Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä on ikävä tapa kritisoida kaikkea, josta olen kiinnostunut

Vierailija
27.04.2026 |

Jatkuva piikittely tuntuu jotenkin tympeältä. Miehellä on tapana puhua vähättelevästi tyttömäiseksi kokemistaan asioista. Harrastan keramiikkaa ja taulujen maalaamista, joka on kuulemma turhaa ja pskaa, koska se on taidetta. Aloitin joogan, ja kerroin kuinka tunnen oloni vahvemmaksi. Joogalla ei kuulemma voi olla tälläistä vaikutusta. Kahvilassa käynti on tyhmää rahanmenoa (maksan itse). Viinibaariin meno olisi ollut liian teennäistä. Ketjuravintolat on juntteja ja jossain paremmassa paikassa ollaan vaan pikkurillit pystyssä. Pyysin häntä mukaani Hakaniemen halliin torikahveille, mutta on kuulemma tyhmää lähteä niin kauas juomaan kahvia. Matkaa olisi noin 45 minuuttia suuntaansa julkisilla. Vaikka kerroin, että kävin siellä lapsena usein isovanhempieni kanssa ja olisin halunnut käydä nostalgiamielessä.

Olen yrittänyt kysyä, mikä hänestä olisi kivaa, mutta ilmeisesti ei juuri mikään. Ainoastaan oluen juominen jossain baarissa, joka ei ole liian juntti, mutta joka ei vahingossakaan ole millään tavalla cool. Olen ottanut tämän minun kiinnostuksen kohteiden lyttäämisen esiin muutaman kerran, mutta kyse on kuulemma hänen kommunikointitavastaan, ja tämän pitäisi olla jollain tavalla hauskaa.

Meillä on lapsia ja olemme olleet yhdessä kauan. Joskus kauan sitten, kun olimme vielä lapsettomia, monet noista mainitsemistani asioista olivat miehestä vielä ihan kivoja.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon tuollainen. Tulee pahenemaan vaan. 

Vierailija
2/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo raskasta. Pyydä muita kavereita niihin harrastuksiin ja menoihin, joihin mies ei halua. Ei se teidän suhdetta sinänsä lähennä, mutta saat ainakin kivoja kokemuksia itsellesi tärkeistä asioista. Miehen kanssa voit sitten keskittyä niihin asioihin, jotka teillä sujuu. Erotakin voi sitten jossain vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehestä kaikki tekemäsi ei ollut paskaa ennen kuin päätit hankkia useita lapsia hänen kanssaan? Käytös alkoi yhtäkkiä lasten hankkimisen jälkeen?

Vierailija
4/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juuri vollottanut, kun ei ole rakkautta löytynyt, mutta onneksi ei sentään tarvitse tuollaisen miehen kanssa elää.

Vierailija
5/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuhlaat tämän ainoan yhden elämäsi tuollaiseen?? Muista, se aika on pois uusista mahdollisuuksista.

Vierailija
6/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mieshän ei tietenkään osallistu mihinkään näistä. Häntä tuntuu ärsyttävän, kun minä nautin jostain hänestä turhan oloisesta asiasta. Erityisesti häntä ärsyttää, kun joutuu olemaan kotona lasten kanssa minun poissa ollessa, vaikka lapset ovat jo kouluikäisiä ja pääasiassa ulkona kavereidensa kanssa. Useammin otan lapset mukaan jonnekin kuin miehen. Ehkä parin kuukauden välein käydään yhdessä syömässä jossain kompromissiravintolassa tai drinkillä.

Ap

Vierailija
7/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mieshän ei tietenkään osallistu mihinkään näistä. Häntä tuntuu ärsyttävän, kun minä nautin jostain hänestä turhan oloisesta asiasta. Erityisesti häntä ärsyttää, kun joutuu olemaan kotona lasten kanssa minun poissa ollessa, vaikka lapset ovat jo kouluikäisiä ja pääasiassa ulkona kavereidensa kanssa. Useammin otan lapset mukaan jonnekin kuin miehen. Ehkä parin kuukauden välein käydään yhdessä syömässä jossain kompromissiravintolassa tai drinkillä.

Ap

Ehkä äijä valittaa vain valittamisen ilosta. En sellaisen kanssa enää jakaisi mitään omia asioitani. Elelisin itsekseni, miten tykkään. Oikeasti jättäisin tuollaisen.

Vierailija
8/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppinut sen varmaan kotoaan. Luultavasti häntä on vähätelty tms. Millaiset vanhemmat hänellä on? Nämä on ylisukupolvisia käyttäytymismalleja.

Vierailija
9/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin raskaan kuuloinen mies. Onko masentunut? En jaksaisi katsella tuollaista. Todella epäkunnioittavaa sinua kohtaan. Kun suhteesta lähtee kunnioitus, on jo lopun alkua. Älä jää kuolleeseen suhteeseen. Eri asia toki, jos mies tajuaa mitä tekee, ja muuttaa käytöstään. 

Mulla oli vuosia sitten tuollainen poikaystävä. Joka asiaa kritisoi, etenkin jos itse pidin jostain. Pyysin häntä lopettamaan tuon arvostelun ja naljailun, mutta omasta mielestään hän oli vaan suoraselkäinen inhorealisti. Lopulta sanoin, että sun inhorealismisi on vaan inhottavaa, ja pistin suhteen poikki. Hän on tämäkin päivänä sinkku. 

Vierailija
10/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tyypin. Pakko aina päästä käyttämään,jos on yhtään iloinen tai tyytyväinen.

Tiedän myös sen vastakohdan. Ihmisen, joka katselee kaikkea sitä samaa lumoutuneena, kehuu ja kannustaa.

Onko se mies ikinä ollut kiva ja hyvä sulle?

Aloitin joskus käsillä seisonnan, taidon jolla ei tee yhtään mitään ja onneksi silloin oli ihminen, joka kannusti ja kehui ja iloitsi mun kanssa aina uudesta onnistumisesta. Jos olisin pyytänyt aplodeja niin olisin ne varmasti saanut.

En yhtään käsitä näitä ihmisiä ketä ärsyttää toisen elämän ilo.

Vierailija
11/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miehestä kaikki tekemäsi ei ollut paskaa ennen kuin päätit hankkia useita lapsia hänen kanssaan? Käytös alkoi yhtäkkiä lasten hankkimisen jälkeen?

Ihan pienten lasten kanssa ei ihan hirveästi päästy minnekään, meillä ei ollut paljoa hoitoapua. Nyt lasten kanssa on melko helppoa ja ovat kaverilla tai tädillä yökylässä säännöllisesti. Mies on jotenkin tässä välissä päättänyt ettei mikään ole kivaa, ainakaan mikään minun kiinnostuksenkohteeni. 

Ap

Vierailija
12/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä juuri vollottanut, kun ei ole rakkautta löytynyt, mutta onneksi ei sentään tarvitse tuollaisen miehen kanssa elää.

Tuli ihan sama mieleen!

Vierailija
13/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Noh siis, sitä ärsyttää se kun sä nautit ja iloitset.

Hän ei itse pysty siihen ja on kateellinen niin koittaa saada sut masentuneeksi myös (jolloin vois mollata sua jostain muusta).

Vierailija
14/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota voisi kutsua nautintokateudeksi, joka ilmenee, kun toisella on kivaa ja oma elämä on ilotonta. Mies ei enää tunne yhteenkuuluvuutta sinun ja lastenne kanssa. Pikemminkin tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Tämä ulkopuolisuus estää häntä iloitsemasta siitä, että sinulla on kivaa ja nautit erilaisista asioista.

Vierailija
15/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös samanlainen mies. Kaikki tekemäni on tyhmää ja tylsää. Kaikenlainen vähättelyni kuuluu hänen mielestään asiaan muutenkin. 

Vierailija
16/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoon!

Vierailija
17/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähättely on usein kateutta toisen ilosta ja nautinnosta.

Vierailija
18/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla jossain on ihminen, joka olis ylpeä kaikesta mitä teet ja olet 🙄

Vierailija
19/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös samanlainen mies. Kaikki tekemäni on tyhmää ja tylsää. Kaikenlainen vähättelyni kuuluu hänen mielestään asiaan muutenkin. 

Miten jaksat? Kai sillä on edes hyvä kulli

Vierailija
20/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat sanomaan että nyt lähden ihan paskaan joogaan, huomenna teen taas sitä tyhmää savitaidetta ja ensi viikolla menem ihan turhalle kahville jonnekin. Pistä ukko kuuntelemaan omia puheitaan. Tai vaihtoehtoisesti käske ottamaan meloni pois perseestä josko se helpottaisi oloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan