"...loisille jää vielä 600€ ruokaan!" No eipä kuulkaa jää
Tänään sain työkkärirahat. Sen lisäksi, että jääkaappi on ketsuppia lukuunottamatta kirjaimellisesti tyhjä, tässä listani mihin kaikkeen muuhun paitsi ruokaan menee rahaa jahka tästä kauppaan lähden;
-höyliä
-suihkusaippua
-suodatinpussit
-folio
-käsisaippua
-rätit
-yleispesuaine
-tamponit
-ihorasva
-vanulaput
-kasvorasva
-puuteri
ja se kauhein shokki, eli koiran raksut. Juu tiedetään, heti kun jäät työttömäksi, pitää ensimmäisenä antaa se sulle rakas, suhun kiintynyt, paras ystäväsi ja perheenjäsenesi pois, sillä ei työttömällä saa olla lemmikkejä. No, en ole antamassa.
Kertokaas nyt sitten mitä tuosta listasta pitäisi tiputtaa pois? Kun pitäisi elää vain ja ainoastaan makaronilla ja pakastevihanneksilla jotta tämä raha riittäisi yhtään mihinkään.
Terveisin tällainen rahoissa kieriskelevä kelaloinen joka melkein itkua vääntää kun kevättakki hajosi eikä todellakaan ole varaa uuteen.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Pienituloinen ihminen on ihan yhtä arvokas kuin muutkin.
Olen pahoillani, että Suomesta on tullut tällainen minä minä paskamaa, missä ei huomioida edes ihmisten pakollisia tarpeita.
Päättävissä asemissa olevat ihmiset saisivat hävetä.
Terveellinen ruoka, lääkkeet ja tarpeelliset vaatteet kuuluvat kaikille Suomessa, ei vain hyvätuloiselle osalle ihmisiä.
Voimia kaikille. Muista, että olet arvokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskujen jälkeen monille jää 100-300e. 200e mahdollisesti. Se ei ole ihmisarvoista elämää.
Samaa mieltä.
Kaikilla ihmisillä pitäisi olla rahaa perustarpeisiin.
Järkyttävää ettei ole.
Suomi ei ole enää mikään hyvinvointivaltio.
Jos perustarve on folio, puuteri ja vanulaput, niin ei todellakaan..
Ymmärrän Ap. Me olemme 13 v lapseni kanssa myös kelaloisia ja meille jää 870 e kk vuokran jälkeen. Jos haluan antaa lapselle mahdollisuuden elää suunnilleen ikäisensä tavoin karsin kaikki omat menoni pois ja jätän syömättä. Olen ollut työtön jo 2 v joten moni tavara on rikki eikä ole ollit varaa uuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu että nuo KAIKKI osuu nyt samalle kuukaudelle :D Mun ihorasva purkki kestää melkeinpä vuoden. Samoin foliopaketti ja tuollaiset aika harvakseltaan sellaisia pitää ostaa mutta sinulla ne kaikki on nyt loppu yhtä aikaa juu juu.
Ja olet pöljä jos ihorasva menee ruuan ostamisen edelle. Ja kasvorasvakaan ei ole mikään välttämättömyys. Osta ensi kuussa rasvat jos tässä kuussa ei niihin ole rahaa?
Olen eri mutta ei todellakaan kuiva ihoisella kestä vuotta kasvovoide. Foliotakin saa ostaa joka kuukausi.
En koskaan ole ostanut foliota. Olen kuitenkin kolmen lapsen (nyt jo aikuisia) perheenäiti ollut.
He ovat aivan terveitä kuten minäkin, joten mitä ilmeisimmin ei ole välttämätön tuote.
Ei kai se folio terveyteen liity? Itse laitan paljon ruokaa perheelle ja työmiehille ja foliota kuluu. En kyllä tiedä millä sen voi edes korvata.
Uuninkestävällä kannella
Ok. Foliota tarvii kyllä muuhunkin kun uunissa olevaan ruokaan. Mutta tuskinpa se sulta on pois jos mulle se on välttämättömyys.
Ei se ole keneltäkään pois, mutta kai sitä voi ihmetellä.
Mun tuttu kertoi heillä menee älyttömästi kädisaippuaa.
Meni pari v ja kävin. Heillä oli käytössä sellainen iso kanisteri, josta kaatoi suoraan käsiin.
Kun menin kotiin, katsoin muovinkeräykseen ja tein pieniä nesteen siirtoja. Vein hänelle seuraavalla viikolla 3 pumppupulloa. Aikuinen ihminen ja ei tajunnut.
Yhteen laittoi shampoota, toiseen hoitoainetta ja kolmsnteen saippuaa.
Jos sä kerrot kierrätät eväät folioon, onhannse lähtökohtaisesti hölmöä. Etenkin kun kierrättäminen voi myös jäädä tekemöttä, etenkin kun ylipäätänsä käyttää foliota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskujen jälkeen monille jää 100-300e. 200e mahdollisesti. Se ei ole ihmisarvoista elämää.
Samaa mieltä.
Järkyttävää ettei ole.
Jos elää vuosia vain ruokaa ostaen moni juttu kotoa puutuu.
Ihmisarvoinen elämä = iphonet, merkkivaatteet, kalliit harrastukset, lomat, kaikenlaista sälää mitä ilman elää muutenkin. Ja kaikki pitäis saada tekemättä mitään.
Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
On se kummaa, kun työttömillä ei saisi olla rahaa edes välttämättömiin hygienia tuotteisiin. Niitäkin kommentoidaan.
Suomi on järkyttävä paikka nykyään.
Tässähän lueteltiin juuri välttämättömiä 😂
Folio, puuteri, rasvat eri kehon osille jne.
Suomessa ei ole kaikilla ihmisillä myöskään omaa pyykkikonetta. Järkyttävää.
Me olemme köyhempi maa kuin Romania.
Pyykkikonekin on nykypäivänä perustarve.
Suomesta on tullut aivan järkyttävä maa.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, että Suomesta on tullut tällainen minä minä paskamaa, missä ei huomioida edes ihmisten pakollisia tarpeita.
Jaajaa, miksi isotuloinen on vähempi arvoinen kun muut? Hänethän pakotetaan verojen kautta elättämään ihmisiä jotka eivät hänelle tikkua ristiin nostaisi. Päinvastoin saa sellaisilta vaan herjaa ja halveksuntaa.
Kaikki jotka saavat jotain mitä he eivät ole ansainneet ovat varkaita. Muistakaa se.
Tuossahan on puolet mitä ei tarvii kukaan! Ei ihmekään jos rahat loppuu kesken kun ostaa tällaisia turhuuksia kuten
-höyliä
-suihkusaippua
-suodatinpussit
-käsisaippua
-rätit
-yleispesuaine
-ihorasva
-vanulaput
-kasvorasva
-puuteri
1 rasva riittää koko keholle. Meikkejä ei tarvii eikä vanulappuja. Pesuaineen voi tehdä itse halvemmalla. Mihin kukaan tarvii saippuaa? Pyh. Höylät?! Suihkusaippua?! Suodatinpussit? Lopeta kahvin juonti, se on kallista. Rättejä tulee vanhoista vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisarvoinen elämä = iphonet, merkkivaatteet, kalliit harrastukset, lomat, kaikenlaista sälää mitä ilman elää muutenkin. Ja kaikki pitäis saada tekemättä mitään.
Jep jep.
Älä vääristele.
Tai tunnin juna mikä hyödyttää vain turkulaisia ja helsinkiläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan on puolet mitä ei tarvii kukaan! Ei ihmekään jos rahat loppuu kesken kun ostaa tällaisia turhuuksia kuten
-höyliä
-suihkusaippua
-suodatinpussit
-käsisaippua
-rätit
-yleispesuaine
-ihorasva
-vanulaput
-kasvorasva
-puuteri
1 rasva riittää koko keholle. Meikkejä ei tarvii eikä vanulappuja. Pesuaineen voi tehdä itse halvemmalla. Mihin kukaan tarvii saippuaa? Pyh. Höylät?! Suihkusaippua?! Suodatinpussit? Lopeta kahvin juonti, se on kallista. Rättejä tulee vanhoista vaatteista.
Mene sinä hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Järkyttävää ettei ole.
Jos elää vuosia vain ruokaa ostaen moni juttu kotoa puutuu.
Ihan on keskipalkka ja kotoani puuttuu folio, puuteri ja vanulaput. Ja saakin puuttua.
Päättelen siitä, että ihmisarvoiseen elämään nämä eivät ole välttämättömyyksiä.
Eikö Petteri jaksa herätä 15 minuuttia aiemmin.
Tunnin juna häntä varten, kun osa kansasta kärsii nälkää.
Itse tienaan reilu 6000e/kk ja mulla EI mene rahaa
- höyliin
-suodatinpusseihin
-folioon
-tamponeihin
-ihorasvaan
-vanulappuihin(wtf)
-kasvorasvaan
-puuteriin
Kyllä jokaisella pitäisi olla rahaa vanulappuihin ja naisilla puuteriin.
Suomi on rutiköyhä maa.
Ihan arvovalinta höylätä. Itse kuljen karvoineni.
Tosin olen vähän jäävi,koska ne ovat vaatimattomat.
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan reilu 6000e/kk ja mulla EI mene rahaa
- höyliin
-suodatinpusseihin
-folioon
-tamponeihin
-ihorasvaan
-vanulappuihin(wtf)
-kasvorasvaan
-puuteriin
Eikä köyhät käy Etelän matkoilla.
Pienituloiset ei saisi edes ostaa vanulappuja.
Ne jotka asuu kalliissa omistusasunnossa ja matkustaa ulkomailla neuvovat pienituloisille, että te pärjäätte ilman vanulappuja. Kyseessä ei voi olla kuin persoonallisuushäiriöinen ihminen.
Eikä yksi rasvapurkki riitä vuodessa mihinkään.