On tämä Suomen verotus SAIRASTA, koska 5100 euron palkasta jää 3200 euroa käteen. Kivasti viiden tonnin palkka onkin kolmen tonnin palkka...
Ja tuosta verotus vain kiristyy, kun palkka nousee.
Ajatelkaapa miten paljon Suomen kotimarkkinat piristyisi, jos verotus olisi edes tonnin verran kevyempi. Olisi työttömille töitä tarjolla.
Toivo lepää nyt Kokoomuksen harteilla.
Kommentit (896)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jää noin vähän? Oikeastikkoi? Tienaan 4500€ ja käteen jää 3080€ kk, en maksa kirkollisveroa. Palautuksiakin vähän saa veroista kun oli kotitalousvähennystä jne.
Samaa mietin minä. Mulla on palkka joitain kymmeniä senttejä alle 5000 ja käteen jää sama 3200 kuin ap:lla. Toki emme tiedä millainen kunnallisvero ap:n kunnassa on jne.
tehdastyöläisenä käteen jäävä ei ole kovin kaukana tuosta teijän 3200eurosta, jos tekisin yhden ylityövklp niin käteen jäisi melkein sama kuin teillä. on tämä kyllä sairas maa :)
M45
Ja nyt oppositio miettii puolustusveroa. Pohtivat nostetaanko työn verotusta, alvia vai pääomatulon verotusta? Varmaan kaikkia noita.
Vierailija kirjoitti:
Vali vali. Elät sillä rahalla, joka tilillesi tulee, etkä sillä, jonka työnantaja on määritellyt sinulle bruttopalkaksesi.
Jatkuva vinkuna veroista on naurettavaa.
Tänne voisi luoda kahden "kelakortin" malli. Henkilö joka maksaa veroja niin saa yhteiskunnalta palveluja: koulutusta, sairaan hoitoa ja kaikkea sitä mitä verorahoilla maksetaan. Sitten olisi toinen vaihtoehto heille, jotka eivät halua maksaa veroja. He maksaisivat omasta pussista ihan kaiken, niinkuin amerikan malliin.
Maksan 40 % veroa. Se on ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietippäs AP sitä, että verottaja ottaa 800 euron työttömyyskorvauksesta 17 prosenttia pois, ja käteen jaa vain 617 euroa, josta on maksettava asumiskulut (esim. vuokra 500 eur/kk) ruoka (250 eur/kk), puhelinliittymä (20 eur/kk), sähkö ja vesi (100 eur/kk) ja muita yllättäviä kuluja vuoden mittaan (100 eur/kk). Tuossa maksettavaa siis 970 eur/kk, kun tuloja 617 euroa. Jos tuosta ei menisi veroa, sillä olisi teoreettisesti mahdollista elää. On väärin, että on oltava varaton, jotta saa yhteiskunnalta tukea vastoinkäymisiin. Silloin ei veroja tarvitse maksaa, jos kerran omaisuus varastetaan. Sen sijaan viiden tonnin palkasta maksan ilomielin kaksi tonnia veroja, käteen jää silti lähes viisi kertaa enemmän kuin vaikeassa asemassa olevalla työttömällä. -Pekka M36
Lasten määrä unohtui Pekan demografiasta. Lisää tieto ja keskustellaan sun ymmärryksestä rahan suhteen sitten lisää.
Tai jos sulla on muita panostuksia yhteiskuntaan kuin lapsia, niin kerro siitä lisää.
Lapset ovat tulevia veronmaksajia. Ja kerro sinä, jos luoja suo sinulle pitkän iän niin mitä se tarkoittaa esim sinulle elämän ehtoo puuolella.
Karma. Ahneella on paskainen loppu.
Mitä luulet jäävän käteen pienpalkkalaisella? hän tekee myös kokopäivätyötä.
Vierailija kirjoitti:
JOS sdp pääsee hallitukseen seuraavissa vaaleissa ne tulevat kiristämään veroja kovasti!
Ne ovat jo rehvastelleet aikomuksillaan ja mitään muutahan ne eivät edes osaa!
Sietäsikin. Onko oikein, että oy:n miljoonan pääomatuloilla maksat veroja 32 % ja toiminimen sadantuhannen hankkeilla 52 %. Eikö prosentit pitäsi olla toisin päin ?
Äkkiselleen sanoisin että jos 3000 muuttuisi 4000, mun kuukauden kulut on edelleen 2000. Toki toinen tonni säästöön nopeuttaa töistä pois jäämistä ennen eläkettä ja ehkä joku muu saa tän työpaikan.
Palkan korotus tässä maassa on ihan vitsi verotuksen takia. Suomalainen kommunismi, kaikkea kaikille ja kenellekkään ei yhtään mitään.
Jos työnantaja tarjoaa lisää työtehtäviä ja palkan korotusta niin kannattaa ihan tosiaankin moneen kertaan harkita onko sen 2 euron arvoista tehdä sitä lisätyötä nykyiseen työmäärään nähden.
Vierailija kirjoitti:
Palkan korotus tässä maassa on ihan vitsi verotuksen takia. Suomalainen kommunismi, kaikkea kaikille ja kenellekkään ei yhtään mitään.
Jos työnantaja tarjoaa lisää työtehtäviä ja palkan korotusta niin kannattaa ihan tosiaankin moneen kertaan harkita onko sen 2 euron arvoista tehdä sitä lisätyötä nykyiseen työmäärään nähden.
Palkan noustessa myös nettopalkka nousee.
Itsellä n.4000e brutto ja yli tonni menee veroja.
Hyvin jää säästöön, ja maksan veroni mieluusti. Mutta rikkaiden veroaleja en halua veroillani kustantaa, koska se on aina pois heikompien selkänahasta, kulttuurista, koulutuksesta, tieteestä ja taiteesta, eli suomalaisuudesta.
Verovaroilla kustannetaan tämä maa. En todellakaan oleta, että minun pitäisi saada palkkani ilman, että annan siitä osani maan pyörittämiseen. Jos ei halua, ei ole isänmaallinen.
SIksi oikeisto ei koskaan saa ääntäni, vaikka rahasta tykkäänkin. Ja toisaalta, täll enykyiselle oikeistolle en antaisi edes jäätelökioskin pyörittämistä vastuulleen.
Vierailija kirjoitti:
JOS sdp pääsee hallitukseen seuraavissa vaaleissa ne tulevat kiristämään veroja kovasti!
Ne ovat jo rehvastelleet aikomuksillaan ja mitään muutahan ne eivät edes osaa!
Kas kun sitä velkaa ei voi loputtomasti ottaa että saadaan itselle kaikkea kivaa, kuten oikeisto tekee.
Ja kun suomi on viitekehyksessä jonkin itä-blokin maiden joukossa, jossa päävientituote on puumössö, ei valtion kassa oikein muutoin täyty.
Minä olen huolehtinut kouluttautumisesta ja urasuunnittelusta sen verran, että olen saavuttanut riittävän hyvän NETTOpalkan. Varallisuudenhoito tuo myös lisätuloja.
Näinhän se on. Tästä saamme kiittää työttömiä, jotka meidän täytyy elättää...
Tästäkin paskasta saamme kiittää työttömiä.