Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä villitys on laittaa Facebookissa ammatikseen "digitaalisen median sisällöntuottaja"

Vierailija
29.04.2026 |

vaikkei ole sellainen? Näihin törmää erityisesti kun availee ihmisten profiileja luettuaan minkä tahansa uutisen kommenttikenttää. Siellä ovat kaikenmaailman Marjatat ja Timot laittaneet ammatikseen tuon ja pääsääntöisesti mitä tyhmemmän kommentit ovat kirjoittaneet, sitä varmemmin "ammatti" on tuo. Onko tämä nyt uusi "elämän kova koulu" vai kokevatko nämä ihmiset olevansa sisällöntuottajia kun kommentoivat kaikkea hallituksesta Hesburgerin mainokseen? 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noille voi kuin nauraa räkäisesti!

Tyhjäpäät esittävät asian tuntioita.... :D

Vierailija
2/42 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Jukka tai Tiina, et se sinäkään mistään mitään tiedä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Jukka tai Tiina, et se sinäkään mistään mitään tiedä. 

Voi kulta pieni: esitänkö minä netissä jonkun sortin asian tuntiaa ja keron miten Asiat Oikeasti Ovat?

Vinkki: en.

Vierailija
4/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt sitten! Asiantuntija on yhdyssana ja siellä on j-kirjain välissä,  menkää lapset takaisin kouluun!

Vierailija
5/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook lisää sen automaattisesti jos tietyt aktiivisuuskriteerit täyttyvät 

Vierailija
6/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profiilin muutos: Kun otat ns. ammattilaistilan käyttöön, profiilisi luokaksi tulee oletusarvoisesti "Digitaalinen sisällöntuottaja".

Vierailija
7/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa, että noin tarkkaan tutkit ihmisten tilejä, vaikka ärsyynnytkin siitä mitä näet. 

Vierailija
8/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt sitten! Asiantuntija on yhdyssana ja siellä on j-kirjain välissä,  menkää lapset takaisin kouluun!

Kommentoija tietää sen varmasti ja kirjoitti tahallaan noin, ymmärrätkö, viitaten elämäM kovan koulun kävijöihin kun koulutusta kysytään.

Vierailija
9/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tekee tekoälyllä kuvia tai videoita

Vierailija
10/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö sitten työttömyyskorvaus?

Vierailija
11/42 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Lisäksi jotkut ovat vaihtaneet nimekseen Meta AI. 

Siis viimeiset 15 vuotta jonkun nimi oli Matti Meikäläinen tai Teija Teikäläinen, mutta nyt nimenä lukeekin Meta AI. 

Vierailija
12/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjatat ja Timot eivät ymmärrä, että jos ottaa ammattilaistilan käyttöön heistä tulee digitaalisia sisällöntuottajoa ja profiilistaan julkinen.

Olen miettinyt pitäisikö nämä tohelot fb-käyttäjät poistaa ylläpitämistäni ryhmistä. 🙄

Vierailija
13/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook lisää sen automaattisesti jos tietyt aktiivisuuskriteerit täyttyvät 

Ap nii tollo ettei tätä tiedä :D

Vierailija
14/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Lisäksi jotkut ovat vaihtaneet nimekseen Meta AI. 

Siis viimeiset 15 vuotta jonkun nimi oli Matti Meikäläinen tai Teija Teikäläinen, mutta nyt nimenä lukeekin Meta AI. 

He eivät ole vaihtaneet itse nimeään Meta Ai:ksi vaan he ovat antaneet kaapata tilinsä omalla tolloilullaan. 

Heidän pitäisi vaihtaa salasana ja laittaa fb:lle viestiä, että heidän tilinsä on kaapattu. Kuukauden odottelun jälkeen voi laittaa profiiliin omat nimet takaisin. Nämä Meta Ai:t poistan ylläpitämistä ryhmistäni.

Vierailija
15/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa, että noin tarkkaan tutkit ihmisten tilejä, vaikka ärsyynnytkin siitä mitä näet. 

Ylläpitäjänä tutkin tarkkaan ryhmään pyrkivän jäsenen tilin. Sillätavoin olen saanut monta tapahuijaria estettyä myyntiryhmistäni. Tunnen vastuuta jäsenistöä kohtaan. Toki on paljon hälläväliä ylläpitäjiä, jotka hyväksyvät jäsenet massana tai antavat "ylläpitäjän apurin" eli automatiikan hyväksyä jäsenet.

Vierailija
16/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tekohälyn pursottaja?

Vierailija
17/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä he ovat opiskelleet 26 vuotta valmistumatta koskaan miksikään eivätkä kehtaa enää sanoa olevansa yhä opiskelijoita.

Vierailija
18/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nauran enemmän sille, joka kuluttaa aikaansa aukomalla kommenttikenttien ihmisten profiileja. 

Vierailija
19/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylläpitäjänä tutkin tarkkaan ryhmään pyrkivän jäsenen tilin. Sillätavoin olen saanut monta tapahuijaria estettyä myyntiryhmistäni. Tunnen vastuuta jäsenistöä kohtaan. Toki on paljon hälläväliä ylläpitäjiä, jotka hyväksyvät jäsenet massana tai antavat "ylläpitäjän apurin" eli automatiikan hyväksyä jäsenet.

Oletko ap? Jos olet, kirjoitit aloitukseen: "Näihin törmää erityisesti kun availee ihmisten profiileja luettuaan minkä tahansa uutisen kommenttikenttää"

Ei siis ollut kyse siitä, että valikoit ihmisiä ryhmään, vaan uutisten kommenttien lukeminen ja niiden ihmisten profiilien avaaminen -- vai joko sekosit omassa provossasi?

Vierailija
20/42 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa paremmalta kun "kuvaan amatöörikotisexivideoita kotona ja myyn niitä netissä"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme