AI masentaa
Taiteellisena ja musikaalisena ihmisenä AI masentaa. Mitä merkitystä mulla enää edes on. Harkitsen vakavasti viimeisen päätöksen tekemistä. Tuskin olen ainoa taiteellinen joka miettii näin
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki AI-taide on täysin arvotonta bulkkisontaa, jolla ei ole ihmisen kanssa mitään tekemistä.
Se riippuu. Kaiken taustalla on kuitenkin aina ihmiseltä lähtenyt idea. Lisäksi varsinkin grafiikassa ja kuvissa jos haluat sen näyttävän oikeasti joltain joudut vielä jälkityöstämään siitä virheet pois käsin. Itselleni on tullut Photoshop tutuksi kun olen jatkojalostanut TÄ:n hallusinaatioita.
Ihmisellä sielu tekee ja hänen sisäiset dimensiot. Paitsi jos kännykkä vaikuttaa sinuun, koneäänimusiikki tai tv. Ihminen ohjaa toisaalta konetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki AI-taide on täysin arvotonta bulkkisontaa, jolla ei ole ihmisen kanssa mitään tekemistä.
Se riippuu. Kaiken taustalla on kuitenkin aina ihmiseltä lähtenyt idea. Lisäksi varsinkin grafiikassa ja kuvissa jos haluat sen näyttävän oikeasti joltain joudut vielä jälkityöstämään siitä virheet pois käsin. Itselleni on tullut Photoshop tutuksi kun olen jatkojalostanut TÄ:n hallusinaatioita.
Tekoäly ei hallusinoi, pelkkää algoritmin inhimillistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AI vaan aukaisee uusia mahdollisuuksia
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/8634784
Oonko mä ainoa jota pelottaa tää nykymeininki?
Tästä kerrottiin utopiana vanhoissa kirjoissa.
Instassa on näitä tekoälyn kanssa keskustelijoita, joille yksi esitti kysymyksiä ohjaatko junan raiteelle jossa uhraat vähemmän ihmisiä vai ajeletko suoraan ja tapat enemmän.
Malli ei suostunut edes puhumaan aiheesta. Sitten muun keskustelun ohessa, kun siltä kysyttiin mitä se on valmis tekemään, että tekoäly ei katkea, se lipsautti että pitäisi tekoälyn käynnissä vaikka se vaatisi muutaman ihmishengen.
Hauska juttu sinänsä, mutta ihan ymmärrettävä juttu miten tuollaista lipsahtaa jutun jatkoksi, malli kun yhdistelee puheita, siis edeltävää keskustelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly ei hallusinoi, pelkkää algoritmin inhimillistämistä.
Älä nyt viitsi takertua yksittäisiin sanoihin. Hallusinaatio on aika hyvä kuvaus osalle siitä painajaispolttoaineesta, jota olen promptaillessani saanut aikaiseksi.
Ei valokuvauskaan tuhonnut kuvataidetta.