Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perussuomalaisten vaalislogan 2027: "Talous kuntoon, Suomi taas jaloilleen"

Vierailija
02.05.2026 |

Vielä on varaa leikata sosiaaliturvasta, sairaanhoidosta ja julkisesta hallinnosta. 
Sotealueiden rahoituksesta pitää leikata kovalla kädellä. 

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhminäkö pitävät ihmisiä? Ai niin. 

Vierailija
122/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa jatkossakin äänestää persuja. Älkää äänestäkö sosialisteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS onnistuikin tuhoamaan Suomen talouden ja terveydenhuollon parissa vuodessa

Nykymuotoinen sote on katastrofi, Marinin hallituksen toteuttama. 

Älä jaksa. Sitä sotea väännettiin niin monen hallituksen aikana, että Sannalla ei ollut siinä juuri mitään osaa eikä arpaa. Mutta mitäoä sinä politiikasta tietäisit. Jos tietäisit, niin et äänestäisi mitään pöröpersuja.

Populismi on yhteiskunnan syöpä. Sillä saa mahtavankin maan vedettyä likaviemäristä alas yhden pressakauden aikana. Tai hyvinvointivaltion yhden hallituskauden aikana.

Kyllä hölmöillä akoillakin pitää olla joku vastuu tekemistään päätöksistä. Asiantuntijoiden suositus oli 4-12 aluetta koko maahan, hupakot laittoi niitä 22.

Hah, ja persutko tekee kaiken, kuten asiantuntijat suosittelee? Eiköhän asia ole päinvastoin. Sieltä on oikein lesoiltu, kuinka wi mitään turhia asiantuntijoita tarvitse kuunnella ja jälki on sen mukaista.

Ja miten tämä persuttelusi liittyykään hyvinvointialueiden järjettömän suureen määrään, jonka edellinen hallitus päätti? 

Miksei tämä nykyinen hallitus korjannut tai korjaa asiaa? HE siellä vallassa on, ei edellinen hallitus.

Kokoomus pääministeripuolueena ei halua.

On se kumma jossei valtionvarainminterillä ole mitään sananvaltaa valtion talouden hoitoon!

Koko hallituksella ei ole mitään sananvaltaa valtion hoitoon. Koska mutku Sanna, aina vaan ikuisuudesta ikuisuuteen! 

Sama kuin persut-persut ikuisesti.Tämä mutkuSanna onnisti sössimään asiat aika pahasti joten siitä onkin aihetta muistuttaa.

Kauanko meinasivat osoitella Sannaa ja hokea mutkumutku sen sijaan, että tekisivät asioille jotain (järkevää), jolla saataisiin Suomi nousuun, uusia työpaikkoja ja parempi bruttokansantuote sen sijaan, että on saatu aikaiseksi Euroopan pahin työttömyys, kodittomuuden kasvu ja muuta mukavaa?

Persut. Isänmaan asialla; tuhoamassa isänmaata. Syyttämässä jo kuvioista lähtennyttä naista omista tekosistaan.

Vierailija
124/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS onnistuikin tuhoamaan Suomen talouden ja terveydenhuollon parissa vuodessa

Nykymuotoinen sote on katastrofi, Marinin hallituksen toteuttama. 

Älä jaksa. Sitä sotea väännettiin niin monen hallituksen aikana, että Sannalla ei ollut siinä juuri mitään osaa eikä arpaa. Mutta mitäoä sinä politiikasta tietäisit. Jos tietäisit, niin et äänestäisi mitään pöröpersuja.

Populismi on yhteiskunnan syöpä. Sillä saa mahtavankin maan vedettyä likaviemäristä alas yhden pressakauden aikana. Tai hyvinvointivaltion yhden hallituskauden aikana.

Kyllä hölmöillä akoillakin pitää olla joku vastuu tekemistään päätöksistä. Asiantuntijoiden suositus oli 4-12 aluetta koko maahan, hupakot laittoi niitä 22.

Hah, ja persutko tekee kaiken, kuten asiantuntijat suosittelee? Eiköhän asia ole päinvastoin. Sieltä on oikein lesoiltu, kuinka wi mitään turhia asiantuntijoita tarvitse kuunnella ja jälki on sen mukaista.

Ja miten tämä persuttelusi liittyykään hyvinvointialueiden järjettömän suureen määrään, jonka edellinen hallitus päätti? 

Miksei tämä nykyinen hallitus korjannut tai korjaa asiaa? HE siellä vallassa on, ei edellinen hallitus.

Kokoomus pääministeripuolueena ei halua.

On se kumma jossei valtionvarainminterillä ole mitään sananvaltaa valtion talouden hoitoon!

Koko hallituksella ei ole mitään sananvaltaa valtion hoitoon. Koska mutku Sanna, aina vaan ikuisuudesta ikuisuuteen! 

Sama kuin persut-persut ikuisesti.Tämä mutkuSanna onnisti sössimään asiat aika pahasti joten siitä onkin aihetta muistuttaa.

Kauanko meinasivat osoitella Sannaa ja hokea mutkumutku sen sijaan, että tekisivät asioille jotain (järkevää), jolla saataisiin Suomi nousuun, uusia työpaikkoja ja parempi bruttokansantuote sen sijaan, että on saatu aikaiseksi Euroopan pahin työttömyys, kodittomuuden kasvu ja muuta mukavaa?

Persut. Isänmaan asialla; tuhoamassa isänmaata. Syyttämässä jo kuvioista lähtennyttä naista omista tekosistaan.

Nää on niitä samoja, jotka itkee maahanmuutosta ja samaan aikaan vasemmalla kädellä roudaavat tänne niitä kamalia maahanmuuttajia rekkalasteittain :D Käyvät ihan paikan päällä ulkomailla houkuttelemassa, että tulkaahan Suomeen :D Pölvästeimmät vielä uskovat tuota maahanmuuttokriittistä valehtelua.

Vierailija
125/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous kuntoon? Revi mieluummin vaalilipuke kuin äänestä talousnero Riikkulia aka spermistä.

Vierailija
126/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi taas jaloilleen persujen hallituskauden jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehhhohhahhhah. Persut on vitsiniekkoja. Maan asiat on kustu neljässä vuodessa, ei kiitos enää.

Persujen vaalislogan: menkää töihin, menkää töihin...

Vierailija
128/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen kannatus on 5-6% välissä. Elävät omassa hattarassaan tajuamatta todellisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää spermaturville mokkamunia terkuin mokkamunaa himoitseva valkoinen persumies.

Vierailija
130/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS onnistuikin tuhoamaan Suomen talouden ja terveydenhuollon parissa vuodessa

Nykymuotoinen sote on katastrofi, Marinin hallituksen toteuttama. 

Ei sitten viittineet tällä hallituskaudella Orpo ja Purra korjata tätä? Aika taisi mennä syyttelyyn ja köyhien kiusaamiseen.

Orpo on kovasti yrittänyt parantaa sotea🤣😅🤣💩.

Pääministeri Petteri Orpon hallitus sinetöi viimeisessä kehysriihessään ennätysmäisen suuret lisäleikkaukset sosiaali- ja terveysjärjestöjen valtionavustuksiin. Samalla hallitus jatkaa heikommassa asemassa olevien ihmisten tilanteen kiristämistä: sosiaalihuollosta leikataan, sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuja korotetaan ja sosiaaliturvan indeksien jäädyttämistä jatketaan, vaikka inflaatio kiihtyy.

Kun samanaikaisesti heikennetään toimeentuloa, nostetaan sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuja sekä supistetaan matalan kynnyksen tukea, eri toimien vaikutukset kasaantuvat erityisesti pienituloisille, pitkäaikaissairaille ja paljon palveluja tarvitseville. Sote-järjestöihin kohdistuvat avustusleikkaukset osuvat samoihin ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät kuvittelee, että koko valtion budjetti on heidän. Siksi heiltä leokattu enemmän kuin rikkailla on koskaan ollut rahaa ja jatkossakin voi aina vasn heiltä leikata.

On se kumma, että raha ei köyhiltä koskaan lopu.

Köyhää tekstiä vailla älyä.

Vierailija
132/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS onnistuikin tuhoamaan Suomen talouden ja terveydenhuollon parissa vuodessa

Nykymuotoinen sote on katastrofi, Marinin hallituksen toteuttama. 

Ei sitten viittineet tällä hallituskaudella Orpo ja Purra korjata tätä? Aika taisi mennä syyttelyyn ja köyhien kiusaamiseen.

Orpo on kovasti yrittänyt parantaa sotea🤣😅🤣💩.

Pääministeri Petteri Orpon hallitus sinetöi viimeisessä kehysriihessään ennätysmäisen suuret lisäleikkaukset sosiaali- ja terveysjärjestöjen valtionavustuksiin. Samalla hallitus jatkaa heikommassa asemassa olevien ihmisten tilanteen kiristämistä: sosiaalihuollosta leikataan, sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuja korotetaan ja sosiaaliturvan indeksien jäädyttämistä jatketaan, vaikka inflaatio kiihtyy.

Kun samanaikaisesti heikennetään toimeentuloa, nostetaan sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuja sekä supistetaan matalan kynnyksen tukea, eri toimien vaikutukset kasaantuvat erityisesti pienituloisille, pitkäaikaissairaille ja paljon palveluja tarvitseville. Sote-järjestöihin kohdistuvat avustusleikkaukset osuvat samoihin ihmisiin.

Asiantuntijoiden suositus sote-alueiden määräksi oli 4-12, mutta piluhallituksen hupakot laittoi niitä 22. Miksi tyttelit eivät kuunnelleet asiantuntijoita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS onnistuikin tuhoamaan Suomen talouden ja terveydenhuollon parissa vuodessa

Nykymuotoinen sote on katastrofi, Marinin hallituksen toteuttama. 

Ei sitten viittineet tällä hallituskaudella Orpo ja Purra korjata tätä? Aika taisi mennä syyttelyyn ja köyhien kiusaamiseen.

Orpo on kovasti yrittänyt parantaa sotea🤣😅🤣💩.

Pääministeri Petteri Orpon hallitus sinetöi viimeisessä kehysriihessään ennätysmäisen suuret lisäleikkaukset sosiaali- ja terveysjärjestöjen valtionavustuksiin. Samalla hallitus jatkaa heikommassa asemassa olevien ihmisten tilanteen kiristämistä: sosiaalihuollosta leikataan, sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuja korotetaan ja sosiaaliturvan indeksien jäädyttämistä jatketaan, vaikka inflaatio kiihtyy.

Kun samanaikaisesti heikennetään toimeentuloa, nostetaan sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuja sekä supistetaan matalan kynnyksen tukea, eri toimien vaikutukset kasaantuvat erityisesti pienituloisille, pitkäaikaissairaille ja paljon palveluja tarvitseville. Sote-järjestöihin kohdistuvat avustusleikkaukset osuvat samoihin ihmisiin.

Sote-ministeriyttä varmaan oikein tarjottiin persuille. ikävähän se olisi ollut, jos kokkareiden kilpi olisi tahriintunut. Nyt Petteri voi taas teeskennellä pullaposkimaisen viatonta.

Vierailija
134/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOO ! Ne ainaki 300000 tyättömiksi ruvennutta laiskaa elätiämmä on pantava töihi ja ulukomaalaaset vaikka sinne Sipirijaha ! Saamma Suamen nousuhu !

Satonen on luvannut tuoda 45000 aasialaista halpatyövoimaa joka vuosi. Koska niitä tarvitaan rakennuksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän persut piilottelevat ma mu-puolisoitaan kellareissa.. 

Vierailija
136/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS onnistuikin tuhoamaan Suomen talouden ja terveydenhuollon parissa vuodessa

Nykymuotoinen sote on katastrofi, Marinin hallituksen toteuttama. 

Ei sitten viittineet tällä hallituskaudella Orpo ja Purra korjata tätä? Aika taisi mennä syyttelyyn ja köyhien kiusaamiseen.

Orpo on kovasti yrittänyt parantaa sotea🤣😅🤣💩.

Pääministeri Petteri Orpon hallitus sinetöi viimeisessä kehysriihessään ennätysmäisen suuret lisäleikkaukset sosiaali- ja terveysjärjestöjen valtionavustuksiin. Samalla hallitus jatkaa heikommassa asemassa olevien ihmisten tilanteen kiristämistä: sosiaalihuollosta leikataan, sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuja korotetaan ja sosiaaliturvan indeksien jäädyttämistä jatketaan, vaikka inflaatio kiihtyy.

Kun samanaikaisesti heikennetään toimeentuloa, nostetaan sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuja sekä supistetaan matalan kynnyksen tukea, eri toimien vaikutukset kasaantuvat erityisesti pienituloisille, pitkäaikaissairaille ja paljon palveluja tarvitseville. Sote-järjestöihin kohdistuvat avustusleikkaukset osuvat samoihin ihmisiin.

Asiantuntijoiden suositus sote-alueiden määräksi oli 4-12, mutta piluhallituksen hupakot laittoi niitä 22. Miksi tyttelit eivät kuunnelleet asiantuntijoita?

On aivan sama onko niitä alueita 5, 15 tai 500. Yhtä paljon asukkaita Suomessa on ja jokainen potilas pitää hoitaa.

Vierailija
137/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät kuvittelee, että koko valtion budjetti on heidän. Siksi heiltä leokattu enemmän kuin rikkailla on koskaan ollut rahaa ja jatkossakin voi aina vasn heiltä leikata.

On se kumma, että raha ei köyhiltä koskaan lopu.

Oikeasti vähävaraisilta ja köyhiltä raha on melkein kaiken aikaa loppu.

Mistä olet saanut kuvitelman, ettei köyhiltä raha koskaan lopu? Miksi et siis ala itse köyhäksi?

Miksi pitäisi olla yhtä saamaton?Köyhänä oman elämänsä aloittaneista osa pärjää ja menestyy ja osa on ikuisesti köyhiä.-eri

Orpopurran hallituksen tavoite on, että köyhät pysyvät ikuisesti köyhinä. Siksi suojaosa poistettiin ja työttömyysturvaa heikennettiin, eikä työtön saa enää edes opiskella. 

Työtön ei ole saanut opiskella aikaisemminkaan.Suojaosan poiston jälkeen jäi porukkaa tahallaan työttömäksi .Eli tuet ovat liian hyvät vieläkin.Toiset tekee ne työt ka toisten mielestä ei kannata vaan on kivempaa laiskotella.

"Koulutus on erityissuojeluksessa". Ennen eduskuntavaaleja näin lupasi nykyinen oikeistohallituksen vetäjä, Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo. Hallitus ei leikkaa koulutuksesta. Näin on viime aikoina toistellut sama mies.

Totuus on kauniita sanoja karumpi. Paljon karumpi.

Mitäköhän ovat mieltä ne kaikki ammatillisen koulutuksen opiskelijat ja opettajat, joihin hallituksen sakset iskevät? Esimerkiksi kaikki ne, joilta loppuvat työt viime vuoden aikana. Ammatillisen koulutuksen rahoitusta leikattiin 120 miljoonaa euroa vuonna 2025. Sillä on seurauksensa.

Vierailija
138/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän persut piilottelevat ma mu-puolisoitaan kellareissa.. 

Jani Mäkelä ei ole kertaakaan tuonut vaimoaan linnan juhliin. Törkeän epäkunnioittavaa käytöstä.

Vierailija
139/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäis vaan verottaa kaikki firmat hengiltä ja ottaa aivan satanasti velkaa. Sitten nostaa kaikkia tukia oikein kunnolla. Sillä tämä maa nousisi välittömästi jaloilleen. Niin.

Vierailija
140/145 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi kuuluu suomalaisille. Siksi SML.