Tuleeko halvenmaksi leipoa omat leivät?
Uunin lämmittäminen maksaa. Jauhot ovat kyllä halpoja.
Kommentit (28)
Ei uuni montaa senttiä kilolle leipää kustanna kuitenkaan.
Ruisleivän paisto 2-3 kwh normaali sähkö uunilla, vaalea leipä vähemmän. Pellille neljä limppua, laske siitä.
No kyllä ainakin omien laskujeni mukaan tulee reippaasti halvemmaksi.
Ottakaa ne leipäkoneet varastoista taas käyttöön.
En ole laskenut tuleeko halvemmaksi, mutta nykyiset teolliset leivät on sellaista sontaa, että sen vähän minkä leipää syön, niin teen itse.
Vierailija kirjoitti:
HalveNmaksi!
Halvemmaksi
Vierailija kirjoitti:
En ole laskenut tuleeko halvemmaksi, mutta nykyiset teolliset leivät on sellaista sontaa, että sen vähän minkä leipää syön, niin teen itse.
Joo ei ne kelpaa edes homeelle ja se kertoo jo aika paljon.
Kyllä tulee halvemmaksi. 2 kpl Fazun paistopisteen sämpylää maksaa n, 1,60 e. 2 sämpylän hinnalla leivot 1,5 kg leipää.
Vierailija kirjoitti:
HalveNmaksi!
Halpa , halvempi, halvemmaksi
Mulla on kolmas leipäkone menossa. Laitan yöksileivän tulemaan. Aamulla tuoretta leipää, jossa välillä muroja (jopa suklaamurot käyvät, silloin leipä on erityisesti lasten mieleen), siemeniä, muiden porkkanaraastetta, sieniä, pähkinöitä, perunaa, sipulia - lähes mikä vaan kelpaa leivän täytteeksi. Leipä on aika halpaa, varsinkin jos ostaa punalaputettuna. Siksi en usko, että tulee paljoakaan halvemmaksi edes leipäkoneella - mutta se on sellaista vaivatonta joka-aamuista luksusta, kun on tuore leipä odottamassa. Muuhun luksukseen ei 3-lapsisessa (alle 12v) 2 kaupan myyjävanhempien perheessä olekaan sitten varaa. Mutta pienikin luksus on kivaa ja kun kone leipoo yöllä, sähkö on halpaa eikä tarvitse kuin täyttää kone - vaivatonta! (heheh) Vinkki: osta leipäkone kirpparilta, niin minäkin olen tehnyt, yhdestäkään en ole maksanut 10 euroa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa ne leipäkoneet varastoista taas käyttöön.
Joka kesä ollut käytössä, talvella paistan uunissa.
Kyllä tulee vaikkei jauhot ole halpoja ainakaan minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HalveNmaksi!
Halpa , halvempi, halvemmaksi
Voevitun pilkunnussijat.
Tavallinen uuni vie tavallisella kiinteällä sähkösopimuksella tunnissa 15 senttiä ja siinä paistaa jo monta sämpylää. Kiertoilmalla neljä pellillistä helposti.
Ai että miten hyvää oma lisäaineeton omatekoinen ciabatta sämpylä. Uunissani on toiminto kostealle taikinalle ja pizzalle. Kaasuhella sähkö uunilla loistava keksintö.
Puu-uunissa omilla polttopuilla. Mikroaaltouunissa.