Alkaa nämä muiden juhlat riittää…
Miten te muut selviätte kaiken maailman juhlista? Tänä keväänä taas varmuudella tiedossa kolmet ylioppilasjuhlat. Pahimmillaan naapuritkin vielä kutsuu. Kesällä häät. Juuri yksi tuttu täytti pyöreitä. Rahaa kuluu tuhottamasti. Haluaisin käyttää sen perheeseeni. En mihinkään tuttavuuksien lahjuksiin. En edes pidä juhlista ja kaiken huipuksi kuluu paljon aikaa, jonka haluaisin käyttää toisin. Täytyykö tässä vaan alkaa valehtelemaan ja keksimään verukkeita..
Kommentit (50)
Jos on mahdoton sanoa ei kannataa perehtyä omaan narsismiin. Piilonarsisti haluaa miellyttää muita, sillä hän pelkää, että jos hän kieltäytyy muut loukkaantuu. Minun läsnäolohan on se tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppiset. Yhdet häät. Kolmet YO juhlat. Kastajaiset ja Kummilapsen synttärit. Siinnä kesän juhlat.
Pitkäaikaistyöttömälle melkoinen rahanmeno....
Mutta saatpahan vatsasi täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä aloitus.
Miksi ei saisi sanoa, mitä ajattelee?
Kunpa ihmiset sanoisikin sen mitä ajattelee kasvotusten, eikä puhuisi selän takana. Kutsuun jaetaan niitä sydämiä voi kuinka ihanaa, ja jos hiirisormi on oikein nopea ollaan parissa sekunnissa vauvalla vaahtopallot pöksyissä uhriutumassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on mahdoton sanoa ei kannataa perehtyä omaan narsismiin. Piilonarsisti haluaa miellyttää muita, sillä hän pelkää, että jos hän kieltäytyy muut loukkaantuu. Minun läsnäolohan on se tärkein.
Marttyyrius on narsismin piirre. Vain typerys istuu vapaaehtoisesti avannossa ja valittaa, että vesi on kylmää.
No päätä vaikka että menet puoliin noista juhlista. Ei sen ole tarkoitus olla ahdistuksen aihe.
Mulle on riittänyt ajat sitten rahastus juhlat kun lahjasummat ovat mwnneet iha älyttömiksi. En voi tajuta kun nykyään jollain rippijuhlilla siis raamatun lukemisellakin rahastetaan jo tonni kaupalla raha lahjoja. Ennen saatiin joku risti kaulakoru ja se oli siinä. Ei pienituloisella ole varaa lahjoittaa isoja summia sinne sun tänne tai menee viikon parin ruokarahat. Koko ajan elinkustannukset nousevat.
Ei ole munaa kieltäytyä? Sitten menet
Vierailija kirjoitti:
Mitä se Mirkkukin ajattelee, jos vastaan kiitos kutsusta, mutta tällä kertaa en pääse osallistumaan. Väittäisin, että varsinkin naiset kunnostautuvat loppumattomassa vatvomissa, mitä muut ajattelee. Moni saa sen kutsunkin tällä perusteella, se v*tun Wilmakin ”pitää” kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on riittänyt ajat sitten rahastus juhlat kun lahjasummat ovat mwnneet iha älyttömiksi. En voi tajuta kun nykyään jollain rippijuhlilla siis raamatun lukemisellakin rahastetaan jo tonni kaupalla raha lahjoja. Ennen saatiin joku risti kaulakoru ja se oli siinä. Ei pienituloisella ole varaa lahjoittaa isoja summia sinne sun tänne tai menee viikon parin ruokarahat. Koko ajan elinkustannukset nousevat.
Onneksi olkoon sinut on aivopesty.
Kukka ja kortti on ihan kyllin hyvä muistaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se Mirkkukin ajattelee, jos vastaan kiitos kutsusta, mutta tällä kertaa en pääse osallistumaan. Väittäisin, että varsinkin naiset kunnostautuvat loppumattomassa vatvomissa, mitä muut ajattelee. Moni saa sen kutsunkin tällä perusteella, se v*tun Wilmakin ”pitää” kutsua.
Kutsuja haukkuu kutsut, kutsutut haukkuu kutsuvan, vieraat haukkuu juhlat, juhlien järjestäjät haukkuu vieraat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuja haukkuu kutsut, kutsutut haukkuu kutsuvan, vieraat haukkuu juhlat, juhlien järjestäjät haukkuu vieraat.
Saatiin silloisen tyttöystävä kokelaan kanssa kutsu katsomaan kaveripariskunnan rakentamaa taloa. Kun päästiin autoon nainen alkoi listaamaan kaiken missä he olivat epäonnistuneet ja meidän taloon ei sitten tule sitä ja tätä. Ilme oli näkemisen arvoinen kun totesin ettei tämä suhde taida edetä niin pitkälle.😂
Oma maksimi on suunnilleen kahdet kesäjuhlat käytynä. Mielellään vielä korkeintaan puolentoistatunnin päässä kotoa/mökiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä aloitus.
Miksi ei saisi sanoa, mitä ajattelee?
Saa toki sanoa, mutta aina ei kannata.
'En tule ruman ja ilkeäluonteisen lapsenne valmistautumisjuhliin, rahaa hän kuitenkin vain haluaa meiltä'
Esimiehelle 'Jos minulla ei olisi tätä asuntovelkaa niin paljon, niin lähtisin kävelemään täältä tällä sekunnilla. Narsistisen narinan kuuntelusi alkaa jo riittämään.'
Liivijengiläisille huoltoaseman kassajonossa 'Kylläpä sitä nyt ollaan niin kovaa poikaa kun porukassa liikutaan ja mutkatkin taitaa olla povitaskussa!'
lahjojenko tähden niitä juhlia järjestetään?
Serkkuni on kuin ap, muiden juhlat on turhia ja hän myös ilmaisee asian reippaasti ääneen. Yleensä hän ei ole juhlissa käynyt, mutta olettaa, että jälkikäteen kerjätään rääppiäisiin.
Kun miehensä täytti 50v, oli kutsuttu varmaan 100 henkeä rentoihin 70-lukuisiin juhliin, pukeutumispakko jne. Mukaan juhliin lähti 20 perhepiiriläistä, muilla oli muita menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmiset järjestävät juhlia. On oikein virkistävää, jos joku pitää ihan kunnon 50-vuotispäivät vaikkapa. Suurin osa ohittaa rajapyykin ihan vain hissun kissun.
minusta nää pyöreät keski-ikäisten juhlat on jotenkin niin noloja ja outoja. Ymmärrän vanhukset kun oikeesti juhlitaan korkeaan ikään pääsyä. Mut 30, 40, 50 v on niin outo. Ihan turha juhla. Totuus on että itseään siinä päivänsankari juhlii, ja toivoo vaan paljon lahjoja itelleen. Ymmärrän toki perhepiirissä, mutta isot juhlat ravintolassa jonne kutsutaan 100 tutun tuttua...liikaa
Lähetät vaan kortin. Sanot ettet päässyt. Tuli paljon muuta.
Ne jotka on tehneet paljon lapsia olettaa että koko muu suku hemmottelee heidät pilalle. On useita häitä, yhdellä monta avioliittoa, kihlajaista, joka ikinen pyöreä, ja lapsensa pyöreä synttäri täytyy ehdottomasti järjestää 2-kymppisistä alkaen. Näillä ihmisillä puuttuu oikea elämän sisältö. Perhepiirissä voi juhlia, totta kai. Mutta olettaen että kaikki muut juoksee paikalle on naurettavaa. Ei he itse muista millään lailla muuta sukua vastavuoroisesti. Olen alkanut toimimaan samalla tavalla näitä kohtaan, jos ei muista minua, en minäkään enää häntä
50-vuotisjuhlat joihin on kutsuttu koko suku, työkaverit, ammattiyhdistyosasto ja lions-klubin hallituskin, pidetään puheita jne. alkavat olemaan jo mennyttä maailmaa. Näitä oli paljon vielä 80- ja 90-luvuilla omien miespuolisten sukulaisten täyttäessä pyöreitä.
Viisikymppiset. Yhdet häät. Kolmet YO juhlat. Kastajaiset ja Kummilapsen synttärit. Siinnä kesän juhlat.
Pitkäaikaistyöttömälle melkoinen rahanmeno....