Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko n. 1200€ kuudesta hotelliyöstä paljon Edinburghissä? Itseä vähän hirvittää tuo summa, mutta ei auta

Vierailija
29.04.2026 |

Menen elokuussa Edinburghiin ja koska siellä on paljon tapahtumia tuolloin, niin hotellien hinnat on sitten sen mukaiset. Hostelliin en halua mennä vaikka ne olisikin halpoja.

Alunperin aion majoittua vajaan tunnin junamatkan päässä Edinburghistä, mutta sitten aloin miettiä, että kuitenkin on tarkoitus viettää lähes koko aika Edinburghissä niin parempi koittaa etsiä sieltä majoitus. Kahdesta eri hotellista löysin majoitukset yhteensä kuudelle yölle ja ne on n. 15-20 minuutin linja-automatkan päässä rautatieasemalta ja kävellenkin pystyy matkat kulkemaan. Yhden yön tuossa välissä olen toisella paikkakunnalla yhden tapahtuman vuoksi ja tuolla hotelliyö maksaa 99€.

Tämä on kuitenkin mun monen vuoden haave joten kai se on maksettava. En ole suurituloinen, mutta olen tätä reissua varten säästänyt ja säästän edelleen.

Majoitus tuolla toisella paikkakunnalla maksaisi yhteensä n. 920€ eli halvempaa olisi, mutta sitten menee aikaa matkusteluun kuitenkin. En ole vielä perunut noita toisia varauksia.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Tampereellakin voi maksaa hotelliyö tuon verran, jos on joku konsertti Ratinalla tms.

Vierailija
42/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaa jos airbnb halvempi. Ja jotkut hostellit on hotellitasoa - oma huone ja kylppäri

Onko Airbnb sellainen, että pitää heti maksaa? En ole koskaan käyttänyt. Ei ole vielä varaa maksaa heti eikä mulla ole luottokorttia. Hostellien yksityishuoneet joko menneet tai hinta esim. neljälle yöllä suolainen.

ap

Miten sitten pystyt varaamaan hotellihuoneen ilman luottokorttia, kyllä ne sen numeron aina kysyy varattaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa majoituksista Booking.comissa on sellaisia, että varataan nyt, ja voi halutessaan maksaa myöhemmin/ veloitetaan tililtä myöhemmin = kohtuu lähellä itse matkaa.

Tai voi maksaa ja jos peruuttaa muutama päivä ennen varausta, saa rahat takaisin, myös sen maksun, jolla ostetaan tämä ominaisuus, 4,50 e.

Vierailija
44/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaa jos airbnb halvempi. Ja jotkut hostellit on hotellitasoa - oma huone ja kylppäri

Onko Airbnb sellainen, että pitää heti maksaa? En ole koskaan käyttänyt. Ei ole vielä varaa maksaa heti eikä mulla ole luottokorttia. Hostellien yksityishuoneet joko menneet tai hinta esim. neljälle yöllä suolainen.

ap

Miten sitten pystyt varaamaan hotellihuoneen ilman luottokorttia, kyllä ne sen numeron aina kysyy varattaessa.

En ole koskaan tarvinnut luottokorttia hotellin varaamiseen. Ihan debitkortin tiedot laitan varatessa. Miksi edelleen jotkut kuvittelee, että hotellin pystyy varamaan vain luottokortilla?

ap

Vierailija
45/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

57 €/yö näyttäs löytyvän, joten on kallista.

Mikä rupuinen hostelli oli ja kuinka kaukana?

Vierailija
46/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja siellä Booking.comissa on myös muita kuin hotelleja, yksityistenkin asuntoja (usein samoja kuin vaikka airbnb:ssä), ja ne voi myös maksaa myöhemmin. Älä siis tyydy sikakalliisiin hotelleihin, vaan katsasta myös nämä.

Vierailija
47/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hotelli Edinburghissa elokuussa taitaa tuon hintainen olla. 

Vähän ohis, mutta hanki ihmeessä luottokortti jos vain sen saat. Esim. lennot kannattaisi aina maksaa luottokortilla.

En saa luottokorttia ikävä kyllä. En ala sen tarkemmin asiaa selittämään. En saa myöskään Klarnan laskulla joka vaihtoehtona Airbnb:ssä.

Katson kesäkuussa uudestaan Airbnb:n tarjonnan kun saan rahaa enemmän. Sieltä löytyi yksi kiva majoitus ekalle kolmelle yölle ja laitoin sen suosikkeihin.

Ap

Mä olen matkustanut usein ilman luottokorttia, eikä ole ongelmaa. 

Niinpä. Mä olen matkustanut aina ilman luottokorttia.  Mulla ei siis sellaista ole ollut koskaan.  Käteinen ja visa electron (joka on käteiskortti) on aina toiminut hyvin.  

No Usassa en ole matkustanut,  en tiedä miten siellä menisi.  

Mutta ap: Hyvää matkaa,  se on hieno kaupunki.  Olen käynyt 2x.  Mahtavia pubeja.  Tapahtumien aikaan varmaan kyllä ihan täyttä.  Mutta sinne sekaan vaan 😊. 

Vierailija
48/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näin PA ihminen lähtee matkoille? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme