Kerroin ekaa kertaa elämässäni helsinkiläiselle työkaverille lomaviikostani, ja suora reaktio oli hämmästyttävä
Hän tokaisi, mihin aiot matkustaa?
Johon vastasin olen siis lomalla, mitä tarkoitat ja tilanne meni ihan absurdiksi kun hän alkoi tivaamaan jotain matkaa.
Ovatko helsinkiläiset oikeasti näin paljon jalat irti maasta itsekkyytensä kanssa, vaikka eletään jo vuotta 2026?
Kommentit (12)
Just. Yksi helsinkiläinen kysyy sinulta ihan kasuaalisti lomastasi, niin sinä päättelet kaikkien stadilaisten olevan jalat irti maasta ja itsekkäitä.
Typerintä mitä olen viikkoihin lukenut ja minä luen jopa tätä palstaa.
Kyllä minäkin matkustaisin jokaiseksi loma- ja vapaapäiväksi mahdollisimman kauas, jos joutuisin olemaan töissä Helsingissä.
Helsinkiläisille on mahdotonta selittää, että lomalla voi ihan vain olla ilman että tuottaa järkyttävän määrän ilmastokaaauja pelkästään sen vuoksi että voi näyttää töihin palatessaan kuvan auringonlaskusta ja Pina Coladasta jossain turistirysässä.
Matkustelua pitäisi rajoittaa lailla.
No miten se AP:n loma eroaa arjesta muuten kuin ettet mene töihin?
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisille on mahdotonta selittää, että lomalla voi ihan vain olla ilman että tuottaa järkyttävän määrän ilmastokaaauja pelkästään sen vuoksi että voi näyttää töihin palatessaan kuvan auringonlaskusta ja Pina Coladasta jossain turistirysässä.
Jaaha, siinä sitten toinen jankkaaja.
Mun työkaverit aina kysyy miten aioin matkustaa. En ikinä minnekään. Viihdyn kotona ja mulla on kädet aina mullassa tuolla pihalla. Kokoajan olen ostamassa uusia kukkia pihalle ja mietin minne istutan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sekavaa settiä! Olisiko syytä mennä takaisin nukkumaan. Palaat sitten kun olet selvinnyt.
Sinä tässä sekaisin ja paniikissa olet eikä kukaan muu. Syykin on selvillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tamperelainen ja minä joisin ennemmin lämpimässä turistirysässä pina coladaa kuin palelisin jossain Kuhmoisten lautarakenteisella mökillä, johon takka tupruttaa sisälle, vesi tulee ja menee kantamalla ja paskahuussikin on jäänyt viime kesänä tyhjentämättä.
Sen selittää kodin pienet neliömäärät.
Kun neljäsosakontin kokoisessa yksiössä nukkuu vuoden on pakko päästä välillä pois.
Vierailija kirjoitti:
No miten se AP:n loma eroaa arjesta muuten kuin ettet mene töihin?
Miksi sen pitää erota arjesta jollain muulla tavalla?
Nyt on sekavaa settiä! Olisiko syytä mennä takaisin nukkumaan. Palaat sitten kun olet selvinnyt.