Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moccamaster - tietäjät vastatkaa tyhmään kysymykseen

Vierailija
27.04.2026 |

Miksi tuo moccamasterin vesisäiliö on koko ajan väriltään sellanen kellertävä tai vaaleanruskea? 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken katsomassa mun Mokkamaisteria. Ihan vaalea ja läpinäkyvä se vesisäiliö. Täytän säiliön vesikannulla enkä kahvipannulla. Olen myös mennyt pesemään sitä säiliötä ihan tiskiaineella ja kipannut pesuvedet pois. Sitten huuhteluvettä ja taas kipannut. Ja töpseli tietenkin irti ettei jysähdä sähköt näpeille. Sitten kahvinkeittimen pesuainetta säiliöön ja keittää pesuaineet koneen läpi.

Vierailija
22/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän ihmiset haluavat ruman huoltoasemakeittimen oman kotinsa keittiöön? Saako siitä sellaisen fiiliksen, että on aina kuin baarissa kahvilla? 😅 Onhan niitä nyt kestäviä laatukeittimiä muitakin.

Viereen sellainen makkaran pyöritin, niin kokemus on autenttinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vesisäiliö maksaa 16,90 €. Eihän sen muovin tarkoitus ole edes vuosikymmeniä kestää jokapäiväisessä käytössä.

Vierailija
24/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se munkaan mielestä ruma ole. Värivaihtoehtoja on muutakin kuin se perus. Kestävä keitin, hyvin palvellut jo 10 vuotta. 

Vierailija
25/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, itsellä oli moccamaster tasan niin kauan kun tajusin, että sinne putkistoon jää keittämisen jälkeen tosi paljon vanhaa vettä. Koko vehje piti kääntää aina ylösalaisin lavuaarin päälle käytön jälkeen. En pystynyt juomaan kahvia, jossa on kupillinen vanhaa, limaisessa putkistossa lillunutta lämmintä vettä. Yöks.

Vierailija
26/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mun arvata, sä täytät sen vesisäiliön sillä kahvipannulla?

Jos näin, niin se kellertävä/ruskea on jäämiä kahvin sisältämistä öljyistä.

Kahvinkeittimessä tulee aina käyttää puhdasta, raikasta vettä, joka tietysti kaadetaan puhtaasta astiasta.

Tämä .

Vierailija
27/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rautapitoinen vesi joka on värjännyt vesisäiliön, pesen sen viikoittain.

Vierailija
28/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvinkeittimessä tulee aina käyttää puhdasta, raikasta vettä, joka tietysti kaadetaan puhtaasta astiasta.

siinä on suositeltavaa käyttää puhdasta kannua mikä on täytetty suoraan lähteen vedellä

Aika harvalla on kotona lähde.

Minulla lähde täyttää suoraan keittimen. Nespresso tulee aamulla kuin itsestään. Olisin melkein kade ellei se täyttyisi itsestään.

Vierailija
29/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän ihmiset haluavat ruman huoltoasemakeittimen oman kotinsa keittiöön? Saako siitä sellaisen fiiliksen, että on aina kuin baarissa kahvilla? 😅 Onhan niitä nyt kestäviä laatukeittimiä muitakin.

Moccamaster on paras. Sulla ei vaan ole siihen varaa senkin köyhä.

Köyhä keulii moccamasterilla 

Vierailija
30/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha ha ha... Kuka käyttää nykyään kahvinkeitintä? Kattila on se juttu. Aromit pääsee vapautumaan paremmin avoimelta pinnalta.

Vierailija
31/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitysraudalla (moschamaster) keittämine.....

Vierailija
32/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ha ha ha... Kuka käyttää nykyään kahvinkeitintä? Kattila on se juttu. Aromit pääsee vapautumaan paremmin avoimelta pinnalta.

Alkuperäinen kahvi keitettiin suppilomaisella pannulla, etteivät aromit karkaa.

https://caffi.fi/caffielamaa/ibrik-on-maailman-ensimmainen-kahvinkeitin/

Vierailija
33/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin parikymppisenä sairaalan leikkurissa töissä toimistohommissa. Kahvia keitettiin koko ajan kaksi täyttä pannullista leikkaussalihenkilökuntaa varten. Heillä oli tietty eri aikaan pieni tauko leikkausten välissä.

Siellä juuri kotoa muuttaneelle minulle opetettiin kiltisti, että jokaikisen keitetyn pannullisen jälkeen se pannu pestään tiskiaineella. Ihmettelin miksi? Sanoivat kahvissa olevan rasvaa, joka pitää pestä joka kerta pois. 

Olen vieläkin kiitollinen heille hyvästä neuvosta, jota siitä lähtien olen noudattanut lopun elämääni. Nyt olen jo 65 v. ja edelleen kahvipannun pesen enkä koskaan täytä sitä heti uudelleen vedellä ja kaada kahvinkeittimeen. Pysyy uuden veroisena kahvinkeitin ja kahvi pysyy hyvänä.

Ei mennyt oppi hukkaan :)

Vierailija
34/34 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, itsellä oli moccamaster tasan niin kauan kun tajusin, että sinne putkistoon jää keittämisen jälkeen tosi paljon vanhaa vettä. Koko vehje piti kääntää aina ylösalaisin lavuaarin päälle käytön jälkeen. En pystynyt juomaan kahvia, jossa on kupillinen vanhaa, limaisessa putkistossa lillunutta lämmintä vettä. Yöks.

Olisikohan ohjeissa kehoitus käyttää kahvinkeitin silloin tällöin pelkän veden juoksutukseen muutaman kerran säiliöstä kahvikannuun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi