Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen todennäköisesti kuolemaan yksin. Vihjeitä loppuelämään?

Vierailija
01.05.2026 |

Olen keski-ikäinen mies. Kumppania on haettu joskus jollain, useimmiten ilman menestystä nyt 15v. Kukaan ei ole jäänyt.

Nyt kun lapset alkavat olemaan isoja ja todennäköisesti muutaman vuoden kuluessa muuttavat pois, on joutunut kohtaamaan tilanteen, että yksijäämisen todennäköisyys ei ole ihan nolla. Ja että tämä tilanne voi jatkua lopun ikääni, niin että kuolen ilman naista, yksin. OK, lapset ovat, mutta ilman parisuhdetta.

Onko jotain elämän yleiseen järjestelyyn liittyvää vihjettä, jonka tällaisen loppuelämän jo ehkä pitkälti läpikäyneet haluaisivat jakaa? Mitä kannattaisi tehdä, mitä ei?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä joilla ei lapsia ja oikeasti yksin ettei ketään jolla soittaa. Mitä ihmettä.. Ehkä voit löytää joitakin tutustumisihmisiä silti ellei ole jo. Selväjärkisiä.

Vierailija
2/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinelävä nainen ja olen miettinyt kuolemaakin. Olisikohan hyvä tehdä sopimus jonkin hautaustoimiston kanssa kuoleman jälkeisistä järjestelyistä. Voisi vaikka jo ennakkoon maksaakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kusipäämiesten* yksinäiset kuolemat kyllä pätkääkään. Paitsi jos siitä aiheutuu taloyhtiölle kuluja ja hajuhaittaa.

* sehän sä päivänselvästi oot elleivät omat lapsesikaan sinusta piittaa.

Vierailija
4/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, luulin, että tämä keskustelu koskisi niitä jotka tulevat vanhana olemaan ja kuolemaan täysin yksin, ilman kumppania, lapsia tai edes sisaruksiakaan. :/ Ap:lla on lapsia hankkineena todennäköisesti niin erilainen vanhuus edessä kuin minulla, etten kyllä osaa auttaa. Sorge.

Vierailija
5/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta uikuttaminen ja laita uutta matoa koukkuun nais/mies markkinoilla.

Vierailija
6/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hautaustestamentin voi tehdä valmiiksi, edelliselle ihmettelijälle siis.

Mietin itse samaa, on vain etäinen sisko ja sairas äiti enää elämässä. Olen ottamassa henkivakuutusta ihan vaan että jäis jollekin edes jotain. Omaisuutta miulla ei juurikaan ole, eikä mitään mistä minut muistettaisiin.

Kuolinsiivouksen ajattelin tehdä pikkuhiljaa alta pois ja kirjoitella semmoiseen pieneen kirjaan, joita saa kirjakaupasta missä kysymyksiä menneestä elämästäni ja mitä toivoisin hautajaisilta jne. Ja valokuvat ja muistoesineet, esim. mummon taskukello yms. ajattelin lajitella, jos nyt joku kaukaisempikin sukulainen haluaa näitä vielä joskus selailla.

Mutta olen kyllä myös aika luovuttanut sen suhteen että mitään uutta ja mullistavaa enää elämässä tapahtuisi. 

T yksinäinen nainen 35v

Vierailija
7/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😅 Ei hel vetti. Olen 16v sitten eronnut. Lapsetkin on jo aikuisia. Kunnollista miestä ei ole löytynyt. En mä kuolemaa odota. 

Nautin elämästä 😊 

N50

Vierailija
8/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjeitä loppuelämään.

-Siivoa ennenkuin lähdet.

Vierailija
9/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä loppujen lopuksi kuolee yksin. Sama se kuinka paljon porukkaa on siihen sängyn ympärille kokoontunut, ei kukaan voi sen rajan yli yhdessä tulla. 

Enkä usko, että sillä enää siinä vaiheessa on niin hirveästi merkitystäkään. 

Vierailija
10/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vielä kovin vanha jos lapset eivät ole vielä omillaan, eli sulla on todennäköisesti vielä aika paljon vuosia elettävänä ennen sitä kuolemista. Mieti sitä miten saat elettyä elämäsi mahdollisimman hyvin, ja sitä kuoleman hetkeä on turha miettiä, yksin siinä joutuu rajan yli siirtymään joka tapauksessa.

Yleensähän naiset ovat viimeiset vuotensa yksin, kun miehet kuolee nuorempana, ja suurin osa mummeleista elää ihan ok yksinkin. Lapsenlapset tietysti on se joka tuo sitten elämään sisältöä kun lapset ovat kotoa lähteneet. Mulla on puoliso, ja nuorimmaisetkin pian lähdössä omilleen, että jäädään miehen kanssa kahdestaan, sekin toisaalta voi olla ihan hyvää rauhallista elämää, mutta kyllä minä lapsenlapsia olen odottanut jo vuosia kun esikoinen on jo naimisissa ja aikookin tehdä lapsia. Miehen kanssa voi olla melko tylsää koska hänellä on sairauksia, enkä itsekään ihan terve ole, mutta olen työelämässä vielä pitkään. Työelämä ja ystävät tuo sisältöä varmasti enemmän kuin puoliso. Mutta lapsenlapset on se tärkein asia jota tulevaisuudelta odotan.

Vierailija
11/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy Thaimaasta hakees nainen. Sielltä saa jos on rahaa.

Vierailija
12/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein paras on kuolla jonkin ojan pohjalle, kun alla tuo hautaaminen olla kallista lystiä jo Suomessa. Kaikki muut hautauskulut siihen päälle + arkku ja hautakivi. 

Vierailija
13/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, perintö menee tietysti automaattisesti lapsillesi. Kuolinpesästä maksetaan kulut hautaamisesta. 

Mitä oikein tarkoitat järjestelyllä?

Meistä varmaan ainakin joka toinen on kuoleman kohdatessaan vailla kumppania. Sinulla on lapset, kuten minullakin. En sen kummemmin ole pohtinut asiaa, vaikka olen jo ylittänyt kesski-iän .

Vierailija
14/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti elämästä. Eikö sulla ole mitään mielenkiinnon kohteita, harrastuksia tms? Naiset harvemmin haluavat uutta kumppania sille viimeiselle kierrokselle kun on saanut miesten ja lasten hoitamisesta tarpeekseen ja on lopultakin aikaa itselleen. 

Varmaan sit joku aasialainen olis sellainen joka ottaa vanhemmankin ukon, mutta se rakkaus kestää tasan niin kauan kuin rahaa tulee. 

Vierailija
15/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sitä mitä kiinnostaa tehdä älä välitä mitä muut urputtaa, sillä ei ole mitään merkitystä. Sen jälkeen yrität järjestää asiat niin että voit tehdä sitä mitä haluat tehdä. Jos ei ole asiaa mitä haluat tehdä kokeile etsiä sellqisia asioita. Yritä vaikka jotain mitä unohtanut vuosia sitten ja jättänyt yaakse onko hauska nyt vuosien tauon jälkeen. Kuolemaa ei kannata liikaa pähkäillä se tapahtuu ihan sama onko naimisissa vai ei ja yksin jokainen sen matkan joutuu tekemään. Kaikki mitä me täällä tienataan ja saadaan me myös menetetään. Yritä keskittyä vain nykyhetkeen ei liikaa tulevaan. Varsinkaan kuolemaan.

Vierailija
16/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo viinaa. Täysillä.

Vierailija
17/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni kuolee todennäköisesti yksin, vaikka on ollut naimisissa parikymppisestä lähtien. Äiti kuoli ensin... Siskoni kanssa yritetään kyllä pitää isästä huoli, mutta kun hän haluaa asua omassa kodissaan ja me asutaan eri kaupungeissa, todennäköisyys yksinäiselle kuolemalle ei ole vähäinen.

Vierailija
18/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattaya

Vierailija
19/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihjeitä loppuelämään.

-Siivoa ennenkuin lähdet.

Kuolinsiivous on tärkrä ettei kukaan viaton joudu raatamaan...

Vierailija
20/39 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo viinaa. Täysillä.

Viinaa juomalla velatkin muuttuvat saataviksi olen huomannut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi