Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Au pairit Marokossa.

Vierailija
28.04.2026 |

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Au pairit Marokossa - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1236)

Vierailija
1201/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvunpaikka Rebecalla, ellei kyse ole puhtaasta persoonallisuushäiriöistä. Esim. bimbo-kommentin selvittelyssä: “ikävä että sulle tuli tollanen fiilis”. Lisäksi kakkosperheen odottamat  työtehtävät jäivät tekemättä, kun niitä ei oltu “kerrottu”. Perheen puheesta sai aika lailla eri kuvan. Vaikutti melko ongelmalliselta

Juuri näin. Kaikki me katsojatkin kuulimme että herätys seitsemältä mutta Rebecca väittää ettei muka kerrottu kun mieluummin pötkötteli puolille päivin. "Nää ei  tajua" Eli hän 19 vuotiaana menee perheisiin opettamaan lastenkasvatusta? 

Kielimuuri.

Vierailija
1202/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko liian ilkeää kysyä liven chatissa että miten Rebecan vanhemmat reagoivat kohtaukseen jossa Rebecca haistattaa paskat isäntäperheensä miehelle?

Eihän ne ymmärrä suomea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotias (omasta mielestään) supernanny, jota lapset eivät halunneet hyvästiksi halata, vähän ihmetytti, vaikka ei päässytkään esittelemään kasvatus- ja nukutustaitojaan.

Miksiköhän ei, aamu-unisuusko esti vai perheen päiväjärjestyksen puute?

Vähän tylsä kausi.

Ehkä ohjelma piristyy seuraavalla kaudella uusien ja omatoimiempien au-pairien ansiosta.

Toivotaan toivotaan toivotaan...

Vierailija
1204/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko osaisi toimia  kylmiltään  vieraan kulttuurin taloudessa jos  ei ole  yhteistä  kieltäkään?  Menee  ja alkaa availla kaappeja ja  komeroita  että  mikä on  missäkin.  Mitä  ruokaa  laitetaan ja  mistä  aineksista?  Miten siivotaan?  Onko  vesi puhdasta?  Sopiiko  liikkua ja  penkoa huoneissa  vapaasti?  Ei  näitä  kotietikettejä  ole missään  oppaissa. 

Tämä. Olen itse ollut au pairina kahdessa eri perheessä ja jos ei ole selkeää tehtävänkuvausta, niin on vaativaa  luontevasti alkaa tehdä asioita vieraassa  taloudessa. Varsinkin, jos ruokakulttuuri on niin erilaista kuin esim. Marokossa. Ja sitten yksi juttu. Au Pair ei ole kodinhoitaja, eikä työsuhteessa perheeseen. Au pair on ikään kuin puoliksi vieras, puoliksi työntekijä. Toki au pairille kuuluu velvollisuuksia, mutta mikään kotiorja hän ei ole. Hänelle kuuluu myös vapaa-aika. On puolin ja toisin vaativaa löytää yhteiset pelisäännöt. 

Perheissä, joissa itse olen ollut, kävi siivooja, joten siivoamalla en saanut täytettyä päiviäni. Kieltämättä välillä kävi mielessä, että joku selkeä tehtävälista olisi kiva, etten välillä tuntisi itseäni niin turhaksi.

Enkä tiedä mistä tämä käsitys ohjelman au pairien laiskuudesta tulee. Olen ohjelmassa vasta aika alussa, mutta esim. Kiarahan suoraan pyytää äidiltä, että saisi enemmän töitä. 

Juu aupair ei ole siivooja mutta asuu perheessä perheenjäsenenä. Eikö silloin luonnostaan tule halu tehdä kotitöitä? Eivät nämä tytöt ole menneet perheisiin koristeiksi. 

Vierailija
1205/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvunpaikka Rebecalla, ellei kyse ole puhtaasta persoonallisuushäiriöistä. Esim. bimbo-kommentin selvittelyssä: “ikävä että sulle tuli tollanen fiilis”. Lisäksi kakkosperheen odottamat  työtehtävät jäivät tekemättä, kun niitä ei oltu “kerrottu”. Perheen puheesta sai aika lailla eri kuvan. Vaikutti melko ongelmalliselta

Juuri näin. Kaikki me katsojatkin kuulimme että herätys seitsemältä mutta Rebecca väittää ettei muka kerrottu kun mieluummin pötkötteli puolille päivin. "Nää ei  tajua" Eli hän 19 vuotiaana menee perheisiin opettamaan lastenkasvatusta? 

No niiden vanhempienkin ilmeet oli aika aqward kun katsoivat Rebeccaa oudosti et muka "ymmärtänyt" väärin vaikka ihan selkeästi se isä selitti et nouset klo 7.00 muiden kanssa tekemään aamupalaa/autat aamupalan laitossa.

Oli myös vaivaannuttavaa katsottavaa Rebecan jäähyväiset perheessä. Lapset ei halunnu edes halata häntä eivätkä vanhemmatkaan.. hyvin osuvasti totesivat kameroille että "Rebecalta tuli paljon puhetta mutta vähän tekoja"

Rebecca myös puhuu jatkuvasti muiden tyttöjen päälle..

Vierailija
1206/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Marrakeshissa parikymppisenä neitokaisena! Vaikka oli poikakaveri mukana se äijien iholletulo oli hirveää!  Käsi kädessä kuljettiin Agadirissa ja kiitin onneani, etten ollut reissussa yksin!  Huumeitakin tyrkytettiin joka käänteessä, tämä vuonna -86

Olet 60-vuotias ja roikut jossain vauva-palstalla. Sinulle on myöhäistä toivottaa elämän hankkimista. Se meni jo, kaikkea pelätessä ja ihmetellessä :D

Todella typerä kommentti. Hänen tekstistäänhän nimenomaan näkee, että hän on elänyt ja kokenut, ja ollut siellä Marokossakin 80-luvulla.

Lisäksi paljon typerämpää täällä on nuorena käydä, ymmärrän paremmin nimenomaan jos esim. kuuskymppiset käy täällä. Sen sijaan pari-kolmekymppiset vauvapalstalla on lähinnä surullista ja SE vasta on sitä elämän tuhlaamista - hukata parhaita vuosia tällaiseen. 

Eri

Elänyt, kokenut ja oikein ollut Marokossa 40 vuotta sitten. Pitäisikö tuota jotenkin ihannoida? Tänä päivänä nuoret reissaavat maailman ääriin.

782

Vierailija
1207/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Marrakeshissa parikymppisenä neitokaisena! Vaikka oli poikakaveri mukana se äijien iholletulo oli hirveää!  Käsi kädessä kuljettiin Agadirissa ja kiitin onneani, etten ollut reissussa yksin!  Huumeitakin tyrkytettiin joka käänteessä, tämä vuonna -86

Olet 60-vuotias ja roikut jossain vauva-palstalla. Sinulle on myöhäistä toivottaa elämän hankkimista. Se meni jo, kaikkea pelätessä ja ihmetellessä :D

Mitä nuori ihminen tekee vauvalla ja arvostelee vanhempia? Eikö sinun kuuluisi olla elämässä unelmaansa, nautimassa vapaudesta sekä maailman ihmeistä vielä kun olet nuori. Ettei sitten vanhana tarvitse katkeroitua elämättömästä elämästä.

Vierailija
1208/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän kaikki perheet on niin varovaisia antamaan tytöille työtehtäviä? Onhan se kiusallista vain vanua siellä. Muissa maissa ovat olleet oikeasti vastuussa lasten viihdyttämisestä ja tietyistä kotitöistä. Luulisi että Marokko on aika hierarkinen yhteiskunta missä apukädet saavat todella raataa.

Ehkä isäntäperheille on korostettu että kyse on jostain kulttuurivaihdosta. Todella harvinainen maa mennä aupairiksi koska niin paljon köyhempikin että harvalla perheellä varaa apulaiseen. Onkohan yle maksanut tyttöjen taskurahat.Lisäksi perheet ovat niin isoja ja yhtenäisiä että au paireille ei tarvettakaan.  

Yle tosiaan maksaa noille isäntäperheille. Mutta kuten jo aiemmin totesin, au pair ei ole kodinhoitaja, vaan kyse tosiaan on myös kulttuurivaihdosta.  Au pairin ei siis edes kuulu raataa niska limassa täyttä työpäivää. Au pairin taskuraha on pieni, ja vaikka osa palkasta tulee majoituksen, ruoan ja kulttuurikokemuksen sekä kielenopiskelun muodossa, niin au pair ei ole orja, eikä häntä kuulu sellaisena pitää. 

Vierailija
1209/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella typerä kommentti. Hänen tekstistäänhän nimenomaan näkee, että hän on elänyt ja kokenut, ja ollut siellä Marokossakin 80-luvulla.

Lisäksi paljon typerämpää täällä on nuorena käydä, ymmärrän paremmin nimenomaan jos esim. kuuskymppiset käy täällä. Sen sijaan pari-kolmekymppiset vauvapalstalla on lähinnä surullista ja SE vasta on sitä elämän tuhlaamista - hukata parhaita vuosia tällaiseen. 

Eri

Elänyt, kokenut ja oikein ollut Marokossa 40 vuotta sitten. Pitäisikö tuota jotenkin ihannoida? Tänä päivänä nuoret reissaavat maailman ääriin.

782

Ei kukaan mistään ihannoimisesta ole puhunut, vaan sanonut ettei toi viesti ("Sinulle on myöhäistä toivottaa elämän hankkimista. Se meni jo, kaikkea pelätessä ja ihmetellessä") ollut ollenkaan sopiva vastaus ihmiselle jonka viestistä jo ilmenee, että hän ollut siellä Marokossa 80-luvulla.

Eihän hän olisi siellä ollut, jos elämä olisi mennyt kaikkea pelätessä..... Ja kyllä nuoret reissasi 80-luvullakin maailman ääriin, ei se mikään uusi juttu ole. 

Vierailija
1210/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko osaisi toimia  kylmiltään  vieraan kulttuurin taloudessa jos  ei ole  yhteistä  kieltäkään?  Menee  ja alkaa availla kaappeja ja  komeroita  että  mikä on  missäkin.  Mitä  ruokaa  laitetaan ja  mistä  aineksista?  Miten siivotaan?  Onko  vesi puhdasta?  Sopiiko  liikkua ja  penkoa huoneissa  vapaasti?  Ei  näitä  kotietikettejä  ole missään  oppaissa. 

Tämä. Olen itse ollut au pairina kahdessa eri perheessä ja jos ei ole selkeää tehtävänkuvausta, niin on vaativaa  luontevasti alkaa tehdä asioita vieraassa  taloudessa. Varsinkin, jos ruokakulttuuri on niin erilaista kuin esim. Marokossa. Ja sitten yksi juttu. Au Pair ei ole kodinhoitaja, eikä työsuhteessa perheeseen. Au pair on ikään kuin puoliksi vieras, puoliksi työntekijä. Toki au pairille kuuluu velvollisuuksia, mutta mikään kotiorja hän ei ole. Hänelle kuuluu myös vapaa-aika. On puolin ja toisin vaativaa löytää yhteiset pelisäännöt. 

Perheissä, joissa itse olen ollut, kävi siivooja, joten siivoamalla en saanut täytettyä päiviäni. Kieltämättä välillä kävi mielessä, että joku selkeä tehtävälista olisi kiva, etten välillä tuntisi itseäni niin turhaksi.

Enkä tiedä mistä tämä käsitys ohjelman au pairien laiskuudesta tulee. Olen ohjelmassa vasta aika alussa, mutta esim. Kiarahan suoraan pyytää äidiltä, että saisi enemmän töitä. 

Juu aupair ei ole siivooja mutta asuu perheessä perheenjäsenenä. Eikö silloin luonnostaan tule halu tehdä kotitöitä? Eivät nämä tytöt ole menneet perheisiin koristeiksi. 

Niin, ja esimerkiksi Kiara pyysi niitä kotitöitä, eikä hänelle annettu niitä. Hän olisi myls halunnut viettää aikaa lapsen kanssa. Varmaan sitten joku kielten ja kulttuurien yhteentörmäys, etteivät perheet uskaltaneet antaa tytöille selkeää työnkuvausta. Voi johtua myös siitä, etteivät sarjan perheet maksa itse. 

Vierailija
1211/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi rosvokulttuuri on kasvatuksen puutetta.   Keskenkasvuiset pojatkin hyppii aikuisten naisten silmille.  Ainoa millä ton Agadir alueen voi pelastaa on siivous ja turistit mutta ne mene sinne kaapupelotteen takia. Aikuiset ihmiset haluaa lomalla uida ottaa aurinkoa kävellä vapaasti kuin veneillä ja juoda viiniä ja olutta . Eikä vain yökerhoissa vaan rannalla päivällä . Monikaan ei pidä yökerhoista .  Mukavaa juoda olut joka altaalla päivällä. Kylpeä ammeessa ja tehdä luontoretkiä.  Pukeutua mukavasti lomalla erityisesti kuumassa ilmastossa . Nythän kaikki on kiinni näistä kasvattajista. 

Se liittyy niiden uskontoon.

Ne tekevät  vain  mitä  muhamedkin  olisi  tehnyt. 

Vierailija
1212/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja esimerkiksi Kiara pyysi niitä kotitöitä, eikä hänelle annettu niitä. Hän olisi myls halunnut viettää aikaa lapsen kanssa. Varmaan sitten joku kielten ja kulttuurien yhteentörmäys, etteivät perheet uskaltaneet antaa tytöille selkeää työnkuvausta. Voi johtua myös siitä, etteivät sarjan perheet maksa itse. 

Lisään vielä, että kaikki tytöt ovat kuitenkin olleet töissä Suomessa, joten varmasti tietävät, miten palkkatöissä ollaan. Ongelma on juurikin siinä, kuten jo aiemmin sanoin, että pitäisi osata solahtaa luontevaksi osaksi perhettä ja apukäsiksi. Mikä etenkin kielimuurin ollessa suuri voi olla vaikeaa. 

Jos sulle annetaan työnkuvaus ja aikataulut, niin tyhmempikin osaa niitä noudattaa. Vaikeuksia tuottaa, jos se perhe itse häärää, ja sun pitäisi sujuvasti häärätä mukana vaikka et edes ymmärrä mitä puhutaan. Joskus se onnistuu, mutta aina ei. Sopii kokeilla. Au paireille ei ole mitään ikärajaa.

Vierailija
1213/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toivottavasti sieltä palaa takaisin tyttö, joka osaa arvostaa entistä enemmän meitä läheisiään." Nyt on kyllä jokseenkin narsismihenkinen kommentti au pairin äidiltä. En keksi tilannetta, missä sanoisin tai edes ajattelisin noin omista aikuisista lapsistani. Että kyllä hän nyt osaa minua arvostaa. Ei, kun minun tehtäväni on arvostaa häntä ja opettaa arvostamaan myös muita ihmisiä. 

Rebecan äiti siis sanoi kentällä tytärtään odottaessaan näin ja lisäsi "hänen elämä täällä on kuitenkin todella helppoa" 

Hyvin sanottu.

Vierailija
1214/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabina etsii viiniä koska "pakko saada pää sekaisin". Riippuvuus kyseessä jos ei pysty 8 viikkoa olemaan ilman.. 

Vierailija
1215/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin! Marokossakin on urbaania meininkiä eikä kaikki oo mitä himouskovaisia naisten tappajia.. Marrakesh on hieno!

Parempi kuin nyky-Englanti ja halvempi kuin Espanja. Casablanca ja Agadir ok, kalja on halpaa, yllättäen sianlihaa on ulkolaisille tarjolla, sardiineja, sardelleja, viintä, hedelmiä, ruisleipä kortilla.

Vierailija
1216/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Harmittaa etten päässyt näyttämään mun supernanny taitoja"  Siis niin noloo, R 🤯

Rebecca näyttää au pair taitojaan tällä hetkellä Ruotsissa. Ihan pyysivät super Nanna apuun.

Vierailija
1217/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jonkun mielestä 70 000 asukkaan kaupungissa 2 tytön on ollut pakko tuntea toisensa. Hittolainen kuinka tyhmiä kommentteja täällä on.

Ei Vaasassa todellakaan välttämättä tiedä eikä ole koskaan nähnyt edes oman vuosikerran tyyppejä, varsinkaan jos asuu eri puolella Vaasaa, tai on suomen-/ruotsinkielisissä kouluissa. 

Kummatkin sen näköisiä, että tuskin voi olla huomaamatta.

Vierailija
1218/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle toivon syöpää.

Ihanaa kaksinaismoralismia.

Täällä tädit kilpaa arvostelevat parikymppisiä tyttöjä, mutta pillastuvat, jos yhtä heistä vähän tölväistään. 

Vierailija
1219/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän kaikki perheet on niin varovaisia antamaan tytöille työtehtäviä? Onhan se kiusallista vain vanua siellä. Muissa maissa ovat olleet oikeasti vastuussa lasten viihdyttämisestä ja tietyistä kotitöistä. Luulisi että Marokko on aika hierarkinen yhteiskunta missä apukädet saavat todella raataa.

Ehkä isäntäperheille on korostettu että kyse on jostain kulttuurivaihdosta. Todella harvinainen maa mennä aupairiksi koska niin paljon köyhempikin että harvalla perheellä varaa apulaiseen. Onkohan yle maksanut tyttöjen taskurahat.Lisäksi perheet ovat niin isoja ja yhtenäisiä että au paireille ei tarvettakaan.  

Yle tosiaan maksaa noille isäntäperheille. Mutta kuten jo aiemmin totesin, au pair ei ole kodinhoitaja, vaan kyse tosiaan on myös kulttuurivaihdosta.  Au pairin ei siis edes kuulu raataa niska limassa täyttä työpäivää. Au pairin taskuraha on pieni, ja vaikka osa palkasta tulee majoituksen, ruoan ja kulttuurikokemuksen sekä kielenopiskelun muodossa, niin au pair ei ole orja, eikä häntä kuulu sellaisena pitää. 

AU pariin töihin kuuluu oleellisesti kotityöt ja siivous on osa niitä!

Vierailija
1220/1235 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin kyllä vähän noottia Ylelle siitä, miten huonosti au pairit on valmisteltu kohdemaan kulttuuriin, tapoihin, sääntöihin, lakeihin yms. Mietin mistä tämä voisi johtua, niin ehkä siitä, että jos tietoja annettaisiin etukäteen, ohjelma ei toteutuisi kun kaikki peruisivat osallistumisensa? Tästä syystä voitaisiinko jatkossa pitäytyä maissa, joiden kulttuuri ja erityisesti naisten asema ei poikkea näin radikaalisti Suomesta. Ei ole mukavaa katsella, kun  nuoret nolaavat itsensä.

Onko nuoret niin uuvatteja että eivät ota itse mistään mitään selvää? Tai edes noiden vanhemmat.

Samaa vois kysyä tulijoilta jotka tänne tulee, onhan niilläkin älypuhelimet ja silti eivät ota selvää millainen maa Suomi on vaan käyttäytyvät ihan apinamaisesti

Kaikkiko ne on Au paireiksi tulleet Suomeen?