Sinä joka pidät itseäsi sosiaalisena! Pidätkö itseäsi myös sosiaalisesta taitavana?
Olin taas ällikällä lyöty juteltuani naapurin kanssa puolen tunnin bussimatkan ajan. Hän puhua papatti itsestään ja lapsestaan ja kun minä kerroin jotain meidän kuulumisiamme, hän katsoi huolimattomasti kohti ja kyttäsi tilaisuutta päästä puhumaan taas omia kuulumisiaan. Kohteliaasti kuuntelin ja oli ihan mukavakin tietää mitä heille kuuluu, mutta jälleen kerran aloin ihmetellä sitä ihmistyyppiä, joilla on kauhea tarve puhua itsestään, mutta ei pienintäkään mielenkiintoa kuunnella mitä toisella ihmisellä on sanottavaa (paitsi silloin jos kommentoi tämän puhujan tekemisiä/kuulumisia lyhyesti).
Mietinkin, että tällainen ihminen pitää varmaan itseään sosiaalisena, kun on kova juttelemaan. Mahtaako tällainen ihminen käsittää, kuinka taitamaton sosiaalisesti hän on? Pystyyköhän tällainen ihminen tunnistamaan itsensä kuvauksestani vai onko hän epärealistinen mitä tulee omaan ihanuuteensa?
Kommentit (5)
eli en mikään hölpöttäjä vaan kykenen kohteliaasti keskustelemaan ja olemaan kiinnostunut toisesta sopivissa rajoissa. Aina ei tietenkään luista, mutta noita tökeröitä selittelijöitä riittää... sama juttui kuin ne jotka haukkuvat muita suoraan ja ovat tökeröitä ja sanovat itseään " suora puheisiksi ja rehellisiksi" .
Ainakin saan tosi helposti juttukavereita ja nämä tulevat uudelleenkin kanssani jutustelemaan. :) Tiedän hyvin ap:n kuvaaman ihmistyypin, sellaisiakin löytyy aina välillä, mutta heidät kannattaa jättää omaan arvoonsa ja antaa jauhaa yksinään edes yrittämättä sanoa omiaan siihen väliin...
mullakin työ vaatii sosiaalisia taitoja ja sen jälkeen viihdynkin vaikka omissa oloissani vapaa-aikana. Nytkin äitiyslomalla olen hämmästynyt miten vähän sosiaalisia kontakteja yleensä kaipaankaan.
Ehkäpä sosiaaliset taitoni johtuvat siitä että en ole oikein halukas omia asioitani höpöttämään jos ei tilanne sitä jostain syystä vaadi. Kuuntelen kyllä ja minulle avaudutaan yleensä...en tiedä sitten onko se hyvä vai paha.
Minä olisisin sos. lahjakas, mutta erakko ja ujohkokin ehkä.
Eli olen.