Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöläiset, mitä teette työksenne?

Vierailija
29.04.2026 |

Niin mietin mitä kaikkia töitä ihmiset tekee etänä? Tarkoitan töitä mitä voi hoitaa täysin etänä. Toivoisin vastauksissa myös ihan konkreettisesti mitä teet, ei pelkästään ammattinimikettä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskija. Kyllä äkkiä tulis palautetta, jos mulla ois työt tekemättä. Olen päivän viikossa toimistolla livenä tavattavissa. Asiat hoituu kyllä puhelimitse ja sähköpostilla pääasiassa.

Siis tallennan palkkojen muutokset, poissaolot, lomat, tarkistan matkalaskuja, neuvon henkilökuntaa ym. ja teen sitten palkka-ajot pankkiin 2 kertaa kk. Kelahakemukset. Tulorekisteri. Verottaja. Kaikkea mitä siihen liittyy selvittelen.

Vierailija
22/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vähän epäilen tuota etätyötä.  Tuskin oikeasti tehdään mitään? Muutenkin niin laiskoja ihmisiä esim. Adiakaspalveluissa, ettei kehtaa edes sanoa. Miten nuo sitten muka kotona jotain tekisi jota työksi kutsutaan. Varmaan paljon vedetään työaikana kaljaa ja Alkoa?

Yleensä ihmisillä on tapana kuvitelle, että muut ovat kuten hän itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön työnhakija etänä kotikonttorilta käsin ja roikun päivät vauvapalstalla. 

Työtön ei saa tehdä etätöitä tai tulee pitkä karenssi

Vierailija
24/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan liiketoimintaprosessien arkkitehtuurista. Välillä (hyvin harvoin) käyn toimistolla, kun taas ulkomaille suuntautuvia työmatkoja on tämän vuoden puolellakin ollut jo useampia. Esim. ensi kuussa teen töitä viikon Alankomaissa.

Vierailija
25/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikauppajuttuja.

Vierailija
26/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan amk:ssa virtuaalikursseja. Käytännössä siis arvioin tehtäviä. Menen koululle vain pakollisiin tiimipalavereihin.

Työ sisältää hanketoimintaa, mutta sitä tehdään Teamsissa.

Aamukahvia juomassa.

Vierailija
27/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetan amk:ssa virtuaalikursseja. Käytännössä siis arvioin tehtäviä. Menen koululle vain pakollisiin tiimipalavereihin.

Työ sisältää hanketoimintaa, mutta sitä tehdään Teamsissa.

Aamukahvia juomassa.

Eli hankehumppaa på svenska.

Vierailija
28/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimustyötä luonnontieteen/tekniikan alalla.

Vierailija
29/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä olen tehnyt korvaus- ja etuuskäsittelyä mm. vakuutusyhtiössä sekä parissa julkishallinnon organisaatiossa. 

Vierailija
30/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison lafkan viestinnässä töissä tiedottajan nimikkeellä. Etänä muuten, kerran viikossa toimistolla.

Vierailija
31/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion omistaman firman hankintaosastolla. En avaa sen tarkemmin, mutta koneella hoituu kaikki työt. Koronan jälkeen ollaan siirrytty käytännössä täysin etätöihin, kollegat on ympäri Suomen. Pari, kolme kertaa vuodessa on yhteiset kehittämispäivät jossakin.

Vierailija
32/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä teet tällä tiedolla? Mihin näitä tietoja käytetään?

Ap täällä vastaa. Minä en tee sillä tiedolla yhtään mitään. Olen vain utelias. Tykkään myös käydä esim tehtaissa jos järkätään kierros, että saa nähdä mitä kaikkea työtä Suomessa tänä päivänä tehdään. Minä en ole ollut koskaan työssä jota voisi tehdä etänä, joten siksi kysyn. Kiitos palkanlaskijalle selventävästä vastauksesta mistä hänen työ koostuu. Oli tässä muutama muukin hyvä vastaus, mutta jotkut vastaukset ei hirveästi valota mitä se konkreettinen tekeminen on, mitä tehdään. Joskus mietin esimiehiänikin että mitähän he oikeasti tekee. Tiedän siis jotain, kuten lomalistoja, joitain tilauksia, järkkäilee sairasloman sijaiset ja ilmoittaa ylityöt palkkatoimistoon ym, mutta tiedän siis ehkä 10 % heidän töistään. No sitten on palaveria jos vaikka minkälaista mutta mitä nekään käsittelee, en tiedä. Tiedän vain tyyliin 2 viikkopalaveria joihin osallistun itsekin.

Vierailija
33/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tiedottaja, ei mitään käsitystä mitä hän tekee? Tiedotat yrityksen tapahtumista somessa tai medialle vai asiakassuhteissa tiedotusta? Onko sitä tiedotusta niin paljon, että sitä riittää täyspäiväiseksi työksi vai onko työtä tyyliin vaan muutamaksi tunniksi päivässä mutta palkka on täysaikaisen?

Vierailija
34/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirjoittaako tiedottaja uutisia ja tiedotteita vai tekoälykö sen tekee ja tarkastat vain sen jäljen?

Vierailija
35/35 |
30.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimustyötä luonnontieteen/tekniikan alalla.

Alapeukku. Mikä olisi ollut oikea vastaus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi