Volvo haluaa houkutella suomalaisia töihin Ruotsin tehtailleen
Suomalaisten ja ruotsalaisten tehdastyöläisten peruspalkat ovat melko lähellä toisiaan: Suomessa 2 600-3 000 euroa ja Ruotsissa 33 000-38 000 kruunua (2 800-3 300 euroa).
Sen sijaan iltalisät ovat Ruotsissa paremmat kuin Suomessa, mihin Olsson haastattelussa viitanneekin. Suomessa iltalisät ovat noin 1,4-1,6 €/h, kun Ruotsissa vastaavasti luku voi olla peräti 51-55 SEK/h eli 4,5-4,8 €/h.
Kolmivuorotyötä tekevä voi Ruotsissa toisin sanoen päästä selvästi paremmille palkoille kuin Suomessa. Ruotsin heikko kruunu tasoittaa palkkaeroja Suomen ja Ruotsin välillä.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/4cdf1848-097f-48c3-95cf-27fd43135b…
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kiinalaisomisteisella Volvolla mitään toimintaa enää Ruotsissa?
Lue juttu
juuri tuollaisen nilkkimäisen röyhkeän ylimielisyyden takia Suomi ei menesty maailmalla.
Jep, kyselkää töitä tuolta https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Motor_Manufacturing_Russia
jepjep... miksiköhän suljettiin muutama vuosi sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue juttu
juuri tuollaisen nilkkimäisen röyhkeän ylimielisyyden takia Suomi ei menesty maailmalla.
Ei vaan sinunlaistesi laiskojen sosialistien takia jotka eivät jaksa itse ottaa asioista selvää. Sosialismi on passivoinut sinut oleskeluyhteiskunnan nahjukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty, kun joutuis lähtee sohvalta niin kauas. Just kieltäydyin työstä, kun oli ainakin kilometrin päässä. Eihän ennenkään muutettu työn perässä, eihän? Ai niin, silloin ei maksettu sohvalla makaamisesta.
Karenssia ansaitsisitte. Loikoiliat.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksikielinen. En voisi muuttaa.
Olet myös yksinkertainen ja laiska.
Ruotsin tauti on ruotsissa pitkällä. Liian pitkällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue juttu
Ei vaan sinunlaistesi laiskojen sosialistien takia jotka eivät jaksa itse ottaa asioista selvää. Sosialismi on passivoinut sinut oleskeluyhteiskunnan nahjukseksi.
Ei asioista saa mitään selvää kun ahneet kapitalistit ovat sotkeneet googlen hakukoneenkin algoritmillä, jonka tehtävä ei ole tuoda sulle hakuasi vastaavia tuloksia esille, vaan mahdollisimman paljon roskaa, että joutuisit mahdollisimman paljon käyttämään aikaa, ja näkemään mainoksia.
VOLVO VOIMAN PESÄ, KORJAAT SITÄ JOKA KESÄ.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin tauti on ruotsissa pitkällä. Liian pitkällä.
10v lapsia heitetään siellä täyspitkiin vankilatuomioihin jo, et kyl se siitä.
Waude. Pelastaako Ruotsi taas Suomen pahimmalta työttömyydestä? Voi, se "pakkoruotsi olisikin kannattanut suorittaa erinomaisin arvosanoin, pojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue juttu
Ei asioista saa mitään selvää kun ahneet kapitalistit ovat sotkeneet googlen hakukoneenkin algoritmillä, jonka tehtävä ei ole tuoda sulle hakuasi vastaavia tuloksia esille, vaan mahdollisimman paljon roskaa, että joutuisit mahdollisimman paljon käyttämään aikaa, ja näkemään mainoksia.
tuskin kapitalistit jotka haluaa estää tiedonsaantia :p
kyl se on ne jotka näkevät itsensä omistajanasi ja keille olen heidän mielestään velkaa elämäsi ja työsi je palkkasi.
Minä olin Ruotsissa opiskeluaikoina kesätöissä. Palkka oli tupla Suomen vastaavaan palkkaan, sain kivan edullisen asunnon ja sain tehdä hyviä sunnuntaivuoroja korotetulla palkalla. Kesäheilakin löytyi, mutta pakko oli palata opintojen pariin. Ehdottomasti suosittelen maan vaihtoa, jos työtä ei täältä löydy.
Lähdin 20 vuotta sitten töihin ulkomaille niin, että työnantaja järkkäsi majoituksen kahdeksi ekaksi viikoksi, auttoi pankkitilin avaamisessa ja muissa käytännön asioissa, firmalla oli ihan relocation tyyppi, joka auttoi asioissa. Meitä uusia tuli ryhmä joka toinen viikko, niin siinä oli uusia työkavereitakin, yhdessä käytiin koulutuksia ja oltiin hukassa ensimmäiset päivät. Voisin lähteä uudelleenkin, jos olisi noin hyvin ajateltu kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Olen täällä yli vuosikymmenen nyt asunut eikä voi valittaa,
Raskasta työtä tehdessä on hyvä, kun omalla ilmoituksella voi jäädä saikulle viikoksi, vasta 8:na sairaspäivänä pitää olla lääkärintodistus
Olin lääkärissä ja itse pyysin lääkärintodistista, niin eipä antanut. Sanoi vaan että soita töihin että viikkoon en tuu töihin. Eipä siinä sitten muuta voi
Todellakin viikon-saikku on monille semmoinen viikon ylimääräinen loma. Näin olen sen jo itsekin sisäistänyt!
Kiva, että sulla oli vapaapäivä raskaasta työstä just tänään ja pääsit tähän ketjuun kommentoimaan heti.
Ja tuhannen vuoden asuntolaina, jota lyhentää 10e kuussa, ei mene sitten palkasta turhaan 80% vuokraan, kuten vaikkapa Helsingissä.
Mun vaari vainaa oli Ruotsissa Volvotehtaalla töissä. Hän aina ajoi tummansinisellä volvolla ja me nimitettiin häntä "ruotsin vaariksi".
Lepää rauhassa vaari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue juttu
tuskin kapitalistit jotka haluaa estää tiedonsaantia :p
kyl se on ne jotka näkevät itsensä omistajanasi ja keille olen heidän mielestään velkaa elämäsi ja työsi je palkkasi.
Google on yksityinen yritys, joten kyllä se syyllinen on kapitalisti. Ei ole kyllä poliitikoissakaan kehumista, varsinkin oikeisto on täynnä psykopaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuhannen vuoden asuntolaina, jota lyhentää 10e kuussa, ei mene sitten palkasta turhaan 80% vuokraan, kuten vaikkapa Helsingissä.
Suomessa sama kämppä maksetaan täysimääräisesti aina muutaman vuosikymmenen välein pankille. Montako kertaa esim. autosta maksetaan uuden hinta?
Vierailija kirjoitti:
Ruotsista voi samalla ostaa sen uuden volvon 10000€ halvemmalla.
"ei tuu mittään uso se, ei mun tulis mieleenkään lähteä nyt Ruotsiin ku ei oo kieli pää. Iso mies ja kehtaat....
ja ostovoima päälle, kaikki ruotsissa maksaa 66% suomen hinnoista. Eli puolet enemmän elintasoa per rahayksikkö.