Kommentit (1054)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti järkyttävää, ettei nainen saisi poistua yksin ulos pelkäämättä edes keskellä päivää jollain perus asuinalueella.
Sitähän meillekin markkinoidaan kovasti,
Etelä-Amerikan maissa ihan normi. Jenkeissä ei aurngonlaskun jälkeen suositella kävelemistä esim. Miamissa.
Intia sama.
Suuret länkkärilaupumgit iltaisin sama
Eli ei tuo nyt niin poikkeavaa ollut ja perhekohtaista. Perheet kokivat olevansa vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla. Jos Marokossa ei ole naisten turvallista liikkua yksin niin mikä on ongelma? Tuolle yhdelle on varmaan lapsenakin sanottu ettei autotielle saa juosta, jonka jälkeen tullut kauhea itku ja uhmaus. Sitten lahjottu karkkipusilla ettei juokse tielle.
Eikö ongelma ole juuri se, että naiset ei voi liikkua yksin kaduilla?
Ei ne voi liikkua monessa länsimaisessa tai latinokulttuurissakaan.
Etelä-Amerikassa ei miehetkään, varsinkaan tietyissä valtioissa ja kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen, että Sabinalla on mielessä Sointu Borg. Pikku bimboilua ihan tarkoituksella ja rahat siitä somen yms kautta. Kauppatieteellisessä myös molempien opiskelut. Ei siellä oikeasti bimbot pärjää.
Hankeniin pääsi ennen sisään, kun ymmärsi rehtorin huudon portailla:-Kom hit!!
No enpä usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen, että Sabinalla on mielessä Sointu Borg. Pikku bimboilua ihan tarkoituksella ja rahat siitä somen yms kautta. Kauppatieteellisessä myös molempien opiskelut. Ei siellä oikeasti bimbot pärjää.
Hankeniin pääsi ennen sisään, kun ymmärsi rehtorin huudon portailla:-Kom hit!!
No enpä usko.
Helpommin pääsee kuin suomenkieliseen kauppikseen. Hjalliskin pääsi A:n ylppäreillä Hankkeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maassa maan tavalla. Jos Marokossa ei ole naisten turvallista liikkua yksin niin mikä on ongelma? Tuolle yhdelle on varmaan lapsenakin sanottu ettei autotielle saa juosta, jonka jälkeen tullut kauhea itku ja uhmaus. Sitten lahjottu karkkipusilla ettei juokse tielle.
Etelä-Amerikassa ei miehetkään, varsinkaan tietyissä valtioissa ja kaupungeissa.
Veljeni asuu New Yorkissa. Sanoi, että häntä pelottaa kävellä illalla/yöllä Helsingissä kuin Nykissä😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että se ympäristö ja ilmapiiri on niin nurinkurinen verrattuna omaamme, että se on tosiaan toista maailmaa. Lähtökohdat ovat aivan toiset. Naisten alisteinen asema on itsestään selvää ja lukuisat muut asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlainen rikollisuus nyt on eri juttu kuin naisten rikollinen turvattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksättä jaksoa katselen. Olen sanaton... Rebecan käytös.
Eikös tää ollut jesse pelastaa-porukkaa??
Ei ainakaan näy missään muussa kuin valittamisessa.
Nyt ei äiskän toive taivaan isän suoljeluksesta päässy perille. Mimmi nolasi itsensä ja perheen kasvatusmetodit. Nepsy?
Tuskin mikään nepsy on, ei vaikuta yhtään siltä.
Perus nykyajan pullamössö vain, höystettynä turvattomuuttaan alituiseen uskontojauhamiseen pakoilevaan äitiin, joka luultavasti tukahduttanut lapsia sillä jatkuvalla Jeesus-jauhannalla ja ajanut lapsia ahdistuksen seurauksena pullan ääreen. Tehnyt parhaansa, on ns. hyvis, mutta hyvisten tukahduttamismetodit joita ei välttämättä heti tajua.
Voimme siis päätellä, että Jeesuksesta jauhaminen lihottaa, mutta allahin pyllistely useita kertoja päivässä. laihduttaa? Enivei, noita arkielämän pieniä yksityiskohtia ei paljonkaan näy, ohjelma keskittyy enemmän tyttöjen tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo tyhjäpäisyys ja sen ihannointi minuakin ärsyttää! Eikä ne tunnu huomaavan itse, miten lapsellisia ja itsekkäitä ovat! Ei vaan pysty seuraamaan kun oma v-tutuskäyrä nousee tappiinsa ja on käännettävä kanavaa!
Miten täyspäisesti itse mahtaisimme esiintyä viihdeohjelmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlainen rikollisuus nyt on eri juttu kuin naisten rikollinen turvattomuus.
Väkivalta kuin väkivalta?
Olen asunut Etelä-Afrikassa sekä Chigacossa. Ainoa missä minua on pelottanut ja päälle yritetty käydä on Skinipojat Savonlinnassa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tyhjäpäisyys ja sen ihannointi minuakin ärsyttää! Eikä ne tunnu huomaavan itse, miten lapsellisia ja itsekkäitä ovat! Ei vaan pysty seuraamaan kun oma v-tutuskäyrä nousee tappiinsa ja on käännettävä kanavaa!
Kukaan täyspäinen ei edes osallistuis viihdeohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä. Juu ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täyspäinen ei edes osallistuis viihdeohjelmaan.
Toiset tekee ja uskaltaa, toiset kyttää anonyyminä ja arvostelee. Kumpikohan mahtaa olla täyspäisempää.
Minä näen itsessäni vähän Rebekkaa. Olen tuollainen, joka tarvitsee paljon ohjausta uusissa tilanteissa. En ole koskaan ollut sellainen reipas ja oma-aloitteinen toimeen tarttuja, joita opiskeluaikana kadehdin. Ja jollaisia nämä muut au pairit taisivat enemmän olla. Jokuhan taisi sanoa "ei minua ole mitenkään erikseen ohjeistettu, mutta kun olen vain alkanut tehdä, ei ole kiellettykään". Ja perhe oli ilmeisen tyytyväinen. Toki ikä on tuonut minulle kykyä kysyä asioita, ohjeita ja toimintatapoja. Mutta 19-vuotiaana oli pitkälti juuri tuollainen, joka odotti ohjeita ennen kuin osasi toimia. Ja jos ei niitä saanut, tulkitsi ettei niitä varmaan sitten ollut, kuten ei erityisiä odotuksiakaan. Jos joku jo tekee jotakin, ei minulle ole edelleenkään luontevaa mennä siihen, että anna kun minä. Kuten juuri tuossa lasten aamupala-asiassa on varmaankin käynyt.
Nämä ohjelmat voivat olla hyvin opettavaisia kaikille, jos ne halutaan niin ottaa. Opetellaan itsekin enemmän kysymään ja toisaalta ohjeistamaan esim. nuoria opiskelijoita, jotka eivät ole niin itseohjautuvia. Toimitaan, ennen kuin kerätään kierroksia "laiskoista nuorista".
Kuka säästäisi jotain pientä paperinpalaa johon äkkiä kirjoitettu jotain typerää? Ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sabina malli
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rebecca saa kotona olla kuin prinsessa. Ohjelmassa muut ostivat joululahjoja toisilleen. Rebeccs antoi paperinpalat. Ei maksanut kuulemma mitään yhteisistä jutuista. Ei tehnyt perheissä muuta kuin nukkui. Inhottava ihminen
Minä olisin ottanut sen kortin mieluummin kuin rihkamalampun. Rebecca kirjoitti kortteihin, josta jää hyvä muisto. Ihan hyvä lahja.
Rebecan rakkaudenkieli on lahjojen antaminen.
Kiaran host-perhe oli minusta kummallisin. Mihin tarpeeseen he muka otti aupairin? Kolme aikuista, yksi lapsi, ja sekin ilmeisesti asui enimmäkseen naapurissa.