Meillä käy väsymykseni takia sosiaalihuollon perhetyö,mutta hän ei hoida lapsia eikä siivoa
Että saisin nukkua. Hänen tehtävänsä tuntuu olevan saada minut siivomaan ja tekemään ruokaa vaikka olisin nukkunut yöllä vain 2 tuntia,pätkissä ja olisi karmea päänsärky.
Hirveä sressi kun viidestä asti ollut hereillä,pää niin sekaisin ettei muista mikä vuosi ja tietää että klo 10 soi ovikello ja kuuluu pirteä "moi moi!!! Mitäs me tänään tehtäisiin?"
Lapset 2v ja 8kk,kumpikin vielä kirjaimlliesesti minussa kiinni.
Kommentit (648)
Kuinka saadaan järkeä toimimattomaan apuun. Haloo!Onko joku älykäs paikalla?
Ei siivous yrityskään kerää leluja lattialta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka saadaan järkeä toimimattomaan apuun. Haloo!Onko joku älykäs paikalla?
Rahalla mitä ei Suomessa ole. Siksi lapsikorotukset leikattiin pois työttömyystuista.
Mun tädillä oli vakava sairaus ja mies kuollut, lapset olivat kyllä jo kouluikäisiä. Välillä täti oli hyvässä kunnossa ja jaksoi leipoakin. Mun äiti hoiti useimmat kauppareissut tai sitten jompi kumpi lapsista pienemmät ostokset ja kodinhoitaja kävi siivoamassa ja laittamassa ruokaa pari kertaa viikossa.
Nykyään tosiaan näyttää vastaavassa tilanteessa että noista apulaisista on vain lisärasitetta. Käytännössä vieras, jota ei jaksa ottaa vastaan, mitä yhtä tapausta olen seurannut sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Mun tädillä oli vakava sairaus ja mies kuollut, lapset olivat kyllä jo kouluikäisiä. Välillä täti oli hyvässä kunnossa ja jaksoi leipoakin. Mun äiti hoiti useimmat kauppareissut tai sitten jompi kumpi lapsista pienemmät ostokset ja kodinhoitaja kävi siivoamassa ja laittamassa ruokaa pari kertaa viikossa.
Nykyään tosiaan näyttää vastaavassa tilanteessa että noista apulaisista on vain lisärasitetta. Käytännössä vieras, jota ei jaksa ottaa vastaan, mitä yhtä tapausta olen seurannut sivusta.
Kodinhoitajia ei enää ole.
Lopetetaan kokonaan kaikenlainen auttaminen ym. ja annetaan näiden itseriittoisten perheiden ihan itse yrittää selviytyä. Kykeniväthän liudan liiskattuja lapsiakin tekemään ja ihan ilman sosiaalihuoltoa ymv. vaikka varmasti oli nähtävissä, ettei resurssit riitä edes sen yhden kanssa.
Sitten ei kenenkään tarvitse olla valittamassa eikä kitisemässä, kun ihan väärin autettu jne.
Sama juttu, jos menet leikkauksen jälkeen kotiin. Kotiapua saa, mutta se maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kysymys,missä toinen vanhempi?
Töissä, olettaisin. Jos on vaikka liikennelentäjä, saattaa olla jossakin mannerten välisellä lennolla pitkäänkin poissa kotoa.
Jotenkin kuvittelisin että nämä sossun avustettavat eivät ole mitään liikennelentäjiä vaan siellä on tatuointeja, maksuhäiriöitä ja pinkkiä tukkaa.
Typerää stereotypiaa ajatella, että hiusten väri tai tatuointi liittyisi maksuhäiriöihin, ja että mikään näistä liittyisi vanhemman väsymykseen.
Jos asut yksin ja jalka ja käsi murtuu ei silloinkaan tule ilmaissiivoojaa. Siivous on maksullista.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut yksin ja jalka ja käsi murtuu ei silloinkaan tule ilmaissiivoojaa. Siivous on maksullista.
Ei valtion palkkalistoilla ole kotisiivoojia.
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan kokonaan kaikenlainen auttaminen ym. ja annetaan näiden itseriittoisten perheiden ihan itse yrittää selviytyä. Kykeniväthän liudan liiskattuja lapsiakin tekemään ja ihan ilman sosiaalihuoltoa ymv. vaikka varmasti oli nähtävissä, ettei resurssit riitä edes sen yhden kanssa.
Sitten ei kenenkään tarvitse olla valittamassa eikä kitisemässä, kun ihan väärin autettu jne.
Ei se ole itseriittoisuutta jos vaatii palvelulta jotakin laatua kun hyvään palveluun on ennenkin pystytty. Tekosyitä nuo, että jos palvelua kritisoi yhtään niin siinä olisi kyse siitä, että on "väärin autettu". Tottakai se on väärä palvelu jos joku istuu sohvalla kun tarvitaan muuta palvelua. Entä sitten jos lapsen vanhemmat tekee työnsä ja maksaa veronsa ja tarvivat jotain palvelua vastineeksi verorahoilleen? Voiko se palvelu olla ihan mitä tahansa soopaa ja palveluntarjoaja uhriutua ja olla kaiken kehittämistarpeen, kritiikin, arvioinnin tms. ulkopuolella, miksi? Kaikkien muidenkin pitää ottaa palautetta vastaan niin miten voi olla joku ammattiryhmä kenen ei tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä siivousyritystä (on muuten yhdyssana) kaivatakaan, vaan kodinhoitajaa. Lyhyeksi aikaa. Ei joka päivä eikä kerran viikossa.
Jos eläkeläinen menee lonkkaleikkaukseen niin kotihoito tulee auttamaan pukemisessa, mutta siitä tulee lasku kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko työttömät auttaa väsyneitä työttömyyskorvauksen vastineeksi?
Voisivatko sairaalan laitoshuoltajat siivota ilman palkkaa?
Miten tämä liittyy tähän, perhetyöntekijä saa palkkaa ei hän tee mitään ilmaiseksi. Eli kyllä valtiolla on oikeasti varaa kun on varaa lähettää se perhetyöntekijä.
Vierailija kirjoitti:
MIKSI väsyneille äideille lähetetään sitten nämä sohvalta ohjeita huutelevat perhetyöntekijät eikä kodinhoitajaa?! Jos neuvolasta tms ehdotetaan "apua" kotiin pitäisikö väsyneen äidin vielä ottaa selkoa,että sieltä varmasti on oikenlaista apua tulossa?
Kai normaali ihminen kysyy, että mitä ihmisiä minun kotiini on tulossa, mitä he tarkalleen ottaen tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä siivousyritystä (on muuten yhdyssana) kaivatakaan, vaan kodinhoitajaa. Lyhyeksi aikaa. Ei joka päivä eikä kerran viikossa.
Ei sellaisia kotihoitajia ole Suomessa.
Jos tarvitsee siivousapua, sen voi ostaa siivousyritykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko työttömät auttaa väsyneitä työttömyyskorvauksen vastineeksi?
Voisivatko sairaalan laitoshuoltajat siivota ilman palkkaa?
Miten tämä liittyy tähän, perhetyöntekijä saa palkkaa ei hän tee mitään ilmaiseksi. Eli kyllä valtiolla on oikeasti varaa kun on varaa lähettää se perhetyöntekijä.
Miksi työttömän pitäisi siivota sulle ilmaiseksi?
Jokainen on ansainnut palkan. Kaikilla on samat laskut.
Lemmikin pito maksaa. Laita lemmikki pois ja osta siivousapua.
Kodinhoitaja olisi tarpeellinen ammatti vieläkin!
Ai tällainen: " minun tehtäviini ei kuulu kerätä legopalikoita lattialta!"
Oli jalka paketissa, ihan rahalla ostin apua ja sain uhriutuja-narisijan.
Ei ne kodinhoitajat mitään siivoojia olleet. Pikemminkin sijaistivat äitiä, kun äiti oli pois pelistä.