumppania, joka jakaa nämä samat arvot ja tavoitteet kanssasi. Ja kun ymmärrät, mitä visiosi toteutuminen vaatii sinun tulevalta mieheltä - karsit todella nopeasti väärät miehet pois. 

Standardit antaa sinulle suunnan ja suojelee sinua haahuilulta ja vääriltä miehiltä, etkä jää epätyydyttäviin tilanteisiin tai huonoon seuraan, vaan asetat rajoja, pidät huolta omista tarpeistasi ja teet valintoja, jotka tukevat tavoitteitasi. 

Olet siis ainoastaan saatavilla miehelle, joka kohtaa standardisi ja päästät irti kaikesta muusta. Jos siis mies ei kohtaa standardejasi, et yksinkertaisesti mene treffeille hänen kanssaan tai lopetat tapailun heti kun tämä ilmenee. Kun arvostat itseäsi ja unelmiasi yli kaiken - et tule joustamaan standardejasi kenellekään, etkä jää junnaamaan tilanteeseen joka ei johda haluttuun lopputulokseen. 

Laita aina itsesi etusijalle ja tee oikeita päätöksiä saavuttaaksesi unelmasi. Kun asetat rajoja standardiesi suojelemiseksi, elämäsi on rauhallista etkä elä kaaoksessa tai epäselvyydessä. Elät elämääsi rauhallisella mutta itsevarmalla olemuksella koska ymmärrät, että olet aina itse vastuussa tunteistasi ja siitä mille annat energiaasi. Standardit ja rajojen veto tulee aina suojelemaan sinua. 

En ole koskaan lukenut yhtä suurta ja kirkkaana liehuvaa punaista lippua   

Vierailija
26/29 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rakastat itseäsi 20 %, ja mies rakastaa sinua 25 % - tulet olemaan vaikuttunut, ja luulet, että tämä on tosirakkautta. 

Kun taas rakastat itseäsi 50 %, ja mies rakastaa sinua 25 % - tulet olemaan huvittunut, koska haluat jonkun, joka rakastaa sinua ainakin samat 50 %.  

Mutta kun rakastat itseäsi 100 %, miehen on rakastettava sinua myös 100 % tai enemmän. 

Jos tämä menee näin, niin kyllä minä mieluummin rakastan itseäni alle sata prosenttia. Haluan säilyttää suhteessani ajatuksen, että olen onnekas löydettyäni kumppanini. Lisäksi haluan säilyttää sen verran matematiikkapäätä, etten odota kenenkään rakastavan itseäni toistasataa prosenttia.

Vierailija
27/29 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan aluksi sinun tulee laatia itsellesi selkeät standardit sille, millaista elämää haluat elää ja millainen sinun miehesi tulee olla. Standardit ovat deal breikkereitä, eli asioita joista et neuvottele - miehen tulee kohdata standardisi tai he is out. Kun tiedät mitä haluat, et lähde laskemaan rimaa asioissa jotka on sinulle tärkeitä. 

Kun tiedät kuka olet naisena, millaista elämää haluat elää, ja sinulla on selkeä visio omista arvoistasi, tavoitteistasi ja unelmistasi - tällöin etsit kumppania, joka jakaa nämä samat arvot ja tavoitteet kanssasi. Ja kun ymmärrät, mitä visiosi toteutuminen vaatii sinun tulevalta mieheltä - karsit todella nopeasti väärät miehet pois. 

Standardit antaa sinulle suunnan ja suojelee sinua haahuilulta ja vääriltä miehiltä, etkä jää epätyydyttäviin tilanteisiin tai huonoon seuraan, vaan asetat rajoja, pidät huolta omista tarpeistasi ja teet valintoja, jotka tukevat tavoitteitasi. 

Olet siis ainoastaan saatavilla miehelle, joka kohtaa standardisi ja päästät irti kaikesta muusta. Jos siis mies ei kohtaa standardejasi, et yksinkertaisesti mene treffeille hänen kanssaan tai lopetat tapailun heti kun tämä ilmenee. Kun arvostat itseäsi ja unelmiasi yli kaiken - et tule joustamaan standardejasi kenellekään, etkä jää junnaamaan tilanteeseen joka ei johda haluttuun lopputulokseen. 

Laita aina itsesi etusijalle ja tee oikeita päätöksiä saavuttaaksesi unelmasi. Kun asetat rajoja standardiesi suojelemiseksi, elämäsi on rauhallista etkä elä kaaoksessa tai epäselvyydessä. Elät elämääsi rauhallisella mutta itsevarmalla olemuksella koska ymmärrät, että olet aina itse vastuussa tunteistasi ja siitä mille annat energiaasi. Standardit ja rajojen veto tulee aina suojelemaan sinua. 

En ole koskaan lukenut yhtä suurta ja kirkkaana liehuvaa punaista lippua   

mikä tässä on punainen lippu? Korkea omanarvontunto? 

Vierailija
28/29 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun rakastat itseäsi 20 %, ja mies rakastaa sinua 25 % - tulet olemaan vaikuttunut, ja luulet, että tämä on tosirakkautta. 

Kun taas rakastat itseäsi 50 %, ja mies rakastaa sinua 25 % - tulet olemaan huvittunut, koska haluat jonkun, joka rakastaa sinua ainakin samat 50 %.  

Mutta kun rakastat itseäsi 100 %, miehen on rakastettava sinua myös 100 % tai enemmän. 

Jos tämä menee näin, niin kyllä minä mieluummin rakastan itseäni alle sata prosenttia. Haluan säilyttää suhteessani ajatuksen, että olen onnekas löydettyäni kumppanini. Lisäksi haluan säilyttää sen verran matematiikkapäätä, etten odota kenenkään rakastavan itseäni toistasataa prosenttia.

Miksi ihmeessä haluaisit tyytyä puolittaiseen rakkauteen? 

Haluan säilyttää suhteessani ajatuksen, että olen onnekas löydettyäni kumppanini. - - - Minä taas haluan, että mieheni kokee olevansa onnekkain mies maailmassa, saadessan olla kanssani. 

Lisäksi haluan säilyttää sen verran matematiikkapäätä, etten odota kenenkään rakastavan itseäni toistasataa prosenttia. - - - Ihmissuhteet eivät ole matikkaa. Minä kyllä odotan miehen rakastavan minua vähintään 100 %. Jos kerran itsekin kykenen rakastamaan itseäni, sekä miestä, 100 %, miksi ihmeessä tyytyisin vähempään? 

Vierailija
29/29 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua sitoutua on SUURI red flag! Hän pitää paikkaa auki siltä varalta, että joku parempi nainen tepastelee vastaan jonakin kauniina päivänä. Kun mies on hulluna sinuun, hän ei epäile hetkeäkään sitoutua. Ja te olette tapailleet jo pari vuotta..