Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaminen on helpompaa, kun asioihin liittää voimakkaan tunnelatauksen, tai hauskan muistisäännön. Oletteko muut huomanneet?

Vierailija
27.04.2026 |

Esimerkiksi minulla on aivan toivoton nimimuisti. Muistan ihmisten kasvot todella hyvin, mutta nimet huonosti. Sama pätee vuosilukuihin. 

Mutta liittämällä asioihin joko tunteita, tai hullunkurisia muistisääntöjä, muistamisesta tulee helpompaa. Esimerkiksi en millään tahtonut muistaa, kuka Rooman keisari rakensi Colosseumin Neron hulluuden ja tulipalojen jälkeen. Mutta sitten liitin nimeen muistisäännön: keisarin nimi on Vespasianus. Muistisääntö on: sinun skootterisi peräpää: Vespasi-anus. 

Mitä muita kikkoja teillä muilla on muistamiseen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikkiin koodeihin ym. numeroihin aina muistisäännöt tyyliin: Lumikki ja seitsemän kääp iötä tapasivat kolme pukkia ja peikon =1731

Vierailija
2/3 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaikkiin koodeihin ym. numeroihin aina muistisäännöt tyyliin: Lumikki ja seitsemän kääp iötä tapasivat kolme pukkia ja peikon =1731

Onkohan kääpiöitä kielletty sana kun meni moderointiin...? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm tuo kuulostaa kätevältä. Ehkä pitää itsekin kehittää pieni tarina tunnuslukuihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi