Työ ei vastaa arvomaailmaani
Joka päivä näen vääryyttä ja joudun itsekin toimimaan arvojeni vastaisesti. Voiko tätä kestää rahan takia? Kyseessä inhimilliset arvot.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Millaista ristiriitaa tarkoitat? Ainahan on jotain eikä ideaalia paikkaa olekaan.
Olen Kelan virkailija ja joudun usein hylkäämään tukihakemuksia vain sen takia, että joku ei ollut esim toimittanut jotain vastinetta ajoissa. Minusta rangaistus on epäinhimillinen noin pienestä rikkeestä, joka voi sattua kenelle vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista ristiriitaa tarkoitat? Ainahan on jotain eikä ideaalia paikkaa olekaan.
Olen Kelan virkailija ja joudun usein hylkäämään tukihakemuksia vain sen takia, että joku ei ollut esim toimittanut jotain vastinetta ajoissa. Minusta rangaistus on epäinhimillinen noin pienestä rikkeestä, joka voi sattua kenelle vain.
Kerro lisää?
Vierailija kirjoitti:
Palkka kuitenkin kelpaa arvoihisi?
Taloudellisessa painostuksessahan ei ole mitään väärää, vaikka sillä pakotettaisiin moraalittomuuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Arvojani on oma elintasoni.
Noin ne leirinvartijatkin ajatteli saksanmaalla ennen viime vuosisadan puoliväliä, Sitten ne sai lopputilin ja kädenpuristukseksi hamppukravatin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvojani on oma elintasoni.
Noin ne leirinvartijatkin ajatteli saksanmaalla ennen viime vuosisadan puoliväliä, Sitten ne sai lopputilin ja kädenpuristukseksi hamppukravatin.
Totta turiset.
Vierailija kirjoitti:
Vastaako köyhyys?
Ei tietenkään vastaa. SIksi minun pitää saada rahaa yhteiskunnalta, etten joudu arvojen vastaista köyhyyttä katselemaan. Kun minulla on oikeus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te kelan virkailijat olette muutenkin rikollisia, kiva jättää toiset nåkemään nälkää jonkun pilkkuvirheen takia, ihmettelen miten pystytte nukkumaan öisin.
Pystytkö kestämään inhimillisen kärsimyksen katselua?
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö kestämään inhimillisen kärsimyksen katselua?
En.
Itse en voisi. En pystyisi elämään itseni kanssa. Jotkut kai pystyy.
Perusta oma saman alan yritys, oka tekee ne asiat paremmin. Sellaiselle olisi tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Itse en voisi. En pystyisi elämään itseni kanssa. Jotkut kai pystyy.
Voitko perustella lisää?
Etsi uutta työtä ja pyri toimimaan nykyisessä mahdollisimman pitkälle omien arvojesi mukaan.
Maailma olisi parempi paikka, jos ihmiset miettisivät, onko se mitä tehdään oikein tai hyödyllistä ja olisivat vähemmän pelkureita ja juoksisivat rahan perässä vähemmän.
En edes HAKEUTUISI sellaiseen työhön. Olet varmasti tiennyt työn sisällön hakuvaiheessa. Jos se taas ei vastaa sopimusta, jo se on syy häipyä.
Kokkarit hankkiivat hoitokoteihin filippiiniläisiä ja thaimaalaisia naishoitajia. Demarit hankkivat hoitokoteihin abduleja, jamaleja, ahmedeja, mohamedeja.
Ota vain rahat ja jätä eettiset pohdinnat filosofeille.
Vierailija kirjoitti:
Ota vain rahat ja jätä eettiset pohdinnat filosofeille.
Näin se on paras. Herää, mene töihin, tule kotiin, nuku, toista ad infinitum.
Suomalainen arvomaailma.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.