Miehet opetelkaa tanssimaan niin flaksi paranee
Olin vappuaattona juhlissa ja paikalla oli nuorehkoja miehiä ja naisia. Bändi soitti tanssittavaa musiikkia laidasta laitaan ja kävi niin, että eräs tanssitatoinen eläkeläismies tanssitti naisia kun nuoremmista ei siihen hommaan ollut. Nuoret miehet eivät lähteneet tanssimaan ikäistensä naisten kanssa vaikka joku kävi välillä pyytämässä. Siinähän sitten jäivät ilman tanssiseuraa ja sitä naisseuraakin. Tuopin kanssa siinä töröttivät vain
Kommentit (259)
Tanssikurssit huonoja. Kävin pari vuotta sitten kolmella eri tanssikurssilla. Jos menet yksin niin ei sinulle ole tanssiparia. Kurssille tulevat pariskunnat ja sitten tanssivat keskenään. Yksin siellä harjoittelet askelia tai lukiotytön kanssa tanssit. Yhdellä kurssilla oli parinvaihto eli kaikki olivat ympyrässä, miehet ulkokehällä ja naiset sisäkehällä. Kappaleen loputtua naiset siirtyivät seuraavan miehen pariksi 👍
M39
Vierailija kirjoitti:
Tanssikurssit huonoja. Kävin pari vuotta sitten kolmella eri tanssikurssilla. Jos menet yksin niin ei sinulle ole tanssiparia. Kurssille tulevat pariskunnat ja sitten tanssivat keskenään. Yksin siellä harjoittelet askelia tai lukiotytön kanssa tanssit. Yhdellä kurssilla oli parinvaihto eli kaikki olivat ympyrässä, miehet ulkokehällä ja naiset sisäkehällä. Kappaleen loputtua naiset siirtyivät seuraavan miehen pariksi 👍
M39
Missä olet löytänyt tanssikursseja jonne tullaan vain pareina? Kursseilla joihin itse olen osallistunut on aina ollut toimiva parinvaihto eli yksinäinen mies (minä) pääsi joka kerta tanssimaan. Vain pareille tarkoitetuissa kursseissa asiasta varmaan kerrotaan jo kurssin kotisivulla.
M60+
Sama kokemus täälläkin. Olen kova poika joraamaan ja tuon tuosta nappaan sellaisia 18-25 v naisia nuorten miesten edestä tanssitaidoillani. Päädytään siitä sitten usein luokseni panemaan. M69
Itse tanssin vain hitaita. Auttaakse?
Mitäpä, jos ei vain kiinnosta tanssi? En minä ala itseäni muuttamaan kenenkään naisen takia. En minäkään vaadi, että tyttöystävää kiinnostaisi vaeltaminen, kuntosali, uinti, piano tai juokseminen.
Rakkaudenammattilainen mieluummin kotikäynnille, kuin että menisin toteuttamaan alkukantaisia rituaaleja rytmin mukaan idioottina heiluen.
Miesten pitäisi tehdä kaikenlaisia ihme asioita että kelpaavat naisille. Tanssiminen on minulle melkein kidutusta.
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin jo usein riittää, että menee tanssikurssille. Siellä on miehistä pula, ja siinä pääsee loistamaan.
Kyllä varmaan. Kahdesti olen mennyt ja lopettanut, alkeiskurssilla valmiiksi ammattilaiset valtaavat näyttämisen halusta tanssiparketin eikä siellä ole kun valmiita pareja.
Kurssilla naiset ei halua tanssia aloittelevan miehen kanssa, jos ja kun on mahdollisuus päästä taitavan tanssittajan kanssa.
Ei pidä paikkaansa ainakaan tanssin alkeiskursseilla. Sinnehän nimenomaan tullaan opettelemaan perusteita. Olen itse ollut aivan hukassa ja kokeneempi tanssiparini on auttanut minua oppimaan.
Omat kokemukseni asiasta: Keravan Taitokolmio, Hyvinkään Hymyhuulet, Maija Astilaisen kurssit Pavilla, Cometsin kurssit Helsingissä, Ulpu Jarvan kurssit Tuusulassa,...
Viidessä eri paikassa alkeiskurssilla?
Miksi? Ei minua flaksi kiinnosta vaan elämän pituisen kumppanin löytäminen. Se ei varmasti löydy minulle tanssilattioilta, kun en tanssimisesta pidä.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin jo usein riittää, että menee tanssikurssille. Siellä on miehistä pula, ja siinä pääsee loistamaan.
Kyllä varmaan. Kahdesti olen mennyt ja lopettanut, alkeiskurssilla valmiiksi ammattilaiset valtaavat näyttämisen halusta tanssiparketin eikä siellä ole kun valmiita pareja.
Kurssilla naiset ei halua tanssia aloittelevan miehen kanssa, jos ja kun on mahdollisuus päästä taitavan tanssittajan kanssa.
Ei pidä paikkaansa ainakaan tanssin alkeiskursseilla. Sinnehän nimenomaan tullaan opettelemaan perusteita. Olen itse ollut aivan hukassa ja kokeneempi tanssiparini on auttanut minua oppimaan.
Omat kokemukseni asiasta: Keravan Taitokolmio, Hyvinkään Hymyhuulet, Maija Astilaisen kurssit Pavilla, Cometsin kurssit Helsingissä, Ulpu Jarvan kurssit Tuusulassa,...
Viidessä eri paikassa alkeiskurssilla?
Kyllä. Taitokolmiossa alkeiden perusteet monesta tanssista aivan ekaa kertaa, Hyvinkään Hymyhuulissa ja Maijalla alkeista ylemmälle tasolle eteneviä kursseja parissa lajissa, Ulpulla nykyisen kumppanin kaverina lavatanssien ABC kurssilla buggia, Cometsilla buggin ja fuskun koko kevään kestäneet alkeiskurssit. Siihen päälle sitten samoista lajeista alkeisjatko - tason kursseja.
Eri opettajat opettavat samat asiat varsin toisistaan poikkeavilla tavoilla ja samalla usein oivaltaa sellaista joka aiemmin jäi huomaamatta.
Aika harvoin enää käy niin ettei lavatansseissa olisi mukana ketään joltakin kurssilta tuttua. Tämä eli tuttavapiirin laajentaminen oli välitavoiteena. Nyt tanssin siksi että tanssiminen on kivaa.
Mutta siis jos on miehellä tavoitteena löytää kumppani niin miettiköön kuinka paljon omaa aikaansa on valmis siihen etsimiseen käyttämään ja mitä jättää tekemättä/harrastamatta jotta tarvittava aika järjestyisi. Jos kokee että parin löytymistä edistäviin sosiaalisiin harrasteisiin osallistuminen olisi liian vaivalloista niin silloin ei myöskään ole oikeutta valittaa palstalla kumppanin puuttumisesta.
M60+
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä, jos ei vain kiinnosta tanssi? En minä ala itseäni muuttamaan kenenkään naisen takia. En minäkään vaadi, että tyttöystävää kiinnostaisi vaeltaminen, kuntosali, uinti, piano tai juokseminen.
Jos nykyisenlaisena et kiinnosta naisia mutta kuitenkin haluaisit kumppanin eikä sellaista löydy yrityksistäsi huolimatta niin joudut valintatilanteeseen: Jatkatko yksin nykyisenlaisena toivoen hänet vielä kohtaavasi vai muutatko itseäsi. Itsensä muuttaminen ei tietenkään takaa mitään mutta voi oleellisesti lisätä todennäköisyyttä kohdata kiinnostava ihminen.
M60+
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitäisi tehdä kaikenlaisia ihme asioita että kelpaavat naisille. Tanssiminen on minulle melkein kidutusta.
Kuinka tärkeää sinulle on kelvata naisille? Siitähän se riippuu mihin olet valmis. Jos se ei olisi ollenkaan tärkeää niin miksi kuitenkin osallistut keskusteluun inhoamastasi harrasteesta?
Vierailija kirjoitti:
Rakkaudenammattilainen mieluummin kotikäynnille, kuin että menisin toteuttamaan alkukantaisia rituaaleja rytmin mukaan idioottina heiluen.
Myös tuon ammattilaisen kanssa kotonasi toteuttaisit alkukantaista rituaalia oman rytmisi mukaan idioottimaisesti heiluen ja maksaisit siitä paljon enemmän.
Pääkaupunkiseudun lähellä asuvia voisi kiinnostaa: Vantaan Pavilla on ensi viikon perjantaina 29.05.2026 teemana "Elämäni ensimmäiset lavatanssit". Alussa lyhyt fuskun kurssi aloittelijoille ja sitten esiintyy Alina Liikola & Afrodite.
https://www.pavi.fi/tapahtumat-26
Tiistaina 2.6. klo 17:30 sama paikka ilman esiintyjää ja 3 tunnin kurssi buggia alkeista lähtien (2 ekaa tuntia). Viimeinen tunti on osaavammille tanssijoille.
Linkistä löytyvät muutkin kesän aikana opetettavat lajit. Nämä ovat tietenkin lyhyitä kursseja mutta jo näillä pääsee alkuun. Syksyllä voi sitten lähteä mukaan tanssiseurojen pidemmille kursseille.
Bussi 717 kulkee Tikkurilan asemalta Pavin pysäkin ohi.
M60+
totta, setämieskin saa seuraa aina kun osaa kuviot.
En ala tanssimaan sen takia että kävisi flaksi.
olen flaktoosi-intoleranssi.
mistähän se "flaksi" on edes tullut?
tyhmän kuuloinen.
Naiset: Noudattakaa miehet näitä pinnallisia ja kaavamaisia tapoja niin jopas lähtee!
Tanssiminen on jäänne kaukaa historiasta. Nykyisin ihmiset ovat älyllisesti eri tasolla,ja siksi heiluminen rumpujen tahtiin saattaa tuntua osasta ihmisiä liian primitiiviseltä ja idioottimaiselta.
Suurin osa aikuisista naisista missä tahansa ehkä vanhusten palvelutaloja lukuunottamatta ovat varattuja. Ja Tinderin puolella seuraa etsivät naiset ainakin palstalle toistuvasti kaikuvan valituksen mukaan vasta nirsoja ovatkin. Jos nainen ei ole tarkka seurastaan niin hän päätyy rikostilastoihin uhrina. Seuraa hakevilla tai siihen edes avoimesti suhtautuvilla naisilla usein on jo aiempia huonoja kokemuksia joiden toistumista yrittävät välttää.
Sopivan kumppanin löytyminen on aina arpapeliä. Voi lisätä todennäköisyyksiä osallistumalla sosiaalisiin harrastuksiin mutta se ei tietenkään tee löytymisestä varmaa. Jos ei osallistu mihinkään niin silloin tuo löytymisen todennäköisyys on hyvin lähellä nollaa.
Itse en ole mikään erityinen komistus enkä lavatanssien alkeiskursseilla tai niiden jälkeen todellakaan loistanut taidoillani mutta jo heti jo ekan kurssin kuluessa huomasin miten kiinnostusta oli ilmassa. Ja minunkin kohdalleni myöhemmin lavalla osui se oikea aiemmin kurssilla tutuksi tulleiden joukosta.
Suosittelen siis että ensin alkeiskurssille ja valitse jos mahdollista kurssi jolla on paljon osanottajia. Opetus on vähemmän henkilökohtaista mutta saat ennen lavoille lähtemistä enemmän uusia tuttavuuksia, mikä seuraa etsivälle on hyvä asia. Ole kurssilla kohtelias äläkä vonkaa. Lähde kursseille mukaan tuon sosiaalisen puolen vuoksi vaikka jo osaisitkin tanssia.
M60+