Mikä villitys on laittaa Facebookissa ammatikseen "digitaalisen median sisällöntuottaja"
vaikkei ole sellainen? Näihin törmää erityisesti kun availee ihmisten profiileja luettuaan minkä tahansa uutisen kommenttikenttää. Siellä ovat kaikenmaailman Marjatat ja Timot laittaneet ammatikseen tuon ja pääsääntöisesti mitä tyhmemmän kommentit ovat kirjoittaneet, sitä varmemmin "ammatti" on tuo. Onko tämä nyt uusi "elämän kova koulu" vai kokevatko nämä ihmiset olevansa sisällöntuottajia kun kommentoivat kaikkea hallituksesta Hesburgerin mainokseen?
Kommentit (150)
Sosiaalinen media on digitaalinen. Kaikki joilla on mikä tahansa some-tili ja jotka julkaisee siellä on jotain, on digitaalisia sisällöntuottajia. Ei se ole mikään suojattu ammattinimike kuten esim. sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen media on digitaalinen. Kaikki joilla on mikä tahansa some-tili ja jotka julkaisee siellä on jotain, on digitaalisia sisällöntuottajia. Ei se ole mikään suojattu ammattinimike kuten esim. sairaanhoitaja.
Meniköhän sulta tää juttu vähän ohi? Et ole Facebookissa?
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt sitten! Asiantuntija on yhdyssana ja siellä on j-kirjain välissä, menkää lapset takaisin kouluun!
Sehän näyttää olevan ihan normaalia, että nämä digitaalisen sisällöntuottajat kirjoittavat asiantuntija -sanan ilman j-kirjainta. Ovat olevinaan niin "kokemusasiantuntiaa", kun niille on tapahtunut jotain erikoista, joka pitää joka paikassa tuoda esille. Onhan näitä asiantuntioita päässyt kuntien valtuustoihinkin asti.
Mummot, papat ja elämämkolulaiset eivät ymmärrä miten facebook toimii.
Nuoret aikuiset eivät käytä facebookia, kuin ehkä roskalavoja ja kirppisryhmiä. Heilläkin on vaikeuksia lukea ryhmien säännöt. Käytös voi em. ryhmillä myös joskus olla ylläpitoa kohti törkeää ja joutuvat sitten estolle sillä minäminäminä-asenteellaan.
Se tulee itsestään. Minun sivulleni se tuli automaattisesti. En ole sitä pyytänyt. Sillä voi tienata rahaa
Jostain syystä ihmiset kyttäävät sivuani, vaikka siellä ei ole mitään kiinnostavaa.
En usko, että nämä kyylät ovat mitenkään hyväntahtoisia.
Vierailija kirjoitti:
Se tulee itsestään. Minun sivulleni se tuli automaattisesti. En ole sitä pyytänyt. Sillä voi tienata rahaa
Jostain syystä ihmiset kyttäävät sivuani, vaikka siellä ei ole mitään kiinnostavaa.
En usko, että nämä kyylät ovat mitenkään hyväntahtoisia.
Enkä ole elämämmnkoululainen.
Olen omalla alallani kylläkin asi jan tun tija minulla on korkea koulutus.
En kerro itsestäni mitään eikä kukaan tiedä ammattiani.
Ehkä FB haluaa koukuttaa käyttäjiään rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noille voi kuin nauraa räkäisesti!
Tyhjäpäät esittävät asian tuntioita.... :D
Ehkä FB ei ole huolinut sinua digitaaliseksi sisällöntuottajaksi?
:D
Vierailija kirjoitti:
Profiilin muutos: Kun otat ns. ammattilaistilan käyttöön, profiilisi luokaksi tulee oletusarvoisesti "Digitaalinen sisällöntuottaja".
Minulle se tuli itsestään.
En ole halunnut sitoutua tuollaiseen.
Tai sitten tilini on kaapattu.
Vierailija kirjoitti:
Onpa outoa, että noin tarkkaan tutkit ihmisten tilejä, vaikka ärsyynnytkin siitä mitä näet.
Hän on ilmeisesti juuri tuollainen pahantahtoinen kyylä mistä jo mainittiin.
Huvinsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Marjatat ja Timot eivät ymmärrä, että jos ottaa ammattilaistilan käyttöön heistä tulee digitaalisia sisällöntuottajoa ja profiilistaan julkinen.
Olen miettinyt pitäisikö nämä tohelot fb-käyttäjät poistaa ylläpitämistäni ryhmistä. 🙄
Ootko vähä tyhymä?
Digitaalinen sisällöntuottaja tienaa rahaa
Susta ei ehkä oo yrittäjäksi
Suurimman osan jutut taitaa liikkua tasolla minäminäminäminäminä.
Ehkä nämä itsekeskeiset tyypit eivät saa olla digitaalisia sisällöntuottajia?
FB ei halua maksaa heille?
Olen siellä siksi itse, koska näen nopeasti uutisia sivuilta heiltä jotka viitsivät lukea lehtiä ja laittavat oleellisia uutisia sinne.
Kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Eli tekee tekoälyllä kuvia tai videoita
Ei.
Vaan esim.tienaa.
Itse en ikinä tee uutisia tekoälyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt sitten! Asiantuntija on yhdyssana ja siellä on j-kirjain välissä, menkää lapset takaisin kouluun!
Sehän näyttää olevan ihan normaalia, että nämä digitaalisen sisällöntuottajat kirjoittavat asiantuntija -sanan ilman j-kirjainta. Ovat olevinaan niin "kokemusasiantuntiaa", kun niille on tapahtunut jotain erikoista, joka pitää joka paikassa tuoda esille. Onhan näitä asiantuntioita päässyt kuntien valtuustoihinkin asti.
Kirkoititko sinä laudaturin suomen kielen aineesta?
Et varmaan.
Minä kirjoitin ja FB laittoi minut automaattisesti digitaaliseksi sisällöntuottajaksi.
Jokin taso pitää olla ja muutakin juttua kuin minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkoititko sinä laudaturin suomen kielen aineesta?
Et varmaan.
Minä kirjoitin ja FB laittoi minut automaattisesti digitaaliseksi sisällöntuottajaksi.
Jokin taso pitää olla ja muutakin juttua kuin minäminäminä.
Korjaus: kirjoititko?
-sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän noille voi kuin nauraa räkäisesti!
Tyhjäpäät esittävät asian tuntioita.... :D
Hei Jukka tai Tiina, et se sinäkään mistään mitään tiedä.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa paremmalta kun "kuvaan amatöörikotisexivideoita kotona ja myyn niitä netissä"
Se kirjoitetaan näin:
kuulostaa.
Mikä villitys on kirjoittaa 2 L - kirjainta peräkkäin, jos muuten kirjoittaa kirjakieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa paremmalta kun "kuvaan amatöörikotisexivideoita kotona ja myyn niitä netissä"
Kuullostaa sairaanloiselta jauhenlihakyynerpäältä 😂😅🤣
Se ei ole kuullostaa!
Se on: kuulostaa!!!
Usko jo!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebook lisää sen automaattisesti jos tietyt aktiivisuuskriteerit täyttyvät
Näin minunkin käsittääkseni. Ällöttävä nimitys.
Älä menetä hermojasi.
USA ei ole kommunistinen valtio kuten SuoLi.
USAssa kuka tahansa voi tienata laillisesti rahaa ilman, että miliisit ovat heti prseen takana kyttäämässä.
Huom! Laillisesti.
Heille on hällä väliä, jos FB käyttää termiä ammattilaistila.
Täällä neuvostovenäjän maakunnassa asiat ovat toisin eikä ihme, että kansamme on näin köyhä ja yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olenko minäkin sitten sisällöntuottaja jos vinoilen palstalla tunnin päivässä tai jotain?
Pitäiskö ruveta lähettämään hesarille lasku sisällöntuottamisesta.
Olet. Mutta tuotat todella heikkotasoista sisältöä.
Et saisi tuolla tyylillä itsellesi seuraajia.
Etkä fyrkkaa.
Hän on varmaan se Pirkko sieltä facebookista.