Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko n. 1200€ kuudesta hotelliyöstä paljon Edinburghissä? Itseä vähän hirvittää tuo summa, mutta ei auta

Vierailija
29.04.2026 |

Menen elokuussa Edinburghiin ja koska siellä on paljon tapahtumia tuolloin, niin hotellien hinnat on sitten sen mukaiset. Hostelliin en halua mennä vaikka ne olisikin halpoja.

Alunperin aion majoittua vajaan tunnin junamatkan päässä Edinburghistä, mutta sitten aloin miettiä, että kuitenkin on tarkoitus viettää lähes koko aika Edinburghissä niin parempi koittaa etsiä sieltä majoitus. Kahdesta eri hotellista löysin majoitukset yhteensä kuudelle yölle ja ne on n. 15-20 minuutin linja-automatkan päässä rautatieasemalta ja kävellenkin pystyy matkat kulkemaan. Yhden yön tuossa välissä olen toisella paikkakunnalla yhden tapahtuman vuoksi ja tuolla hotelliyö maksaa 99€.

Tämä on kuitenkin mun monen vuoden haave joten kai se on maksettava. En ole suurituloinen, mutta olen tätä reissua varten säästänyt ja säästän edelleen.

Majoitus tuolla toisella paikkakunnalla maksaisi yhteensä n. 920€ eli halvempaa olisi, mutta sitten menee aikaa matkusteluun kuitenkin. En ole vielä perunut noita toisia varauksia.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Debit pankki kortti riittää ja otat kämpän airbnbsta...prob solved

Vierailija
22/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sen voi varata pankkikortillakin, ei tarvitse olla luottokortti

Huokaus. Joo voi varata, mutta se pitää maksaa heti! Mulla ei ole rahaa maksaa kuin vasta kesäkuussa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen auttaa paljon.

ap

Vierailija
24/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkapeleihin mennyt itsellä vartissa kymppitonni, joten eipä kalliilta kuulosta. Ja oli vielä pikavippivelkaa tuo hävitty raha.

Vierailija
25/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaa jos airbnb halvempi. Ja jotkut hostellit on hotellitasoa - oma huone ja kylppäri

Onko Airbnb sellainen, että pitää heti maksaa? En ole koskaan käyttänyt. Ei ole vielä varaa maksaa heti eikä mulla ole luottokorttia. Hostellien yksityishuoneet joko menneet tai hinta esim. neljälle yöllä suolainen.

ap

Booking.comin kautta voi olla vähän airbb tyyppisiä majoituksia. Muistaakseni siellä voi maksaa verkkopankkimaksunakin. Osassa ilmainen peruutus. Airbb käyttöönotto vaatii maksu/luottokortin ja rekisteröitymisen. Henkkarista/passista kuva. Ei ihan kädenkäänteessä.

+ osassa maksetaan vasta lähempänä matkaa. Eli varaus mahdollinen vaikkei kassa vielä koossa.

Katsoin huvikseni. Aika suolaiset hinnat, hostelissa makuusalissa liki 500 e halvimmat peruuta ilmaiseksi hinnat.

Vierailija
26/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä matkustat pahimpasn turistirysä aikaan? Off season on köyhän best friend.

Huokaus. Koska mulla on loma tuolloin ja siellä on tapahtumia joihin haluan. 

ap

Vierailija
27/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hotelli Edinburghissa elokuussa taitaa tuon hintainen olla. 

Vähän ohis, mutta hanki ihmeessä luottokortti jos vain sen saat. Esim. lennot kannattaisi aina maksaa luottokortilla.

En saa luottokorttia ikävä kyllä. En ala sen tarkemmin asiaa selittämään. En saa myöskään Klarnan laskulla joka vaihtoehtona Airbnb:ssä.

Katson kesäkuussa uudestaan Airbnb:n tarjonnan kun saan rahaa enemmän. Sieltä löytyi yksi kiva majoitus ekalle kolmelle yölle ja laitoin sen suosikkeihin.

Ap

Mä olen matkustanut usein ilman luottokorttia, eikä ole ongelmaa. 

Vierailija
28/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EdinBrö

Vierailija
29/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa sitten kun sen aika on! Edinburgh on ihana. Normaalilta kuulostaa hinta. 

Vierailija
30/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen mäkin matkustanut ilman luottkorttia eikä ole ollut ongelmia. Ei tahdo taas lainaukset palstalla toimia.

ap

Vierailija
31/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa majoituksista Booking.comissa on sellaisia, että varataan nyt, ja voi halutessaan maksaa myöhemmin/ veloitetaan tililtä myöhemmin = kohtuu lähellä itse matkaa.

Vierailija
32/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa majoituksista Booking.comissa on sellaisia, että varataan nyt, ja voi halutessaan maksaa myöhemmin/ veloitetaan tililtä myöhemmin = kohtuu lähellä itse matkaa.

Joo näin on, että paria päivää ennen matkaa menee maksu. Itse laitoin maksutavaksi Paypal. Hotels.comissa taas on paljon näitä, että voi maksaa vasta paikan päälläkin.

ap

Vierailija
33/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hotelli Edinburghissa elokuussa taitaa tuon hintainen olla. 

Vähän ohis, mutta hanki ihmeessä luottokortti jos vain sen saat. Esim. lennot kannattaisi aina maksaa luottokortilla.

En saa luottokorttia ikävä kyllä. En ala sen tarkemmin asiaa selittämään. En saa myöskään Klarnan laskulla joka vaihtoehtona Airbnb:ssä.

Katson kesäkuussa uudestaan Airbnb:n tarjonnan kun saan rahaa enemmän. Sieltä löytyi yksi kiva majoitus ekalle kolmelle yölle ja laitoin sen suosikkeihin.

Ap

Minä myös olen matkustanut ilman luottokorttia 25 vuotta. Yksin. Ei ole ollut ongelmaa koskaan eli luottokortti ei ole pakollinen. Olen ollut aina osa-aikaisissa töissä niin pienellä palkalla, etten edes saisi luottokorttia. Silloin tällöin vähän enemmän rahaa ei kelpaa pankille vakuudeksi.

Vierailija
34/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää matkaa sitten kun sen aika on! Edinburgh on ihana. Normaalilta kuulostaa hinta. 

Kiitos! Odotan kyllä todella paljon tuota reissua ja tuntuu, että viikko on lyhyt aika. Olisi niin paljon nähtävää. 

ap

Vierailija
35/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita airbnb-kämppiä yleensä tarvitse heti maksaa, yleensä ilmainen peruutus ja maksu lähellä majoittumista. Itse varailen huoletta ja perun sitä mukaa kun löytyy parempi. 

Vierailija
36/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin huvikseni booking.com:ista mitä maksaa viikko hotellissa edinpöröö festivalsien aikaan ja juuei. En todellakaan aino mennä lähellekään noilla hinnoilla.

1200 näyttää tosiaan ihan minimihinnata

Vierailija
37/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Did you check Trivago?

Vierailija
38/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 €/yö näyttäs löytyvän, joten on kallista.

Vierailija
39/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoon halpahotellissa tuolla hinnalla saisi kolme yötä. Varsin ok hinta mielestäni kuudesta.

Vierailija
40/48 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun eipä ole. Siellä on elokuussa paikalliset porijazzit ja jokainen vähänkin kohtuuhintaisempi luukku varattiin jo 2024.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi