Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmiö: miehet vetäytyvät nyt yhteiskunnasta sekä deittailusta

Vierailija
01.05.2026 |

Mistä tämä johtuu? Miksi miehet katoavat ja muuttuvat näkymättömiksi? 

Kommentit (2138)

Vierailija
901/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta naisten suulla ja naiset itsekin avoimesti vihaavat ja halveksivat miehiä niin en yhtään ihmettele miksi jotkut miehet ei halua osallistua itsensä vihaamiseen. Naisilla kun on tapana vihata kaikkia miehiä joidenkin yksittäisten miesten tekojen takia

Tässä keskustelussa manosfäärin vihasivuilla esitettyjä väitteitä komppaavat perustelevat naisvihaansa yksittäisten naisten mielipiteillä ja teoilla... Vastakkainasettelua saadaan aikaan yleistyksiä tekemällä, joka tuntuu palstalla olevan varsin suosittu tapa haastaa riitaa. Rasismissakin on usein ajatuksena yleistää yksilöiden perseily mukamas rodullisiksi ominaisuuksiksi.

Ah, mutta on ok vihata kaikkia miehiä koska joku jossain on rais kannut jonku muun.

Vierailija
902/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät suostu lähtemään naisen kanssa mihinkään, mitä nainen ehdottaa. Vastaus on aina ei. 

Ja ei saa ottaa kääpiökania lemmikiksi, se kuulemma haisee.

Kaikki asiat te kiellätte naisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ilmiö johtuu - näitä kommentteja kun lukee, niin syvästä vihasta ja inhosta naisia kohtaan. Hyvä, että tajuatte vetäytyä ettekä pura tuota toisiin ihmisiin.

Pitää paikkansa.

Saamme onneksi päivittäin lisää tavallisia miehiä valaistumisen piiriin. Ihan vain koska te naiset ette tajua vetäytyä miesvihastanne huolimatta. 

Aniharva vihaa kollektiivina ketään. Todella surullista, jos omien huonojen kokemusten pohjalta leimaa kokonaisen ihmisryhmän ja näin sulkee itseltään mahdollisuuden myös johonkin parempaan, mutta joidenkin selvästi tarvitsee näin itseään suojellakseen tehdä. Vähintäänkin silloin on kuitenkin tajuttava, ettei pura sitä vihaa ja inhoaan ihmisiin, joilla ei ollut osaa eikä arpaa sen muodostumisessa.

Eivät naiset mitään kokemuksia tarvitse vihatakseen miehiä. Se on äidiltä ja naispuolisilta opettajilta opittu. Vihanne lähtee varhaiskasvatuksesta.

Taas on harhaista settiä.

Tämä, joko on huumoriveikkoja tai todella pahasti häiriintynyt. Ei mulle naisopettajat muuta koulussa opettaneet kuin matikkaa, musiikkia, kieliä, liikuntaa... Parin muistan välillä maininneen aviomiehensä, joista ihan lämmöllä puhuivat. Ainoat huonot esimerkit miehistä ovat olleet miehet itse, isä ja isoisä sekä jotkut tuntemattomat, jotka seksuaalisesti ahdistelivat. Jos jotain niin osa naisista ymmärtää tai ainakin hyssyttelee tällaisia liiankin pitkälle.

Itellä 40v elämää takana ja enempi minulle on miehet ollu haitaksi mitä naiset vaikka olen mies. Tottakai muutaman riidan olen käynyt tyttöystävien kanssa. Mutta usiammin miehet riitaa aiheuttaa ja yrittää esittää ja olla jotain. Enempi naisilta olen saanut positiivista seuraa. On hauskaa ollut ja tulen nauttimaan naisten seurasta tulevaisuudessakin.

Kuinka tunnistaa nainen joka esiintyy miehenä. :)

Vierailija
904/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät suostu lähtemään naisen kanssa mihinkään, mitä nainen ehdottaa. Vastaus on aina ei. 

Sitten ihmetellään, kun naiset haluavat asua nykyään yksin.

Vierailija
905/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla suihkussa liian kauan. Ei saa ostaa liikaa vaatteita. Ei saa ottaa kääpiökania. Asun mielummin yksin. Miehet sanovat joka asiaan ei.

Vierailija
906/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vihaa naisia, mutta ymmärrän hyvin miehenä kuinka minulla ei ole tässä yhteiskunnassa minkäänlaista arvoa. Suomi on tyyppillinen ns "tasa-arvo" onnella joka tarkoittaa, että koko yhteiskunta on tehty naisten ehdoilla, se alkaa lastentarhasta asti.

Huvittavinta on kaikissa ns. tasa-arvo vertailuissa se, että kun naisilla on asiat helvetin hyvin, niin sitä tasa-arvoisempi maa on. Miehiltä kukaan ei edes kysy mitä hänelle kuuluu, saati että se kiinnostaisi ketään.

Vierailija
907/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ilmiö johtuu - näitä kommentteja kun lukee, niin syvästä vihasta ja inhosta naisia kohtaan. Hyvä, että tajuatte vetäytyä ettekä pura tuota toisiin ihmisiin.

En vihaa naisia, mutta en myöskään koe että elämäni olisi mitenkään parempaan kaikkien oikkujen kanssa, itseasiassa se olisi todella huonoa niin.

Lainaamasi kommentti ei sitten koskenut sinua, vaan näitä, joiden ulostulot tihkuvat vihaa ja inhoa naisia kohtaan. Myönnettäköön, etten jaksanut montaa sivua noita taaksepäin kahlata, olisiko siellä ollut jotain muutakin näkemystä.

Se, ettei jaksa toisten oikkuja - sukupuolesta riippumatta - on täysin normaalia. Onneksi pitkälti voi elämässä seuransa valita.

Minä näen täällä palstalla todella paljon miesten haukkumista ja ihan yleisestikkin, joten tämäkään ei ole sukupuolikysymys. Tottakai siinä sanotaan sitten puolin ja toisin. Lopulta kaikki ovat sitten yksin ja hyvä niin.

Tässä ketjussa kysyttiin, miksi miehet ovat vetäytyneet deittailusta. Monien kommenttien perusteella yksi selkeä syy on se, että kyseiset miehet syvästi vihaavat ja inhoavat naisia.

Yleisesti ottaen netti on täynnä milloinkin kenenkin haukkumista. Vaikeaksi menisi, jos sen perusteella sanoutuisi irti elämästä ja linnoittautuisi yksinään märehtimään, kuinka paskoja kaikki ovat.

Väärin, yleisin syy on se, että naiset vihaavat miehiä ja fiksut miehet eivät lähde siihen pelleilyyn enää mukaan.

Huomatkaa medioiden lähestyminen asiaan.

MGTOW: ressukoita miehiä kun eivät kykene elämään ilman naista julistamatta asiaa.

6B4T: voimakkaita feministejä jotka yhdessä taistelevat patriarkaattia vastaan ja levittävät ilosanomaansa mantereelta toiselle.

Valitsitte karhun, miehet totesivat "ok"

Vierailija
908/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohoh. onko nyt minäminä kulttuuri ampunut itseään jalkaan? ei tällä ole väliä koska itsenäiset ja voimaantuneet naiset ryhtyvät miesten hommiin paskakuskeiksi, sähkömiehiksi ja kaikeksi mitä tarvitaan yhteiskunnan ylläpitoon. naiset ryntäävätkin nyt joukolla armeijaan ja sitäkautta tykin ruuaksi itärajalle, koska miehet vaihtoivat roolia naisten kanssa, eli lojuvat sohvalla ja lihovat kovasti.

Vierailija
909/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä vihaa naisia, mutta ymmärrän hyvin miehenä kuinka minulla ei ole tässä yhteiskunnassa minkäänlaista arvoa. Suomi on tyyppillinen ns "tasa-arvo" onnella joka tarkoittaa, että koko yhteiskunta on tehty naisten ehdoilla, se alkaa lastentarhasta asti.

Huvittavinta on kaikissa ns. tasa-arvo vertailuissa se, että kun naisilla on asiat helvetin hyvin, niin sitä tasa-arvoisempi maa on. Miehiltä kukaan ei edes kysy mitä hänelle kuuluu, saati että se kiinnostaisi ketään.

Häh.

Riikka lupasi varmat työpaikat poliiseille, rajavartiolaitokselle ja armeijalle, jotka on miesvaltaisia aloja.

Sen sijaan pätkätyötä tekeviltä naisilta vietiin ansiosidonnainen.

Vierailija
910/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain tiedoksi, että sun ei ole mikään pakko olla tollaisen miehen kanssa.

Vierailija
911/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu mitä pskaa, ei ole ainakaan mun ehdoilla menty enkä ole saanut mitään "helpolla" mut olenkin ruma nainen ihan pohjasakkaa😂

Vierailija
912/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain tiedoksi, että sun ei ole mikään pakko olla tollaisen miehen kanssa.

Onko muka jossain mies, joka ei sano joka asiaan ei?

Vierailija
913/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyypä sijoittaa nopeasti pahvipurkki viiniin ja kissan ruokaan, hiekkaan ja leluihin, koska nainen jäädessään yksin, hankkii kissan ja alkaa viinijuopoksi. +45v ylijäämät sitten täyttää tikitokin kun on kurjaa olla yksin.

Vierailija
914/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, ei. Et saa ottaa kääpiökania lemmikiksi. Se haisee.

Vierailija
915/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta pakko sanoa, että jos olisin nyky Suomessa mies niin en minäkään varmaan pariutuisi. Suomalaisista naisista on tullut aivan kamalia, allekirjoitan tämän naisena. Valittavat kaikesta, kaikki on aina miesten syytä ja kuitenkin odottavat prinsessakohtelua niiltä joita koko ajan haukkuvat! 

No lohdun ja toivon sana miehille ja teille tolkun naisille: teitä on vielä olemassa. On mahdollista löytää kiva nainen Suomesta. Lisäksi kannattaa muistaa, että suuri osa naisista muuttaa mieltään tavatessaan miehen, joka on karismaattinen ja osaa perustella näkemyksensä. Ei valtaosa naisista ole henkeen ja vereen feministejä, vaan ovat ajautuneet ajattelemaan niin ympäristön paineessa, koska uskovat sen olevan oikein ja niin saavansa hyväksynnän.

Olen kyllä feministi, kannatan tasa-arvoa. Ei me tästä erityisesti puhuta kenenkään kanssa. Tosin mieheni ja poikani kannattaa myös tasa-arvoa oletusarvona, kun heidän mielestään kaikki muu olis absurdia. Vaikea ymmärtää, miksi kukaan kannattais epätasa-arvoa. Mutta kenelläkään tähän ei ole mitään ympäristön painetta. Ovat vain fiksuja.

Miten voit väittää, ettei ole ympäristön painetta? Tässä maassa on majesteettirikos sanoa, ettei kannata tasa-arvoa.

Eihän siihen tarvita ympäristön painetta vain vaan tervettä järkeä.

Harva ihminen kannattaa epätasa-arvoa niin päin, että olisi itse sorrettuna. Lähes kaikki tasa-arvon vastustajat kannattavat epätasa-arvoa niin päin, että he itse olisivat valta-asemassa :D

Ihan sama vaikka perustelusi tasa-arvon tai feminismin puolesta olisivat maailman älykkäimpiä, niin et vaan voi väittää, että Suomessa ei olisi mitään ympäristön paineita tuohon suuntaan. Mehän elämme käytännössä feministisessä diktatuurissa, minkä todistaa sekin, että millään moderoidulla palstalla tätä ei saa edes sanoa.

Miten tämä diktatuuri sinua alistaa?

Estää esittämästä sitä vastustavia mielipiteitä tai mielipiteitä, mistä ei tykkää. Vitsejäkään. Rankaisee niistä. Julistaa omaa propagandaansa häpeilemättä päivästä toiseen verorahoitteisestikin. Järjestää etuoikeuksia muille kuin minulle. Julistaa vihaa mua ja viiteryhmiäni kohtaan.

Vierailija
916/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisinkin näkymätön. Naapurin vanhemmat naiset piirittää, jos pihalla törmäät niin ei päivää millon ei tikusta asiaa. Olen jo hakenut asuntoa muualta ja toivon että pääsen muuttamaan pikimmiten, oikeasti alkaa rasittaa kun ei saa olla rauhassa

Vierailija
917/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei halua seurustella naisen kanssa, jolla on lemmikki. Miehet eivät tykkää nukkua naisen kanssa samassa sängyssä, jos kissakin tulee yöllä sänkyyn nukkumaan. Joten asun sitten kissan kanssa ilman miestä.

Vierailija
918/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh.

Riikka lupasi varmat työpaikat poliiseille, rajavartiolaitokselle ja armeijalle, jotka on miesvaltaisia aloja.

Taitaa siellä valtion palveluksessa, julkisella kuitenkin olla enemmistö naisia. Ei tämä nyt ihan noin toimi niinkuin sinä kuvittelet. Minä en todellakaan ole mikään persu tai oikeistolainen, vaikka sehän tietenkin sopisi monille, voisi laittaa kivasti ihmisen lokeroon. Ihan vain näin henk.kohtaisella tasolla voin kertoa, ei ketään kiinnosta mitä minulle kuuluu, ei ole ikinä kiinnostanut. Enkä sellaista odota. Miehen elämä tässä maassa on täysin arvoton, kohtelu on senmukaista jos et kuulu johonkin etuoikeutettuun ryhmään.

Vierailija
919/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa naisia, mutta en myöskään koe että elämäni olisi mitenkään parempaan kaikkien oikkujen kanssa, itseasiassa se olisi todella huonoa niin.

Lainaamasi kommentti ei sitten koskenut sinua, vaan näitä, joiden ulostulot tihkuvat vihaa ja inhoa naisia kohtaan. Myönnettäköön, etten jaksanut montaa sivua noita taaksepäin kahlata, olisiko siellä ollut jotain muutakin näkemystä.

Se, ettei jaksa toisten oikkuja - sukupuolesta riippumatta - on täysin normaalia. Onneksi pitkälti voi elämässä seuransa valita.

Minä näen täällä palstalla todella paljon miesten haukkumista ja ihan yleisestikkin, joten tämäkään ei ole sukupuolikysymys. Tottakai siinä sanotaan sitten puolin ja toisin. Lopulta kaikki ovat sitten yksin ja hyvä niin.

Tässä ketjussa kysyttiin, miksi miehet ovat vetäytyneet deittailusta. Monien kommenttien perusteella yksi selkeä syy on se, että kyseiset miehet syvästi vihaavat ja inhoavat naisia.

Yleisesti ottaen netti on täynnä milloinkin kenenkin haukkumista. Vaikeaksi menisi, jos sen perusteella sanoutuisi irti elämästä ja linnoittautuisi yksinään märehtimään, kuinka paskoja kaikki ovat.

Jotku miehet vihaavat naisia koska naiset kohtelee heitä kuin alinta ihmisissaastaa, Suomessa se on ihan normi. Mutta vain naisella saa olla negatiivisia tunteita vastakkaista sukupuolta kohtaan, miehet eivät saa muuta kuin ylistää naisia maasta taivaaseen. Suurin osa miehistä vetäytyy, mutta sekin on väärin kuinkas muutenkaan, saamme täälläkin toki lukea satoja viestejä kuinka arvoton tälläinen mies on, hänen pitää muuttua ja nuolla naisten buutsit puhtaaksi ja alistua, nöyrtyä, muovata itsensä naisjumalatteren mieleiseksi. Naiselta ei taas vaadita mitään, riitää että on nainen, siinäpä se jotakuinkin on, nainen saa olla luonteeltaan ja ulkonäöltään niin vastenmielinen kuin haluaa.

En minä ole naisenakaan kyllä "saanut" olla sellainen kuin haluan muuten kuin yksin ollessani. Muilla ihmisillä on aina odotuksensa, esim. minä kasvoin siihen, että pitää olla kiltti ja herttainen (tahdoton ja mielistelevä), suorittaa elämässä, mitä muut sanelevat, vihan ilmaisu (eli omien rajojen puolustaminen) on suurin rikos, jonka naisena voi tehdä. Onneksi aikuisena voi opetella näistä vaatimuksista ulos, toki täytyy olla valmis menettämään ne ihmiset, jotka eivät sinusta omana itsenäsi välitä.

Ja ainakin oma kokemukseni suomalaisesta normista on ollut se, että naiset hyysäävät miehiä viimeiseen saakka. Nuoremmat toki nykyään ilmeisesti vähemmän, itsekin ajattelin jo lapsena, etten todellakaan ryhdy yhdenkään miehen palvelijaksi, kun tuollaisia suhteita lähipiirissä vierestä todistin. Käsittämättömiä järjestelyjä.

80-90% suomalaisista miehistä on täysin arvottomia. Ei heillä ole mitään arvoa, muuta kuin maksaa veroja, jollain tavalla pitää yhteiskunta pyörimässä. Naiset eivät oikeasti ymmärrä minkälaista tavallisen miehen elämä on, koiriakin kohdellaan paremmin. On absurdia lukea näitä viestejä, katsos kun suurin osa miehistä ei kuulu siihen joukkoon miehiä joilla on arvoa. 

Kunpa joskus tajuaisitte kuinka arvottomina miehiä pidetään, näkymättömiä, ei mitään arvoa. Sitten te ihmettelette kun miehet vetäytyy tai joku mies haistattaa paskat ja keskittyy ihan muihin juttuihin. Lopuksi haluan vielä sanoa, ei kukaan ei odota mitään muutosta, mikään ei tule muuttumaan, miehet tässä maassa on arvottomia hautaan asti. Mielellään niin että kuolevat pois kuleksimasta kuormittamatta liikaa palveluita, kun heitä ei enää tarvita jossain paskahommissa.

Miten tämä arvottomuus ilmenee? Muuten kuin siten, että yhteiskunta kyykyttää työttömiä ja muita tukia tarvitsevia, mitä se tekee juuri samoin vastaavassa tilanteessa oleville naisillekin.

Vierailija
920/2138 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh.

Taitaa siellä valtion palveluksessa, julkisella kuitenkin olla enemmistö naisia. Ei tämä nyt ihan noin toimi niinkuin sinä kuvittelet. Minä en todellakaan ole mikään persu tai oikeistolainen, vaikka sehän tietenkin sopisi monille, voisi laittaa kivasti ihmisen lokeroon. Ihan vain näin henk.kohtaisella tasolla voin kertoa, ei ketään kiinnosta mitä minulle kuuluu, ei ole ikinä kiinnostanut. Enkä sellaista odota. Miehen elämä tässä maassa on täysin arvoton, kohtelu on senmukaista jos et kuulu johonkin etuoikeutettuun ryhmään.

Ei kaupan osa-aikatyötä tekevä nainen saa nykyään asuntolainaa, jos miehellä ei ole varmaa työpaikkaa eli poliisi tai upseeri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän