Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatekriisi! Pärjääköhän reissussa 6 päivää kolmella mekolla

Vierailija
01.05.2026 |

Huomenna lähtö. Lämpötila paikanpäällä 22-26 päivällä, illalla 16. Mulla ei ole mitään muuta lämpimän sään vaatteita kuin nuo mekot, siis sellaisia missä kehtaa kävellä ihmisten ilmoilla... pakko kai se on pärjätä kun muuta ei ole😅 mun piti ostaa tässä ennen reissua jotain vaatetta mutta se jäi. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pärjää, kun tuulettelet välillä. Iltalämpötilat on näköjään sellaiset, että tarvitsee myös jotakin lämpimämpää kuin pelkän mekon. Silloin voi ottaa lisäksi myös Suomen kevääseen sopivaa vaatetta eli pitkiksiä, neuleita jne.

Ehkä löytyy tarvittaessa jotakin myös periltä?

Vierailija
2/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki pärjää, kun tuulettelet välillä. Iltalämpötilat on näköjään sellaiset, että tarvitsee myös jotakin lämpimämpää kuin pelkän mekon. Silloin voi ottaa lisäksi myös Suomen kevääseen sopivaa vaatetta eli pitkiksiä, neuleita jne.

Ehkä löytyy tarvittaessa jotakin myös periltä?

Niin, onhan sielläkin vaatekauppoja. Olen vaan kamalan huono vaateshoppaaja, en ikinä löydä mitään kivaa varsinkaan paineen alla! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reissannut vaikka kuinka paljon, enkä ole ikinä edes omistanut mekkoa.

Vierailija
4/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meilläkin nyt menossa illalla 16 astetta -kelit. Mitä käytät? En pelkillä mekoilla lähtisi. Farkut jalkaan lähtiessä ja ohut neule mukaan. 

Vierailija
5/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen reissannut vaikka kuinka paljon, enkä ole ikinä edes omistanut mekkoa.

Ai jaa. No mä en taas paljon muita vaatteita käytäkään kuin mekkoja. Välillä hame+paita combo mutta harvemmin.

Vierailija
6/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa sinun mielikuvitus matkasi vaatetus.

Vierailija
7/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole kuin 2 päivää per mekko ja lentokoneessa et kuitenkaan niissä tarkene. Hyvin riittää.

Vierailija
8/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan meilläkin nyt menossa illalla 16 astetta -kelit. Mitä käytät? En pelkillä mekoilla lähtisi. Farkut jalkaan lähtiessä ja ohut neule mukaan. 

No niitä mekkoja, alla sukkikset tai leggarit! Helteillä sellaisia pellavakaapuja mitä en todellakaan kehtaa laittaa sinne kaupungille päälleni😄

Vierailija
9/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvi matkaan yhtään mekkoa.

M44

Vierailija
10/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen?

Vierailija
11/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetk myymään sinne pimppiäsi 

😏

Mistä ihmeestä tuollainen tuli mieleesi? Kokemuksesta? 

Vierailija
12/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hikikainalona en pärjäisi. On reissussa joka päivälle puhdas yläosa ja ylimääräistäkin. Kai siellä kauppoja on. 

Vierailija
13/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa kun olen itse juuri kolmen viikon matkalla ja lämpötilat täällä kuten ap:n matkalla. Mekkoa en ole käyttänyt vielä kertaakaan (kaksi viikkoa jo takana), mutta tänään ajattelin laittaa vapun kunniaksi. Sortseilla mennyt koko ajan, lyhyemmillä päivällä ja toisilla polvin peittävillä. Ohuilla pitkillä housuilla illat. Johtuu ehkä siitä kävelyä tulee 7-10 km joka päivä ja jalassa on aina lenkkarit.

Vierailija
14/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa kun olen itse juuri kolmen viikon matkalla ja lämpötilat täällä kuten ap:n matkalla. Mekkoa en ole käyttänyt vielä kertaakaan (kaksi viikkoa jo takana), mutta tänään ajattelin laittaa vapun kunniaksi. Sortseilla mennyt koko ajan, lyhyemmillä päivällä ja toisilla polvin peittävillä. Ohuilla pitkillä housuilla illat. Johtuu ehkä siitä kävelyä tulee 7-10 km joka päivä ja jalassa on aina lenkkarit.

Mä en edes omista shortseja! Kävelyä tulee varmasti meilläkin. 

Vierailija
15/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hikikainalona en pärjäisi. On reissussa joka päivälle puhdas yläosa ja ylimääräistäkin. Kai siellä kauppoja on. 

Noi mekot on vähän väljempiä, ettei mene ihan pintaa myöten kangas. 

Vierailija
16/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa näköjään sinuakin, kun vaivauduit lukemaan ja kommentoimaan.

Vierailija
17/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät mainiosti, minäkin pärjään. Jos mekko ei ole makkarankuori eikä siihen ole tullut tahroja, sitä voi käyttää 2-3 päivää, kunhan sen ripustaa iltaisin hengarille yön ajaksi tuulettumaan.

Vierailija
18/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäät mainiosti, minäkin pärjään. Jos mekko ei ole makkarankuori eikä siihen ole tullut tahroja, sitä voi käyttää 2-3 päivää, kunhan sen ripustaa iltaisin hengarille yön ajaksi tuulettumaan.

No juu, noin ajattelisin minäkin... pitäähän niitä kotonakin kauemmin kuin päivän päällään. Niin huonoa tuuria ei kai ole että kaikki tulee tahrattua niin ettei saa vaikka paikallisesti pestyä tahraa pois. 

Vierailija
19/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain löytyy kyllä paikanpäältä jos oikeasti tarvitsee. 

Vierailija
20/24 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kamat on kerätty kasaan ja en nyt sitten ota mukaan kuin ne kolme mekkoa. Neljäs mekko, paksumpaa matskua, on päällä sinne mentäessä ja takaisin tultaessa ja tarvittaessa sielläkin jos on kylmä illalla. Takki myös ja huivi. Toiset kengät. Alusvaatetta tietty myös, niitä on sentään tarpeeksi että niiden takia ei tarvi stressata :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi