Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pairit Marokossa.

Vierailija
28.04.2026 |

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Au pairit Marokossa - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1075)

Vierailija
1061/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiaran host-perhe oli minusta kummallisin. Mihin tarpeeseen he muka otti aupairin? Kolme aikuista, yksi lapsi, ja sekin ilmeisesti asui enimmäkseen naapurissa.

Saivat varmasti siitä korvauksen kuten kielikurssiperheetkin aikoinaan.

Mä mietin,et olikohan se äiti alkoholisti.Jotenkin siitä sai sellasen kuvan.

Vierailija
1062/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin maalaiskunnasta, mutta kävin yli tuhannen oppilaan koulua, enkä suinkaan tuntenut kaikkia oman ikäluokkani koululaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiaran host-perhe oli minusta kummallisin. Mihin tarpeeseen he muka otti aupairin? Kolme aikuista, yksi lapsi, ja sekin ilmeisesti asui enimmäkseen naapurissa.

Olikohan se äiti alkoholisti....

Vierailija
1064/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, samaa ajattelin heti...

Argh, miksei lainaus onnistunut. Viittasin tuohon aiempaan viestiin, missä joku kysyi, oliko Marokossa se tapaus, missä ne nuoret naiset raa'asti tapettiin.

Niinpä. Marokossa tapetaan kaikki nuoret naiset. Niinhän se menee, kun alkaa yleistämään yhden tapauksen perusteella. 

Vierailija
1065/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattomia kommentteja 😂 sanon vain että matkustakaa ihmiset hyvät!

t. 5 vuotta lähi-idässä + 2 vuotta Afrikassa

Minun ei tarvitse lennellä ympäri maailmaa ilmaa pilaamassa. Enkä halua sairauksia, en liioin muita vaaroja joita vieraissa kulttuureissa saatan kohdata. Nähtävyydetkin ovat nykyään netissä.

Vierailija
1066/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskooko joku palstalaisista että Sabina ja Rebecca eivät muka tunteneet toisiaan millään tavalla ennen tätä sarjaa? Molemmat ovat Vaasasta, joka on suht pieni paikka loppupeleissä. Ja heillä vain vuosi ikäeroa eli ovat voineet olla samassa koulussa peräkkäisillä luokilla. 

Kun tapasivat sarjassa ensimmäistä kertaa ja molemmat kertoivat olevansa vaasalaisia, niin ei ainakaan minuun mennyt läpi esitys etteivät muka ole ikinä nähneetkään toisiaan 😃 

Juu ei uponnut muhunkaan esitys etteivät vaasalaistytöt tuntisi toisiaan millään tavalla. Sen verran olivat huonoja näyttelijöitä siinä ekassa kaikkien neljän au pairin kohtaamisessa että aivan taatusti ovat ns naamatuttuja esimerkiksi samalta yläasteelta. Ovat kuitenkin täysin erilaisia ihmisiä niin tuskin ovat samoissa kaveripiireissä liikkuneet 😁

Vierailija
1067/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskooko joku palstalaisista että Sabina ja Rebecca eivät muka tunteneet toisiaan millään tavalla ennen tätä sarjaa? Molemmat ovat Vaasasta, joka on suht pieni paikka loppupeleissä. Ja heillä vain vuosi ikäeroa eli ovat voineet olla samassa koulussa peräkkäisillä luokilla. 

Kun tapasivat sarjassa ensimmäistä kertaa ja molemmat kertoivat olevansa vaasalaisia, niin ei ainakaan minuun mennyt läpi esitys etteivät muka ole ikinä nähneetkään toisiaan 😃 

Vaikka Vaasa pieni on, niin on siellä useampi yläaste ja lukio. Jos yksi asuu Gerbyssä ja toinen vaikkapa Vanhiksessa, eivät he koskaan kohtaa, jos eivät sattumalta Prismassa.

Vierailija
1068/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, miten paljon täällä haukutaan Marokkoa; toki siellä on räikeitäkin epäkohtia, mutta on myös paljon hyvää, kuten yhteisöllisyys ja lämpimät välit perheiden ja sukulaisten kesken. Täällä on kauheasti myös marokkolaisen kulttuurin ”tietäjiä”, vaikka epäilen että oikeaa tietoa on hyvin niukasti. Olen itse ollut pari kertaa Marokossa useamman viikon, nimenomaan perheen/ suvun vieraana, enkä sanoisi oloja paskaisiksi tai edes epähygieenisiksi. Kaduilla ja ulkona on toki lilaista ja roskaista, mutta kodeissa siivotaan paljon ja perusteellisesti. Myös käsiä pestään paljon. Hammashygienia on varmasti monilta osin heikompaa, kuin vaikka Suomessa, ja ruokia tosiaan syödään samoista astioista käsin tai samoilla välineillä (tosin mulle kattoivat erikseen ja haarukat ja veitset). Ruoka oli erinomaisen hyvää (ruoanlaittoon käytetään paljon aikaa vaivaa).

Ohjelmassa varsinkin Helinin perhe vaikutti ihanalta ja harmi että Heliniä näytettiin niin vähän. Hänellä oli mielestäni myös paras ja avoimin asenne koko hommaa kohtaan. Luulen, ettei varsinkaan lopussa häntä niin näytetty, kun ei ollut juurikaan draamaa tarjolla. Ihana että muodostui oikeasti lämpimät välit perheen kanssa.

Tuossa asetelmassa oli ehkä alunperinkin se ristiriita, että au pairit ajattelivat hoitavansa pääasiassa lapsia, mutta lapsia oli aika vähän hoidettavaksi (Kiaran ja Rebecan ekassa perheessä). Marokossa kasvatustyyli on ehkä muutenkin enemmän semmoinen, että lapsia ei samassa määrin ”hoideta” vaan kasvavat siinä kaiken sivussa; sisarusten, sukulaisten ja naapureiden kanssa. Lapset tuossa ohjelmassa olivatkin ihanan avoimen ja sosiaalisen oloisia.

En kuitenkaan ihannoisi marokkolaisten lasten oloja. Katsoin tilastoista, että Marokossa all 5-vuotiaista lapsista kuolee 15 - 16 jokaista tuhatta syntynyttä kohden. Suomessa vain 2 - 3 lasta/1000 syntynyttä.   - Tärkeintä lasten hoidossa mielestäni on kuitenkin, että lapset jäävät henkiin (että heidän turvallisuudestaan huolehditaan). 

Vierailija
1069/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Marokossa tapetaan kaikki nuoret naiset. Niinhän se menee, kun alkaa yleistämään yhden tapauksen perusteella. 

Harvemmissa maissa irrotetaan turistinaisten päät ja ladataan video nettiin. Aivan kunnon islampaskamaameininkiä.

Vierailija
1070/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmissa maissa irrotetaan turistinaisten päät ja ladataan video nettiin. Aivan kunnon islampaskamaameininkiä.

Muistaakseni se määriteltiin terroriteoksi ja ainakin yksi tekijöistä tuomittiin kuolemaan

Vierailija
1071/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaasalainen hanken-muija oli kuin joku karikatyyri tällaisesta paremman perheen tytöstä tyyliä ja harrastuksia myöten. Ei mitenkään vastenmielinen tyyppi, mutta vaikea ottaa tosissaan kun on niin korostuskynällä alleviivattu.

Vierailija
1072/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, samaa ajattelin heti...

Argh, miksei lainaus onnistunut. Viittasin tuohon aiempaan viestiin, missä joku kysyi, oliko Marokossa se tapaus, missä ne nuoret naiset raa'asti tapettiin.

Ei tietenkään tapeta, mutta ehkä ei ainakaan pohjoismaisen naisen kannata mennä  yksinään kävleylle, vaikka nyt ei kovin todennäköistä joku hyökkäys ainakaan päivällä ole -

Vierailija
1073/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut ympäri maailmaa. Marokko pahimmasta päästä. Vaaleana nuorehkona naisena kokemus oli ahdistava. Miehet lähentelivät ja yrittivät iskeä. Ujona ihmisenä en kulje paljastavissa vaatteissa. Mutta kun olin mieheni kanssa liikkeellä kukaan ei ollut huomaavinaan minua. 

Vierailija
1074/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rebecca olisi voinut kysyä tekemistä vaikka joka päivä. 

Vierailija
1075/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vaasalainen hanken-muija oli kuin joku karikatyyri tällaisesta paremman perheen tytöstä tyyliä ja harrastuksia myöten. Ei mitenkään vastenmielinen tyyppi, mutta vaikea ottaa tosissaan kun on niin korostuskynällä alleviivattu.

Jaa, se on ruotsinkielinen. Ei se sitten voi sitä toista vaasalaista tuntea, kieliryhmät elää Vaasassa täysin eristyksissä toisistaan.

Vierailija
1076/1075 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen itsessäni vähän Rebekkaa. Olen tuollainen, joka tarvitsee paljon ohjausta uusissa tilanteissa. En ole koskaan ollut sellainen reipas ja oma-aloitteinen toimeen tarttuja, joita opiskeluaikana kadehdin. Ja jollaisia nämä muut au pairit taisivat enemmän olla. Jokuhan taisi sanoa "ei minua ole mitenkään erikseen ohjeistettu, mutta kun olen vain alkanut tehdä, ei ole kiellettykään". Ja perhe oli ilmeisen tyytyväinen. Toki ikä on tuonut minulle kykyä kysyä asioita, ohjeita ja toimintatapoja. Mutta 19-vuotiaana oli pitkälti juuri tuollainen, joka odotti ohjeita ennen kuin osasi toimia. Ja jos ei niitä saanut, tulkitsi ettei niitä varmaan sitten ollut, kuten ei erityisiä odotuksiakaan. Jos joku jo tekee jotakin, ei minulle ole edelleenkään luontevaa mennä siihen, että anna kun minä. Kuten juuri tuossa lasten aamupala-asiassa on varmaankin käynyt.

Nämä ohjelmat voivat olla hyvin opettavaisia kaikille, jos ne halutaan niin ottaa. Opetellaan itsekin enemmän kysymään ja toisaalta ohjeistamaan esim. nuoria opiskelijoita, jotka eivät ole niin itseohjautuvia. Toimitaan, ennen kuin kerätään kierroksia "laiskoista nuorista".

Varmaankin näin on asia - tosin R:n isäntäperhe totesi osuvasti: PALJON PUHETTA (lupailuja tekemisistä yms---auts tämä siis tulevissa jaksoissa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän