Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio tulevan demarihallituksen aikana ostaa mitään muuta kuin pakolliset

Vierailija
02.05.2026 |

Kehoitan muitakin oikeistolaisia tekemään samoin. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostovoima kasvaa. Veikkaan että palkat nousevat. Työssäkäynnin kannattavuus kasvaa, lapsiperheitä tuetaan, syntyvyys kääntyy kasvuun. Ihmisillä tulee inhimilliset oltavat kun voidaan ostaa leivän päälle voin lisäksi leikkeleen. Jonne ja Pippa rakennuttavat kodin ja tekevät pari lasta. Alkaa raha liikkua taas ja tulee työtä. Jarrut siis poistuu

Meinaatko että nousevat palkat ei näy tuotteiden ja palveluiden hinnoissa?  Voi sua…

Vierailija
22/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huolettaa eniten turvallisuus. Heidän joukoissaan oli rajalain vastustajia. Huolestuttaa, jos itäraja avataan ja naapuri alkaa taas työntää muuttajia tänne.

Senkin rajan avaaminen kääntäisi talouden kasvuun. Kauppa idän suuntaan olisi lottovoitto 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kuulla, kuinka he ovat reilun vuoden päästä selittämässä, miksei työllisyys ole noussut..

Tai miksi on noussut.

Ortokuvat sanoo, että johtuu heidän kurjistuksisraan.

Kätevää.

Otat 10mrd nykyistä enemmän velkaa vuodessa ja jaat ne omille äänestäjille, tottakai kulutus ja työllisyys kasvaa. Mutta kuten Sannakin unohti, joku kaunis päivä tuo ei enää toimi, et voi jatkuvasti tuhlata enemmän kuin tienaat. 

Petteri toimi juuri noin. Eliitille miljardeja velaksi.

Ennätyssurkea hallitus tuhosi taloja työllisyyden.

Vierailija
24/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostovoima kasvaa. Veikkaan että palkat nousevat. Työssäkäynnin kannattavuus kasvaa, lapsiperheitä tuetaan, syntyvyys kääntyy kasvuun. Ihmisillä tulee inhimilliset oltavat kun voidaan ostaa leivän päälle voin lisäksi leikkeleen. Jonne ja Pippa rakennuttavat kodin ja tekevät pari lasta. Alkaa raha liikkua taas ja tulee työtä. Jarrut siis poistuu

Meinaatko että nousevat palkat ei näy tuotteiden ja palveluiden hinnoissa?  Voi sua…

Ei välttämättä. Onhan toisinpäin syöty jo ostovoima pois. Esimerkiksi itse laskin että tarvitsen tänä vuonna 600€ enemmän rahaa joka kuukausi samoihin asioihin kuin 5 vuotta sitten ja palkat eivät ole nousseet ollenkaan. Eihän tämä toimi näin. Ei ole millä ostetaan, ei ole työtä mihin luottaa.

Vierailija
25/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä osta ja kannattaa pysyä vaan kotona, ettei tule mitään houkutuksia. 

Vierailija
26/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä demarit ovat ainoa puolue, joka voi toteuttaa julkisen talouden sopeutuksen. Ongelma kun on palkat. Paikallinen sopiminen on jo nyt mahdollista yksityisellä sektorilla, mutta julkisella ei. Nyt on niin, että julkinen työnantaja on taloudellisesti niin hankalassa tilanteessa, että palkkoja on pakko laskea, tai sitten henkilöstöä panna pihalle todella rankalla kädellä. Demarit ovat avainasemassa tässä päätöksenteossa, koska edustavat nimenomaan sitä julkisen sektorin palkansaajaosastoa. Mutta onko munaa ja vastuunkantokykyä? Saattaa ollakin, demareissa on näkyvissä tiettyä realismia viime aikoina. 

Eli palkka-alea pukkaa.

Vierailija
27/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Onhan toisinpäin syöty jo ostovoima pois. Esimerkiksi itse laskin että tarvitsen tänä vuonna 600€ enemmän rahaa joka kuukausi samoihin asioihin kuin 5 vuotta sitten ja palkat eivät ole nousseet ollenkaan. Eihän tämä toimi näin. Ei ole millä ostetaan, ei ole työtä mihin luottaa.

Olen yrittäjä, ja omat palkkioni ovat pysyneet samana jo yli 20 vuotta. Eli tulot eivät ole nousseet lainkaan, kulut kylläkin. Silti pärjäillään yllättävänkin kivasti, kun ei törsätä. Itse uskon kylläkin, että seuraavan hallituksen aikana patoutunut kuluttajakysyntä todennäköisesti laittaa talouteen vauhtia, kun saadaan joku järkevä poliitikko sanomaan kansalle, että hyvinvointivaltion perusajatus nostetaan arvoonsa, eli tarjotaan tavalliselle ihmiselle perusturva. 

Vierailija
28/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kyllä aion laittaa kaikki säästön noin, 120 000 euroa haisemaan.

Vierailija
29/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos demarit voittaa,alkaa taas itku hammadsen kiristys.Ei SDP,PS,kok.Milloin tämä tyhmä kansa tulee järkiinsä???säästöt jatkuu ..Palautetaan Suomi oikeille urille.Se ei hetkessä käy ,mutta...sitä kohti.

Vierailija
30/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos demarit voittaa,alkaa taas itku hammadsen kiristys.Ei SDP,PS,kok.Milloin tämä tyhmä kansa tulee järkiinsä???säästöt jatkuu ..Palautetaan Suomi oikeille urille.Se ei hetkessä käy ,mutta...sitä kohti.

Onhan se nyt nähty, että ainakaan nämä "oikeistopuolueet" eivät pysty yhtään mihinkään. Talous on aivan kriisissä, koska tunarit eivät tajua taloudesta yhtään mitään. Vasemmistossa sentään on koulutettua porukkaa, joka tajuaa, että kansantalous ei ole lobbaamista eikä edunvalvontaa, vaan isompi kokonaisuus, jossa täytyy huomioida kaikkien intressit, ei ainoastaan omien himoäänestäjiensä.

Vierailija
31/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en politiikan vaikuttaa elämänlaatuun, mutta kukin tavallaan.

Vierailija
32/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kauheen vakuuttavaa tämän oikeistohallituksen ”osaaminen” ollut. Kertokaapa yksi onnistuminen tai pidetty lupaus tältä kaudelta?

Vierailija
33/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC paperi ja Mokka kannattaa hamstrata jo etukäteen 👵🏼👴🏼👍🏼

Vierailija
34/34 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko heidän oikeasti sitoutuneen velkajarruun. Eiköhän ns. rikkaiden veronkorotus tehdä ja muutoin jatketaan entiseen malliin. Sitä oon miettinyt, kuinka paljon näiltä rikkailta voidaan vielä lypsää.

Siitä voidaan olla yhtä mieltä, että yhteisöveron alennus oli aurinkokunnan typerin idea. JA olen yrittäjä, näin sanoessani. JA minulla on listaamaton Oy. JA saan teoreettisen ja marginaalisen, noin 600 euron "hyödyn" tuosta alennuksesta, jolla ei tee hevon v:ttuakaan, verrattuna miten paljon se leikkaa verokertymää valtion tasolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi