Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa yksi konkreettinen esimerkki "järjestöjen järjestöstä"?

Vierailija
27.04.2026 |

Sote-ministeri Rydmanilta (ps) pyydettiin kertomaan konkreettinen esimerkki levittämistään puheista "järjestöjen järjestöistä". Ei tullut yhtä ainoaa. Osaisiko joku valaista, millaisia tällaiset järjestöt ovat, ja kuinka paljon niitä tilastollisesti kaikista suomen järjestöistä on?

Kommentit (278)

Vierailija
261/278 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi: Soste on hyvä esimerkki järjestöjen järjestöstä. Sen rahoittaminen ei todellakaan ole valtion tehtävä.

Vierailija
262/278 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänhän tähän saatiin itkuvirsien säestämä vastaus: SOSTE.  Ehkä Sofiakin on nyt tyytyväinen. Hänhän tätä tietoa halusi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/278 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänhän tähän saatiin itkuvirsien säestämä vastaus: SOSTE.  Ehkä Sofiakin on nyt tyytyväinen. Hänhän tätä tietoa halusi. 

Mutta miettikää, että Sofia oli niin pihalla omasta työstään ettei tiennyt SOSTEN olemassaoloa. 

Vierailija
264/278 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan se on ollut uutisissakin eli esim. Soste missä SDP:n Vertti Kiukas vetää huippupalkkaa (10000€/kk) omiin taskuihinsa. Toki nämä järjestöt suojatyöpaikkoineen ovat välttämättömiä toverien taskujen vuoraukseen.

Ei taida 190 miljoonaa lähteä tuollaisesta summasta. Palkkaa voisi toki ehdottomasti pienentää, mutta sitähän tämä hallitus ei kuolemaksikaan halua tehdä. Senpä näette. Kaikki säästöt isketään mahdollisimman konkreettiseen ja kohtaavaan työhön.

Luuletko että on ainoa vastaava edes Sosten sisällä ja muita 'järjestöjen järjestöjä' riittää kyllä. Poliittisista suojatyöpaikoista tässä on kyse ja siksi meteli kova. Jos leikattaisiin ruohonjuuritason työstä niin ei paljoa poliitikkoja kiinnostaisi.

Niitä esimerkkejä, kiitos?? Nytkään et antanut yhden ainoaa, vaan perustat koko kommenttisi "musta nyt vaan tuntuu tältä"-tietoon.

Mikä siinä voi olla niin vaikeaa antaa konkretiaa, jos Suomi kerran tursuaa tällaisia "poliitisia suojatyöpaikkoja"??

Näitähän on tunnistettu 84 miljoonan euron edestä ja siksi nyt kattojärjestöiltä leikataan. Ei sinulla ole mitään konkretiaa myöskään esittää että leikkaukset eivät kohdistuisi näihin poliittisiin suojatyöpaikkoihin. Taidat olla itse turha järjestöjyrä :D

Et näytä ymmärtävän, etteivät pelkät luvut exelissä ole koko totuus. Tiedätkö paljonko tuostakin 84 miljoonasta tulee takaisinpäin kohentuneena hyvinvointina, terveytenä ja toimintakykynä? Tämä on itse asiassa laskettu - luku on satoja miljoonia. Lähde: https://www.stea.fi/tietoa-steasta/tuloksellisuuskatsaukset/tuloksellis…

Mielenterveys kohenee, kun talouskasvua aletaan saada ja ihmisille työpaikkoja. Ei se 90-luvullakaan mitään riemujuhlaa ollut. 
 

90-luvun leikkaukset ja niistä seuranneet valtavat pahoinvointikustannukset näkyvätkin vielä tänäkin päivänä huono-osaisuuden kasvuna ja mm lapsiperheköyhyytenä. Luvut voivat hetken näyttää siellä exelissä kivalta, mutta karu totuus paljastuu oikeistopoliitikoille aina ennemmin tai myöhemmin.

Sitä niittää, mitä kylvää.

Kaikkea säkin uskot.


Et koskaan vaadi mitään tuloksia. Paratiisi ja unelma siintää aina seuraavan kukkulan takana. Resurssit oli aina liian pienet, että olisi pystynyt mittaamaan pienintäkään asioiden paranemista kymmenien vuosien tarkastelussa. 
Kun täällä on olleet sosialistit vallassa koko modernin ajan, niin hyvääkö syntyi? 

 

Kokoomus ei liene "sosialistipuolue"? Sehän täällä on 20 vuotta rellestänyt aina joko pää- tai valtiovarainministerin salkku kainalossa. Ja mikä on lopputulos?

Onhan täys sosialistipuolue. Järjestää yritykset kimalaiset sun muut rahastamaan vasemmiston ressukkoilta valtion piikkiin. 

Orpo halusi taannoin maksutonta päikkyä lapsilleen. 

Pieniä on leikkaukset kaikkeen rahankeruuseen ja sen ohjailuun nähden. 

Mikset sinä sitten vastusta tätä rahan syytämistä Kimalaisille ja Pörriäisille suomalaisen työntekijän sijaan?

Miten niin en vastusta? Minähän vastustan. Sinä vaan tuet koko hegemoniaa. Koko näytelmä menee sulle läpi. 

Vierailija
265/278 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illuminati. Vapaamuurarit. Temppeliherrat. Inkvisitio. Suomen Kirjailijaliitto. Opus Dei. Onhan näitä.

Nyt olet täysin hakoteillä tietoinesi.

Vierailija
266/278 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, ettei kukaan ole kyseenalaistanut kuntaliiton toimintaa, vaikka samanlainen yksikkö sekin on kuin soste. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
267/278 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollisia sidonnaisuuksia omaavat järjestöt. Niillä on ihan tarpeeks omaa rahaa. 

Vierailija
268/278 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan se on ollut uutisissakin eli esim. Soste missä SDP:n Vertti Kiukas vetää huippupalkkaa (10000€/kk) omiin taskuihinsa. Toki nämä järjestöt suojatyöpaikkoineen ovat välttämättömiä toverien taskujen vuoraukseen.

Ei taida 190 miljoonaa lähteä tuollaisesta summasta. Palkkaa voisi toki ehdottomasti pienentää, mutta sitähän tämä hallitus ei kuolemaksikaan halua tehdä. Senpä näette. Kaikki säästöt isketään mahdollisimman konkreettiseen ja kohtaavaan työhön.

Luuletko että on ainoa vastaava edes Sosten sisällä ja muita 'järjestöjen järjestöjä' riittää kyllä. Poliittisista suojatyöpaikoista tässä on kyse ja siksi meteli kova. Jos leikattaisiin ruohonjuuritason työstä niin ei paljoa poliitikkoja kiinnostaisi.

Niitä esimerkkejä, kiitos?? Nytkään et antanut yhden ainoaa, vaan perustat koko kommenttisi "musta nyt vaan tuntuu tältä"-tietoon.

Mikä siinä voi olla niin vaikeaa antaa konkretiaa, jos Suomi kerran tursuaa tällaisia "poliitisia suojatyöpaikkoja"??

Näitähän on tunnistettu 84 miljoonan euron edestä ja siksi nyt kattojärjestöiltä leikataan. Ei sinulla ole mitään konkretiaa myöskään esittää että leikkaukset eivät kohdistuisi näihin poliittisiin suojatyöpaikkoihin. Taidat olla itse turha järjestöjyrä :D

Et näytä ymmärtävän, etteivät pelkät luvut exelissä ole koko totuus. Tiedätkö paljonko tuostakin 84 miljoonasta tulee takaisinpäin kohentuneena hyvinvointina, terveytenä ja toimintakykynä? Tämä on itse asiassa laskettu - luku on satoja miljoonia. Lähde: https://www.stea.fi/tietoa-steasta/tuloksellisuuskatsaukset/tuloksellis…

Näiden luvut saadaan kuule juuri sellaisiksi kuin halutaan/tilataan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
269/278 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaamuurarit 👍

Rahoitus: Vapaamuurarit ovat aatteellinen yhdistys, joka rahoittaa toimintansa itse jäsenmaksuilla ja lahjoituksilla.

Hyväntekeväisyys: Vapaamuurariloosit (paikallisosastot) keräävät varoja, joita ne lahjoittavat hyväntekeväisyyteen, esimerkiksi lastensuojelutyöhön. Wikipedia.

Ei se kyllä hyväntekeväisyys järjestö ole. 

Kyllä se kuule on myös sitä.

Vierailija
270/278 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan se on ollut uutisissakin eli esim. Soste missä SDP:n Vertti Kiukas vetää huippupalkkaa (10000€/kk) omiin taskuihinsa. Toki nämä järjestöt suojatyöpaikkoineen ovat välttämättömiä toverien taskujen vuoraukseen.

Sosten hallituksen pj on Kokoomuksen entinen kansanedustaja Hanna Markkula-Kivisilta. Suojatyöpaikkoja on ilmeisesti löytynyt kun tarvetta on ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
271/278 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan se on ollut uutisissakin eli esim. Soste missä SDP:n Vertti Kiukas vetää huippupalkkaa (10000€/kk) omiin taskuihinsa. Toki nämä järjestöt suojatyöpaikkoineen ovat välttämättömiä toverien taskujen vuoraukseen.

Sosten hallituksen pj on Kokoomuksen entinen kansanedustaja Hanna Markkula-Kivisilta. Suojatyöpaikkoja on ilmeisesti löytynyt kun tarvetta on ollut. 

Orpo pyrkii estämään porvarikavereiden hillotolpan kaatamisen. Ja siten jatkossa ehkä myös omansa, kun politiikkaa ei enää jaksa vääntää. Tämä lobbareiden armeija sen kun paisuu ja piilokorruptio voi hyvin.

Vierailija
272/278 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
273/278 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisia ole - muutenhan Rydi olisi kyennyt kertomaan edes yhden kun tätä häneltä A-studiossa tivattiin useaan otteeseen. Ei tullut minkäänlaista vastausta.

Vierailija
274/278 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muutenkaan ymmärtänyt mikä periaatteellinen ongelma on "järjestöjen järjestöissä"? Nehän on yleensä olemassa siksi että jokaisen pienemmän järjestön ei tarvitse tehdä jokaista asiaa itse vaan on olemassa kattojärjestö joka tekee sen niiden puolesta ja järjestö voi keskittyä ydintehtäväänsä. Parhaimmillaan se siis lisää tehokkutta kun jokainen tekee sitä mitä parhaiten osaa. Toki asia ei ole automaattisesti näin mutta periaatteessa se voi myös säästää rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
275/278 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOSTE. Et taida ymmärtää lukemaasi?

Vierailija
276/278 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOSTE. Et taida ymmärtää lukemaasi?

Soste on kattojärjestö, jollaisia on käytännössä jokaisessa muussa maassa. Ne pitävät pystyssä juuri sitä ruohonjuuritason toimintaa, jottei kaikki työ kaatuisi yksien tai kaksien harteiden varaan. Tämäkö ei sinusta ole hyvä asia?

Vierailija
277/278 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa aluksi tuo

 

Vierailija
278/278 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa aluksi tuo

 

Katsoin kyseisen videon. Jälleen vastuutonta ja ympäripyöreää asioiden pyörittelyä ilman ensimmäistäkään konkreettista todistetta tai näyttöä kyseisistä "suojatyöpaikoista". Ei ihan taida riittää perusteluksi "musta nyt vaan tuntuu että niitä on!"