Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet henkilöstä, joka irtisano

Vierailija
10.05.2007 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuiteskin mielestänne jotain vikaa työntekijässä monesti? Mitä mieltä olette?

Vierailija
2/8 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt aika järkyttynyt vielä, joten ei ehkä toiminta oo ihan normaalia tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka irtisanottiin?

Vierailija
4/8 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on neljänlaisia kokemuksia. Jos on juustohöylämenetelmällä YT:t, niin silloin tiimeistä irtisanotaan yleensä ne, joiden irtisanomisesta on vähiten haittaa. Osaaminen on korvattavissa. Toinen tapaus on, että irtisanotaan jollain lailla hankalat. Kolmas on se, että irtisanotaan hyviäkin tyyppejä, jotka sattuvat olemaan syystä ´tai toisesta väärässä kohtaa organisaatiota.

Jos taas lakkautetaan kokonaisia osastoja, tuotelinjoja, businessalueita, niin niissä yleensä lähtee liki kaikki.

Vierailija
5/8 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus varmaan on syynä se, että henkilö on " väärässä työpaikassa" , henkilössä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta hänen taitonsa ja taipumuksensa eivät ole sitä, mitä työnantaja todella tarvitsee.

Maailma muuttuu, ja joskus käy niin, että yrityksen suunta kulkee sellaiseen suuntaan, että entinen hyvä työntekijä onkin työnantajan näkökulmasta katsottuna edullisinta ulkoistaa.

Älä vaivu epätoivoon, kohtalotovereitasi on paljon. Vähän aikaa menee varmasti järkytyksestä toipumiseen, mutta sitten reippaasti uusille urille.

Vierailija
6/8 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teennäisiä ja tilalle on palkattu muutaman kuukauden kuluttua vähin äänin pomon poika. Aika törkeetä, mutta taisivat maksaa irtisanotun hiljaiseksi....

Vierailija
7/8 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mieheni on rakennusalalla ja siellä työsopimus on useasti ollut tyyliin " kunnes tämä kerrostalo on valmis" ja sitten annetaan ko. lappu käteen. Näin käy kaikille selväksi ettei tyyppi ole itse irtisanoutunut (ei siis karenssia), eikä työnantajalle tule ongelmia irtisanomisesta, kun on perusteltu syy.

Suurten yhtiöiden joukkoirtisanomisissa (YT-neuvottelut) ainakin minun näkemykseni mukaan pistetään pihalle usein sairaslomilla olevia tai sellaisia joiden pärstä ei esimiehiä (syystä tai toisesta) miellytä.

Sitten on tietenkin tilanne jossa yritys lopettaa toimintansa kokonaan ja koko porukka laitetaan pihalle.

Vierailija
8/8 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap