Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä 30-35 vuotiailla on työkokemusta?

Vierailija
28.04.2026 |

Minä en kehtaa sanoa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.2v

Vierailija
22/32 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 olin kun valmistuin, joten 30-vuotiaana työkokemusta oli 8 vuotta ja 35-vuotiaana 13 vuotta. Kuukauden olin valmistumisen jälkeen työttömänä, paikka oli kyllä jo tiedossa ennen valmistumista, mutta aloituspäivään oli se kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16 vuotta, josta 13 vuotta lisäksi sivutoimisena yrittäjänä ja käynyt työn ohessa amk-tutkinnon. Lisåksi kolme lasta, minimiäitiyslomat. Kun käärii hihat ja hoitaa hommat, niin ehtii.

On siinä myös tuuria matkassa, että sattuu löytämään jo nuorena sopivan kumppanin.

Itsellänikin on kaveripiirissä useita pariskuntia, jotka ovat hoitaneet kolmeenkymppiin mennessä nää kaikki: korkeakoulutus, 3-5 lasta, nätti omistusasunto, kiva nousujohteinen ura JA tietty vielä helvetinn hyvä fyysinen kunto ja matkat päälle.

Mutta sen lisäksi, että noilla ihmisillä on energiaa, niin on niillä ollut myös tuuria, kun sattuivat löytämään jo teininä sen ihmisen jonka kanssa puuhata ja grindata yhdessä menemään. Toki näillä kaikilla myös arvokasvatus ollut sellaiseen ohjaavaa, eli ei heitä ole kasvatettu itseään puoli elämää etsiviksi ja omia pieruja haisteleviksi individualisteiksi........

Vierailija
24/32 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16 vuotta, josta 13 vuotta lisäksi sivutoimisena yrittäjänä ja käynyt työn ohessa amk-tutkinnon. Lisåksi kolme lasta, minimiäitiyslomat. Kun käärii hihat ja hoitaa hommat, niin ehtii.

On siinä myös tuuria matkassa, että sattuu löytämään jo nuorena sopivan kumppanin.

Itsellänikin on kaveripiirissä useita pariskuntia, jotka ovat hoitaneet kolmeenkymppiin mennessä nää kaikki: korkeakoulutus, 3-5 lasta, nätti omistusasunto, kiva nousujohteinen ura JA tietty vielä helvetinn hyvä fyysinen kunto ja matkat päälle.

Mutta sen lisäksi, että noilla ihmisillä on energiaa, niin on niillä ollut myös tuuria, kun sattuivat löytämään jo teininä sen ihmisen jonka kanssa puuhata ja grindata yhdessä menemään. Toki näillä kaikilla myös arvokasvatus ollut sellaiseen ohjaavaa, eli ei heitä ole kasvatettu itseään puoli elämää etsiviksi ja omia pieruja haisteleviksi individualisteiksi........

Ja toinen oleellinen asia näiden ihmisten kasvatuksessa ja persoonassa on se, että sietävät keskeneräisyyttä hyvin. Multitaskaavat, eivät odotakaan maailman olevan valmis tai elämäntilanteen olevan valmis, eivät suorita autistisesti yhtä osa-aluetta kerrallaan hitaasti hinkuttaen valmiiksi, vaan elävät elämää sellaisena kuin se kulloinkin on. Elämän virtaan heittäytyminen ja toimijuus yhtäaikaisena.

Vierailija
25/32 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuotiaana 16v + 4 kesätyötä - 3x 11 kk äitiyslomat.

Omat tyttäret 35 v:nä töissä 

- 1. 16v + 3x kesätyö- äitiysloma 11kk

- 2. 11v + opiskeluajan 4v + 3x kesätyö

- 3. kuopus on vasta 24 mutta töissä jo 1,5v + 3,5v opiskelun ohessa+ 3x kesätyö

Vierailija
26/32 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 vuotta. 

M35

Vierailija
27/32 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 30 vuotta, oli työkokemusta 14 vuoden ajalta ja CV:ssä saatoin kertoa, mitä olin tehnyt ennen sitä. Ja tämä vuonna 2021 eikä joskus viime vuosisadalla.

Vierailija
28/32 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 36-vuotiaana työkokemusta n. 1,5 vuotta. Nyt on hieman vajaa 8 vuotta. Ei ole koskaan ollut minun juttu.

M56

Vierailija
29/32 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 vuotta ikää. Työkokemusta 14 vuotta.

Vierailija
30/32 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuossa iässä varmaan jotain 5 vuotta ja pisin työsuhde reilu puoli vuotta. Pääasiassa työsuhteet olivat kesätöitä. Ei yhtään perhevapaata välissä. Syynä venyneet ylipisto-opinnot ja pitkäaikaistyöttämäksi valmistuminen ja sen perään uudet opinnot. Vasta 36-vuotiaasta eteenpäin olen kokenut, mitä sellainen arki on että käy joka arkipäivä ympäri vuoden töissä. 

N38

Vierailija
31/32 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuotiaana mulla oli maisteriksi valmistumisen jälkeistä työkokemusta 12 vuotta. Tuosta ajasta olin 6 kk äitiyslomalla ja 6 kk opintovapaalla toista tutkintoa opiskellessani. Opintojen aikana olin yhteensä 13 kk kesätöissä ja palkallisessa harjoittelussa. Ennen yliopistoa olin kesätöissä yhteensä 12 kk kuukautta. 

Jos kaiken laskee yhteen, niin 35 vuotiaana olin ollut töissä 14 vuotta. 

Vierailija
32/32 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotiaana olin ollut palkkatöissä seuraavasti:

- alle 25-vuotiaana 7+3+3 kk kokopäiväisiä kesätöitä, eli 13 kk yhteensä

- 32-33-vuotiaana 6 kk osa-aikaista työtä, työtunteina yhteensä noin 1 kk kokopäivätyön edestä

Nyt 43-vuotiaana olen ollut palkkatöissä seuraavasti:

- yhteensä 18 kk kokopäivätöitä

- yhteensä noin 6 kk kokopäivätyön tuntimäärän edestä osa-aikaisia töitä (karkea arvio)

Lisäksi olen tehnyt yhteensä noin 6 kk palkattomia töitä kokopäiväisesti ja noin 6 kk:n kokopäivätyön tuntimäärän edestä osa-aikaisesti (karkea arvio).

Eli työkokemusta on täysi-ikäiseksi tultuani 25 vuoden ajalta kaikkiaan yhteensä noin 36 kk:n eli 3 vuoden kokopäivätyön tuntimäärää vastaava määrä, josta palkatonta työtä on noin 1 vuosi. Työeläkekertymäni on noin 60 e/kk, josta noin puolet tuli ammattitutkinnon suorittamisesta kolmekymppisenä.

T. 43v toimeentulotuella oleva incelmies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme