Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä on ikävä tapa kritisoida kaikkea, josta olen kiinnostunut

Vierailija
27.04.2026 |

Jatkuva piikittely tuntuu jotenkin tympeältä. Miehellä on tapana puhua vähättelevästi tyttömäiseksi kokemistaan asioista. Harrastan keramiikkaa ja taulujen maalaamista, joka on kuulemma turhaa ja pskaa, koska se on taidetta. Aloitin joogan, ja kerroin kuinka tunnen oloni vahvemmaksi. Joogalla ei kuulemma voi olla tälläistä vaikutusta. Kahvilassa käynti on tyhmää rahanmenoa (maksan itse). Viinibaariin meno olisi ollut liian teennäistä. Ketjuravintolat on juntteja ja jossain paremmassa paikassa ollaan vaan pikkurillit pystyssä. Pyysin häntä mukaani Hakaniemen halliin torikahveille, mutta on kuulemma tyhmää lähteä niin kauas juomaan kahvia. Matkaa olisi noin 45 minuuttia suuntaansa julkisilla. Vaikka kerroin, että kävin siellä lapsena usein isovanhempieni kanssa ja olisin halunnut käydä nostalgiamielessä.

Olen yrittänyt kysyä, mikä hänestä olisi kivaa, mutta ilmeisesti ei juuri mikään. Ainoastaan oluen juominen jossain baarissa, joka ei ole liian juntti, mutta joka ei vahingossakaan ole millään tavalla cool. Olen ottanut tämän minun kiinnostuksen kohteiden lyttäämisen esiin muutaman kerran, mutta kyse on kuulemma hänen kommunikointitavastaan, ja tämän pitäisi olla jollain tavalla hauskaa.

Meillä on lapsia ja olemme olleet yhdessä kauan. Joskus kauan sitten, kun olimme vielä lapsettomia, monet noista mainitsemistani asioista olivat miehestä vielä ihan kivoja.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautintokateus kuulostaa hyvin kuvaavalta termillä! Masennus voisi tulla kyseeseen, mutta mielestäni sillä ei voi velvoittaa koko perhettä vellomaan alakuloisuudessa kotona.

Ap

Vierailija
22/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat sanomaan että nyt lähden ihan paskaan joogaan, huomenna teen taas sitä tyhmää savitaidetta ja ensi viikolla menem ihan turhalle kahville jonnekin. Pistä ukko kuuntelemaan omia puheitaan. Tai vaihtoehtoisesti käske ottamaan meloni pois perseestä josko se helpottaisi oloa.

Näin voisin tehdä, toivottavasti tajuaa, miten typeriä juttunsa ovat :D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat sanomaan että nyt lähden ihan paskaan joogaan, huomenna teen taas sitä tyhmää savitaidetta ja ensi viikolla menem ihan turhalle kahville jonnekin. Pistä ukko kuuntelemaan omia puheitaan. Tai vaihtoehtoisesti käske ottamaan meloni pois perseestä josko se helpottaisi oloa.

Näin voisin tehdä, toivottavasti tajuaa, miten typeriä juttunsa ovat :D

Ap

Tämä voi olla vielä vahvempaa, jos käytät tätä tapaa puhua miehen sukulaisten ja kaverien kuullen.

Sinänsä tuo on ikävää, että lapset saavat tuollaisen kuvan parisuhteesta. Tuohan on henkistä väkivaltaa. Oletteko käyneet pariterapiassa?

Vierailija
24/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, ettei tarvitse tuollaista katsoa!💃🥳

Vierailija
25/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Kuulostaa että yrittää estää normaalia elämääsi, ei arvosta mitään kiitollisuudella. Myrkyllinen mies? Mielipiteitä on muillakin asioista kriittisesti, mutta tuolle ei käy mikään, vain omat asiat häntä kiinnostaa ok. Ja eläkööt omaa elämää erilailla. 

Vierailija
26/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jätti minut 1,5 v. sitten 10 vuotta nuoremman naisen vuoksi yli 20 vuoden parisuhteen jälkeen. Nyt kun olen pahimmasta shokista selvinnyt, ymmärrän että tämä nuorison kanssa kolmistaan eläminen on aika hienoa. Minulla on useita harrastuksia joita ex piikitteli kun hänen mielestään vain extreme urheilu oli oikeaa harrastamista, kaikki muu turhaa hömppää. Nyt voin olla niin hömppä kuin halua burleski tunteineni ja vegaaniruokineni. 

Vierailija
27/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tyypin. Pakko aina päästä käyttämään,jos on yhtään iloinen tai tyytyväinen.

Tiedän myös sen vastakohdan. Ihmisen, joka katselee kaikkea sitä samaa lumoutuneena, kehuu ja kannustaa.

Onko se mies ikinä ollut kiva ja hyvä sulle?

Aloitin joskus käsillä seisonnan, taidon jolla ei tee yhtään mitään ja onneksi silloin oli ihminen, joka kannusti ja kehui ja iloitsi mun kanssa aina uudesta onnistumisesta. Jos olisin pyytänyt aplodeja niin olisin ne varmasti saanut.

En yhtään käsitä näitä ihmisiä ketä ärsyttää toisen elämän ilo.

Persoonallisuushäiriöistä haittaa kaikkien ihmisten ilo.

Lähde pois. Älä hukkaa elämääsi negatiiviseen ihmiseen. Parempiakin on.

Toi menee vaan pahemmaksi kun mies vanhenee.

Vierailija
28/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän vastaavan kuuloisen miehen kanssa naimisissa. Minun kanssani oli turhaa lähteä kävelylle, koska kävelin hitaasti. Minun kanssani oli turhaa lähteä syömään ulos edes kerran vuodessa, koska siihen olis mennyt rahaa. Minun kanssa oli turhaa lähteä elokuviin, koska olisin valinnut huono elokuvan, joten voimme katsoa elokuvia kotona hänen valitsemanaan. Minun pelaamani tietokone peli oli huono ja hänen pelaamansa hyviä. En viitsi mennä kaikkiin yksityiskohtiin tässä, mutta oli todella ankeaa lopulta. 

Vierailija
29/29 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tää on mun exä! Kaikki, siis ihan KAIKKI, mistä minä pidin/innostuin, oli näkemättä pskaa. Hän tyrmäsi ja väheksyi kaikkea, mikä oli minusta kivaa. Jälkeenpäin arvelen sen olleen epävarmuutta ja mustasukkaisuutta, pelkoa siitä, että huomaan, miten tylsää ja pienissä ympyröissä pyörivää elämäni oli. Huvittavinta on se, että eron jälkeen hän puhui hyvin innokkaana juurikin samoista asioista ja ihmisistä, joita oli minulle aikoinaan mollannut 😂 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi