Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suurperheelliset..

29.09.2008 |

huomasin että meitä löytyy joilla lapsia useampia ja joilla vauvakuume taas nostaa päätään:)

Olisi mukava vaihdella kuulumisia samankaltaisten ihmisten kanssa.

Lähipiiristä kun ei löydy muita joilla useampi lapsi.

Itse kuumeilen 6 lapsesta..

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä kuumeilemassa, toki vasta tunneasteella... Olen tässä jo muutaman kuukauden miettinyt miettimistäni että josko vielä kerran ja isäntäkin on sitä mieltä että miksikäs ei..

Järki sanoo että nämä 5 mussua ( p93,t96. tyttökaksoset00 ja p07)saisivat jo riittää mutta kun se TUNNE tiedättehän sen kun tuntuu ettei mikään riitä??ja että vielä kerran ja se odotus ja VAUVA !!

Mun vauva täyttää parinviikon päästä vuoden ja töissäkin olen ollut jo reilun kuukauden . Hoitojärjestelyt menee hienosti kun teen lyhyttä päivää ( 6h) ja kun tulen kotiin niin sitten isäntä lähtee iltavuoroon niin ei tarvii mussua tarhaan

raahata ja isommat muksut on jo koulussa.

Tämä vauvakuume on niin järjenvastainen tunne että huh huh eikä siihen taida olla apuna kun se yks lääke :-)

Me ollaan kuultu jo tälläporukalla vaikka minkälaisia kommentteja mm että kieltääkö vakaumus teiltä ehkäisyn tai että liika on liikaa ja ettei meidän yksin tarvii tätä maata täyttää mutta sama se mitä muut puhuu ite me kuitenkin ollaan ilman apuja lapsemme hoidettu, kasvatettu ja elätetty..

Nyt laitan tuon mun vauvan päikkäreille ja jatkan pohdintaa...

Terkkuja kaikille !!

Isotikru

Vierailija
42/80 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tuli sit täti kylään. Ensi kerran synnytyksen jälkeen ja heti piti käydä kalenterista laskemassa, milloin olisi paras aika saada vauva ja milloin olisi LA.

Tuo LA olisi tosi hankalassa paikkaa, kun juuri silloin olisi toiseksi vanhimman eskari alkamassa, miten sitä jaksaa kuskata yhtä eskariin ja ottaa kolme nuorimmaista mukaan?? ?:|

Voisihan sitä (vauvan tekoa) vielä siirtää ja siirtää, mutta kuitenkin haluaisin seuraavan JOS päättää tulla niin mahdollisimman pienellä ikäerolla.

Vaikeaa vaikeaa...

Jännä muuten miten moni saa kuulla juuri noita "tosi hyviä vitsejä" maailman täyttämisestä ym. Toinen kommentti on mistä en kovin pidä "miten ihmeessä sinä jaksat?" Varsinkin kun päivitellään heti perään, miten vaikeaa yhdenkin kanssa on. Jotku on vain kanaemoiksi syntyneitä :D .

Terv. Kesämuru katraineen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan!

Ja onnea kesämuru menkoista!! Nyt on sitten 'kaikki' mahdollista:) teidän perheenlisäyksen tiimoilta.

Oletko imettänyt/vieläkö imetät tätä puolivuotiastasi? Itse imetän tätä pienintä, luulen ettei menkat ala vielä aikoihin.. vaikka siinä mielessä ne olis ihan tervetulleet, että tuo mahdollinen raskautuminen voisi olla mahdollista...

Tämä rinssi kyllä välillä nukkuu niin pitkiä yöunia, että se toisaalta voisi palauttaa hormonitoimintaa menkkojen osalta, pitkien yöunien kyllä pitäisi olla säännölliset, eikä ne sitä sentään ole --- vielä, jos koskaan:)

Tuosta 'jaksamisesta', että 'kuinka ihmeessä pienten kanssa jaksaa', juttelin jo eläkkeelle jääneen neuvolan tätini kanssa, hän vain totesi, että kokemus on asia joka auttaa. Eli kun sen ekan ja toka lapsen saa, elämä on muuttunut kovin kovin paljon.Takaraivossa on muistikuva, mitä kaikkea on saanut harrastaa ja tehdä, helposti ilman lapsia, tai organisointia lasten hoidon osalta. Itsellä oli siinä välissä sellanen, että nyt on mun vuoro harrastaa ym. lapset olikin jo 'isoja' että se oli helppoa ottaa ja käydä harrastuksissa. Sitten iski vauvakuume - miehelle ja sen jälkeen minulle. Sitten kolmas menee nauttiessa, kun 'se oma aika on jo aikaa sitten menetetty', osataan nauttia eri tavalla, ja neljäs menee joukon jatkona.. ja sitä rataa.. Mulla on jäänyt vauvakuume tai -haaveilu päälle, miehestä en tiedä, ja turha oikeestaan vielä kysellä, kerron vain kuinka ihanaa on kun on lapsia...näitä murkkujakin.. ja samaa mieltä hänkin on, eli saas nähdä kun menkat alkaa..mita tuleman pitää, onko yritystä.... en halua miehelle mitään 'ylläriä' tehdä vaan että yhdessä yritetään jos sikseen on.

Mitäpäs muille kuuluuuu??

Käyn kattomassa, olisko kuulumisia täällä muiltakin, meriutu, omppuäippä... ymym.

Koettakaa jaksaa / ennättää kaiken kiireisen tohinan keskellä ennättää kirjoittaa kuulumisia!!

sinuvi &4

Vierailija
44/80 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän on kohta täällä sama remmi kuin viime kuumeilussa!! Nyt jo Pikkukakkonen, Isotikru ja Kittakin! Loistavaa! :)) Ja eikö se viime kuumeilukin tuonut meille nyytit.. ;)

Itse olen aika tarkoituksellakin pysynyt täältä pois.. Yritän tulla järkiini.. Joka toinen päivän tuntuukin, että ei lisää lapsia meille, mutta mieli muuttuu taas toisena päivänä. Miehelle en ole pahemmin vielä jutellut koko aiheesta. Meillä on sama juttu kuin useimmilla, kuumeilen yksin. Ja kun imetän vielä eikä menkkoja ole, raskautuminenkaan ei taida olla kovin todennäköistä. Mutta odotellaan.. Kevättä.. :)

Äitiysloma vetelee viimeisiään ja jään hoitovapaalle. Töihinpaluuta en miettinytkään. Haluan olla kotona pikkuneitejen kans, vaikka se vaatiikin vyön kiristelyä kun tulot tippuvat. Autona meillä on muuten 7-paikkainen farkku mb. Muistaakseni sitä kyseltiin aikaisemmin.. Kaikki paikat siis ovat nyt käytössä ja boxi katolla. Bussi kai se ois hankittava jos lisää lapsukaisia tulis.

Lunta sataa ja joulukin jo tekee tuloaan. Pikkumurulaisen ensimmäinen joulu.. Kuopus on just täyttänyt 8 kuukautta.

Nyt nukutteluhommiin! Moit ja kirjoitellaan! Me hullut! ;)

Omppis

Vierailija
45/80 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuuli taas kovaa vauvakuumeen puolelta ja nostatti sellaisen kuumepiikin, että ihan tärisytti ;)

Yritin lääkitä kuumeilua miettimällä raskausajan vaivoja ja tutkimalla tilin saldoa, mutta kyllä se sama vaiva vaan sitkeästi oireilee tänäänkin.

Ihan vaan alkoi pikkuisen ihmetyttämään, että mitenhän mä sen raskauden vielä aikaan saattaisin, jos kuume ei laannu. Ensin täytyy tietysti odottaa kuukautisia alkavaksi, MUTTA MITÄS SITTEN? Meillehän ei siis vauvoja varmaankaan luomusti enää tule.... Johan siinä nauraa lääkäri vatsansa kipeäksi, jos marssin pyytämään hormoneja, jotta saataisiin VIIDES lapsi ;) :O :(

Eihän siinä järjellä ajatellen ole päätä eikä häntää. Mutta sehän täällä on moneen kertaan todettu, että eihän järjellä monestikaan ole mitään tekemistä näiden vauvahaaveiden kanssa.

-Meriutu yksisormijärjestelmällä ja vauva sylissä sohlaamassa :)

Vierailija
46/80 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääkö kaikki samaa kuin minä, unohtaa vauvakuumeen ja pysyä pois palstoilta..? Tämä on kyllä niiin ailahtelevainen juttu. Eilen taas kun tuli Kaksplus lehti, kuume nousi huippuunsa! Ja välillä sen unohtaa kokonaan. Ja kun kotona nyt onkin vauva niin yrittää nauttia täysillä siitä pikkutuuhottajasta! :) Mutta kun ajatteleekin, että sais vielä kokea raskauden, synnytyksen, vastasyntyneen ja kaikki, tulee perhosia mahanpohjaan!!

Joulukin on pian. Monen meistä kuopuksen ensimmäinen joulu. Tehdään ihania muistoja ja nautitaan joka hetkestä :)

Jään pohtimaan..kumpiko luku on suloisempi..viisi vaiko kuusi.. ;)

Omppis

Vierailija
47/80 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs mä oon 26v 4 lapsen äti jotka on syntyneet 4.12.2004,28.12.2005,10.01.2007 ja 25.03.2008 ja siitä viidennestä oon jo jonkin aikaa haaveillut.Meilläkin on akkavalta kun on 3 tyttöö ja 1 poika ois kiva saada vielä 2 poikaa joukon jatkeeksi niin sit ois tasa määrä kumpiakin.

Vierailija
48/80 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tänään mietiskelin, että ei mua taida kuitenkaan olla tarkoitettu suurperheen äidiksi. Niinkin yksinkertainen asia kuin pyykinpesu tuntuu räjähtävän käsiin.... Jos ei neljänkään lapsen pyykkejä saa hanskattua, niin miten sitten viiden, saati kuuden :|

Isommat raahaa pyykkiin kerran pidettyjä farkkuja, yhden kerran kuivattua pyyhettä yms...

Joulua tässä alkaa jo odottelemaan. Vielä pitäisi muutamia lahjoja hankkia, vaikka ihan hyvällä mallilla kyllä lahja-asiat jo on. Viikon päästä lähden ystäväni kanssa Keski-Eurooppaan viikonlopuksi. Ehkäpä sieltä vielä tarttuu muutama paketti matkaan :)

-Meriutu

Vierailija
49/80 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin Meriutu- kuusi vois olla kova sana näin joulun kunniaksi! ;) Äläkä sinä niistä pyykeistä murehdi. Ihan samallalailla ne odottaa mullakin. Pyykkikorit täynnä likaisia, toiset täynnä puhtaita ja kone ja teline kuivaamassa.. :/ Eikä aina etes huvittais koko homma..!

Nyt on kuopuksen unikoulun ensimmäinen yö... Rupes menemään niin tissittelyksi kaikki yöt, että pakko saada itsekin jo nukuttua. Kuitenkin neiti on jo yli 8 kuukautta eikä yhtään yötä ole mennyt ilman tissiä. Olen pahis... Edellisen kerran yötisuttelu jätettiin vasta kun neitokainen oli 1,3 vuotias ja olin kolmennella kuulla raskaana ja ihan sippi. Nyt päätin etten halua väsähtää enempää.

Voitas vaikka alkuvuodesta ottaa käyttöön ihan kuukausittaiset pinot. Oma pino tammikuulle, helmikuulle ... Vai mitä? Kuumehan kuitenkin vaan yltyy kevääseen kuljettaessa! ;) Jännä nähdä kuinka moni meistä ryhtyy tuumasta toimeen. :)

Mutta nyt surffailemaan joululahjoja! Moit! Ja hyviä unia, pikkuvauvojen kuvia! :)

Omppis

Vierailija
50/80 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se vauvakuume jo kroonista olla tässä vaiheessa... Meillä tuo herra Viitonen on 11kk ja rapiat päälle eikä edelleenkään nuku ellei ole tissi suurinpiirtein suussa. Että ei tarvitse vielä toivota myöskään hormonitoimintaa, joka kai suotavaa raskautumista ajatellen olisi. ;)

Vierailija
51/80 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen tuon Omppiksen ehdottaman kuukausipinon kannalla.

Ja voisin luovuttaa tätä omaa hormoonitoimintaa jollekin haluavalle=) Mulla rättikausi on aina pyörähtänyt käyntiin hyvissä ajoin, vaikka olen imettänyt. Nyt kesti harvinaisen pitkään, neitimme taisi päästä lähes puolen vuoden ikään, kun hyrähti käyntiin. Aiemmin ei oo hääviin kahta kuukautta mennyt. Oisko syy sitten siinä, että meidän lapset on kaikki olleet supernukkujia - öisin tullut aina pitkä imetystauko. Niin nytkin, neiti nukkui aina 8-9kk ikäiseksi yöt läpi, nyt on tosin jäänyt joku tissikausi päälle, kun huonokuntoisena kaipasi yöllistä lohtua. Mutta siis asiaan.. Eli mun raskautumista tämä hormonitoiminta ei tässä vaiheessa edesauta yhtään, joten siksi siitä voisin luopua.

Sama ajatus kuin Touhutoukalla, kroonista laatua tämä kuumeilu. Jotenkin on niin ihanaa, kun on vipinää talossa ja pikkumönkijä lattialla... Ja kohta tämä meidänkin mönkijä kävelee, snif. Ihana seurata kasvua, mutta toisaalta niin haikeaa.

Tahtoo lisää..... ;D Vaikka toisaalta on hyvä näinkin.

Vierailija
52/80 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Omppis! Tehdään se kuukausipino!!

Monesti täällä käyn kurkkimassa, mutta saamaton olen ollut, kun en ole tekstiä aikaseksi saanut.

Nyt on mummu käymässä, samalla kakkosen synttäreitä juhlitaan. Mummu tulee tuolta periferiasta, yleisilla kulkuneuvoilla kestää kokonaisen päivän tulla meille , kun mekään ei missään cityssä asuta. Onkin sitten 'kauan', melkein viikon aina kerrallaan.

Nyt on ihana pullan tuoksu täyttänyt talon. 2v pääsi mummun kanssa tekemään pullia. Kohta juodaan kaffit ja testataan.

Mulla on tällänen omaäiti-syndrooma, etten millään meinaa mahtua samaan huusholliin hänen kanssaan.. Niimpä yritän keksiä hälle tekemistä, ettei kulje minun perässäni.. Ja oon huomannu että hänkin tykkää kun saa tehdä ja auttaa siten kun osaa.

Mulla ois jouluverhot tuossa ompelemista vailla. Valmisverhot ostin, ja pitäisi vähän lyhentää. Ja muutenkin tekisi joulua mieli laittaa.

Tästä kuumeilusta, on se ihanaa.. Murkkuikäisten kanssa saa ottaa yhteen, onneksi on myös pieniä lapsia joille saa ihan ilman mitään jännitteitä osoittaa hellyyttä ja pusutella ja halia. Mutta samaan aikaan hirvittää kun nämä pienimmät kasvaa ja kehittyy. Mutta ei kuulu menkkoi ei.

Olen ollut ahkera ja netistä tilannu joululahjoja. Taitaakin olla aikahyvin jo pulkassa. Olen isommille tilannut lehdet vuodeksi.. ja tietsikkapelejä ja muutama filmi. Sekä kirja. NÄin kirjoitettuna näkee, että kyllä niitä jo on. Yritän karttaa valtavaa lahjavuorta, vielä suklaata joukkoon, niin joulu tulla saa:)

'

Nyt taaperoa pitää ruveta pyörittämään:))

sinuvi ja 4

Vierailija
53/80 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mukava lukea teidän kuulumisia, että pakko joku rivi kirjoittaa, vaikka oikeastaan jo ruuanlaitto kutsuu kovaa vauhtia! ;)

Meillä vanhimmat lapset ovat 10-vuotiaat kaksospojat ja huomaan jo jotain esimurkku-oireita..ihan pelottaa koko homma. Ja vanhin tyttö on 8-vuotias, joten tulee kovaa kyytiä perässä. Hän se vasta temperamenttinen onkin! Nämä on semmoisia juttuja, jotka välillä hidastaa ja jarruttaa kuumeilua. Jopa sitä kroonista. Joskus tuntuu etten millään riitä kaikille! Taitaa olla tuttua tämä riittämättömyyden tunne muillekin äiteille? Varsinkin meille joilla on useampia lapsia.

Miten muuten teillä, mitä luulette että isovanhemmat ja muut meinaisivat jos taas vauvauutisen pamauttaisitte ilmoille? Meillä ne ois varmaan ihan suut auki! Vaikka toisaalta olivat sitä jo kun tästä viidennestä kerrottiin, että nyt vois olla jopa helpompi kertoa, että TAAS. ;)

Mutta nyt ruokaa perheelle......................................

Moit!

Omppis

Vierailija
54/80 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta mutta täältä mä itseni löydän ja annan vielä luvankin=)

Nuorimmainen 9vrk ja tiedän nyt että vielä sen yhden haluan vaikka raskausaika olikin ihan hullun hurja!

Nyt kuitenkin vuosi kaksi,ehkäisyä.

Mutta kuumeilijaksi voi minut lukea,tai ainakin haavelijaksi=)

Vilkutus tutuille!

Leanna ja 7:n katras

Vierailija
55/80 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Leannalle vauvauutisista! Ja mukavaa, kun jäät tänne haaveilemaan meidän muitten kanssa

Omalle navalle tuli tätsy ekaa kertaa vauvan jälkeen, joten pääsee vähän laskemaan päiviä... Ja vähän realisoitui tämä haaveilu. Hitaat ja hämäläiset on hormoonit, mutta eipä ole kiirettäkään. Kuopus on 10 kk ja ihan vielä ei tarvitsisikaan tärpätä. Ja toisaalta ei millään malttaisi odottaa, että pääsee odottamaan.......... kumma juttu.. tiedätte varmaan...

Meillä olisi siis viides muru toiveissa.

*Kitta75*

Vierailija
56/80 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta jäin sivuraiteille, kun huomasin Leannan viestin. Ehdottomasti pistetään kuukausittainen pino pystyyn.

*Kitta75*

Vierailija
57/80 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat tehdä ennätyksen! Vauvakuume jo tuossa vaiheessa!! :)) Paljonkos teillä on tyttöjä ja poikia?

Joulu on jo ovella. Ensi viikko onkin täynnä monenlaista puuhaa. Kirjoitellaan kun keretään! Ja onnea Kittalle alkaneista menkoista ja tsemppiä vauvan yritykseen!! :))

Omppis

Vierailija
58/80 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan oli vauvakuume jo odotusaikana=)Hetkisen aikaa vaan kateissa kun loppuraskaus oli hermoja koetteleva...

Mulla/meillä siis on 3 tyttöä,2 poikaa,2 tyttöä lapsilla "järjestys"!

Iät 12v,10v,9v,7v,4v,1v8kk ja vajaa 2 vkoa!

Vierailija
59/80 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Leanna!!!!! En ole yhtään käynyt kurkkimassa odotuspuolella, joten en tiennyt sinun jo saaneen nyytin. Oliko sulla jotakin erityistä loppuraskaudesta vai oliko tuo hermojen kiristys vaan normaalia loppusuoran vaivaa :) ?

Kiva kun palasit tälle palstalle ;) Tämä on juuri se sopiva paikka meille ikuisille kuumeilijoille!

Mä tajusin eilen, että munhan on ryhdyttävä laittamaan tuota vauvaa päivähoitojonoon! Miettikää nyt, tuo "juuri" syntynyt pikku-ukko tarhajonoon :(

Niin se on vaan pistettävä, jos meinaan heti äitiysloman jälkeen töihin mennä! Voi kun saisi jostakin rahaa, jotta voisi hetken olla kotona....

Meinasin ottaa aamupäivän projektiksi lahjojen paketoinnin. Mun vaatehuoneeseen on tungettu kaikenlaista pussia ja laatikkoa. Välillä pelkään, että lapset ovat jo käyneet kurkkimassa saamisiaan... Nyt täytyy kiireesti vetää paperit päälle, jotta on edes joku mahdollisuus saada pidettyä lahjat yllätyksenä jouluun asti!

Kannatan myös tuota kuukausipinoa! Eli tammikuun ensimmäinen ahkera voisi laittaa pinon pystyyn :)

-Meriutu

Vierailija
60/80 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Leanna, suloisesta pikku nyytistä! Ne on niin ihania vauvan tuoksuisia paketteja, nuo vastasyntyneet!

Käytiin miehen ja pienten kanssa kuuntelemassa kauneimpia joululauluja, mies sanoi että vaikea oli olla nuuskuttelematta ja pusuttelematta 4kk ikäistä, kun sitä sylissään piti. Kyllä nuo vauvat sellaisia pusumagneetteja ovat.

Voi meriutu, vai että tarhajonoon! Apua, ei tuo aika voi mennä noin nopeasti, ei voi!! Milloin sulla äippäloma loppuu?Eihän sun pikku-ukkos ole kuin sen kuukauden päivät vanhempi kuin meijän..

Me oltiin eilen kaupungissa, ja saatiin viimeiset hankinnat tehtyä. Ja nyt on ihan hyvä olo, suuren suuria juttuja ei ole kenellekään tulossa, mutta toivottavasti silti mieluisia. Paketointi pitäisi saada tehtyä, vähän hankalaa tuon kaksivuotiaan kanssa. Ja isommat tulee pian koulusta, eli ei hyvä. Pitää varmaan pistää isommat pienempien kanssa pihalle, tuo baby 4kk ei varmaan kerro isommille, mitä näkee äidin tekevän;) ;)

APUA, minä varmaan ihan turhaan kuumeilen, sillä vähän olen ollut tunnustelevani miehen puheista, että tämä viimeisin olisi se viimeinen :-(

Sanoi vaan, kun pienimmällä oli yksi puku päällä ja tuskailin että alkaa käydä pieneksi, että tuohan joutaa sitten kohta viedä kirpparille.. Sydän muljahti ympäri.

Sanokaapa miten miehen saisi huomaamattaan tähän vauvakuumeiluun mukaan! Ilman painostuksia, loukkaantunutta (minun taholtani) keskustelua.. kun tunteet on mukana keskustelussa, tahtoo olla liian vaikeaa jutella järkevästi..

Jep, nyt täytyy jatkaa puuhastelua.. ajattelin tehdä ite laatikot, ja eipä ne valmistu jos en asiaa pistä eteenpäin...

kuulumiisin ystävät,

sinuvi