Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiuksia leikataan jo hyväntekeväisyytenä koska köyhillä lapsiperheillä ei ole varaa

Vierailija
27.04.2026 |

Ei vitja tätä OrpoPurran politiikkaa :(

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun olisin tajunnut jo vuosia sitten että pystyn oikein hyvin leikkaamaan itse pitkät hiukseni. N. 200 € säästö vuodessa, iso raha pienituloiselle. 50 € jostain latvojen tasoituksesta kampaajalla on ihan järjetön hinta.

Minä teen pienet leikkauksetkin itse. Fiskarsilta vaan hyvät ja tukevat sakset, ja mummulta jäi karhulankaa ompeluun. Isäntä pitää peiliä, niin näkee paremmin, että missä se umpisuoli olikaan. Kunnon annos Virosta tuotua halpisviinaa kipua turruttamaan ja eikun menoksi. Iso säästö kun ite tekee.

Vierailija
42/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 56 v. enkä ole koskaan käynyt kampaajalla leikkauttamassa hiuksiani, enkä aio mennäkään.

Ja se kyllä näkyy 😂

Näkyy siten, että leikkaustulos on hyvä.

Ei taatusti ole.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin vuosikymmenten ajan suomalaiset tottuivat siihen että köyhäkin pääsee kampaajalle kun Kela työntää rahaa minkä kerkiää. Nykyään ei ole realistista että maksan melkein päivän palkan siitä että hius vähän lyhenee. Nutturalle piiloon vaan ja antaa kasvaa.

Vierailija
44/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei saa lasten hiuksia leikattua itse, kun rahat ovat tiukassa, joutaa omasta puolestani edunvalvontaan. Halpa kone ja sakset maksavat joitakin kymppejä ja kestävät vuosia. Ammattilaisen palveluita voi ostaa sitten, kun on varaa maksaa niistä.

Ei mun mies suostu leikkaamaan lastemme hiuksia. Minulla taas on nivelreuma ja saksien käyttö hankalaa. 

Suostumiskysymys on ihan oma valinta. Jos ei suostu, sitten ei leikata. Eikä sinun reumasi myöskään ole muiden vika. Jokaisella meillä on jotain rajoitteita ja niiden mukaan on opittava sumplimaan elämäänsä. Se on teidän perheen asia setviä itse mukuloiden hiustenleikkuu. Mies leikkaa, sinä leikkaat minkä pystyt, opetatte isot lapset leikkaamaan, olette leikkaamatta, viette tutulle vastapalvelusta vastaan... Mutta valtion homma ei ole nostaa tukisumma, jotta kaiken maailman avuttomat tunarit eivät joudu pätkääkään soveltamaan ja päätään käyttämään.

Vierailija
45/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo taas köyhien todellisuudentajusta ja ongelmanratkaisukyvystä kaiken oleellisen.

Meillä ei lapset (tytöt 15, 13 ja 10) ole käyneet eläessään kampaajalla kuin kukin ehkä kahdesti, jos sitäkään. Itse olen opetellut leikkaamaan ja ei sitä mistään huomaa. Oikein kivat hiukset heillä on, ei ole teinitkään koskaan napisseet hiuksistaan,vaikka muuten ovatkin ulkonäöstään tarkkoja. Ei ole rahasta kiinni, meillä on erittäin hyvät tulot ja säästöjä 7-numeroinen summa. Mutta myös järki päässä ja ei haaskata rahaa turhaan. 

Kaikkihan tällä palstalla ovat miljonäärejä.

Ei se mikään harvinainen asia ole. Usko tai älä usko, eipä se minulta ole millään lailla pois. Aloitin säästämään ja sijoittamaan ihan nollasta opiskeluaikana. Nostin täydet opintotuet, sijoitin ne ja aivan kaiken ylimääräisen, tein kaikki kesät töitä, illat töitä, viikonloput myös ja olin verrattain vanha kun perustin perheen (31). Siinä ehdimme miehen kanssa takoa uraa. Lapset kun syntyivät, oli talo jo lähes velaton. Joten kyllä sitä rahaa helpommin jää kun asumiskulut on pienet ja kaksi työssäkäyvää aikuista. Mutta ei se ilmaiseksi tullut, nuorena jaksoi ja nyt olen kiitollinen kun näin silloin vaivaa. Emme silti tuhlaa turhiin menoihin. Haluan, että lapset oppivat järkevää rahankäyttöä. 

Vierailija
46/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin peruutin parturiin menemisen, kun iski työttömyys. Piti valita hammaskiven poiston ja parturin välillä ja suuhygienistin valitsin. Itse sitten varmaan lyhentelen otsatukkaa, kun se änkeää silmille.

Vierailija
47/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa KÖYHÄN tekemään lapsen? Vastaus on lapsilisät!

Vierailija
48/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan hyvä kun hyväntekeväisyys, naapuriapu ja muu sellainen lisääntyy.

Vierailija
49/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 56 v. enkä ole koskaan käynyt kampaajalla leikkauttamassa hiuksiani, enkä aio mennäkään.

Ja se kyllä näkyy 😂

Ei taatusti ole.

-eri

Aivan takuulla on itseleikattuna parempi tulos. Olen joutunut monesti korjausleikkaamaan mieheni hiukset hänen tullessaan ulkkisparturista. Sama homma kun oon käyny kampaajalla, niin itse joutuu korjaamaan krapulaisten leikkaustulosta.

Vierailija
50/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se kyllä näkyy 😂

Niin muuten näkyy. Kun aloin itse leikata hiuksiani sain alle hartiamittaiset hiukseni kasvatettua viimein pitkiksi. Kampaajat olivat aina tulkinneet taipuisat 2a ja 2b-tyypin hiukseni "kuiviksi mattahiuksiksi" ja leikelleet pois juuri sitä pituutta jossa s-lainetta alkaa muodostua. 

Kampaajien käsissä sitten sitä tukkaa aina lyhennettiin, ohennettiin ja kerrostettiin sekä loppuviimeksi föönattiin palloksi, kysymättä tietenkään onko se oikea tyylini. Kotona ihmettelin miksi hiukset sojottavat minne sattuu. 

Vasta kun aloin itse hoitaa ja leikata tukkaa opin miten luonnonlaineikas hius käyttäytyy sekä olen säästänyt hemmetisti rahaa ja hermoja. Ja sain viimein pitkät hiukset kun joku ei katso, että "nää on kuivat" ja leikkaa pois ymmärtämättä mistään mitään kun sanon, että kasvatan niitä. 

Vierailija
51/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin peruutin parturiin menemisen, kun iski työttömyys. Piti valita hammaskiven poiston ja parturin välillä ja suuhygienistin valitsin. Itse sitten varmaan lyhentelen otsatukkaa, kun se änkeää silmille.

Katso Youtubesta Wayne Tugglen bangs-videoita. On loistavia kikkoja otsatukan leikkuuseen. 

Vierailija
52/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaat on pakko hoitaa kun hiusten kanssa pärjää vaikka ne olisivat maata laahaava rähjäinen moppi. Se ei silti ole uhka terveydelle. 

Vierailija
53/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkuukoneen saa halvalla

Vierailija
54/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkä tukka. Leikkaan sitä itse joskus, vähän lampaan keritsimillä latvoista.  Olin työssä 40 vuotta, ei tukka haitannut. Laitoin ponihännälle. En ole koskaan värjännyt tukkaani - se on vielä 72-vuotiaana ruskea. Kun harmaanttu, niin OK. Kemikaalit ovat pahaksi ihmiselle.

Ei kampaaja ole mikään kauhena tarpeellinen ihmiselle. 

Vierailija
55/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä kampanjoita ennenkin ollut vuosien varrella. Hyvää mainosta ja markkinointia. Moni tulee uudestaan maksavana asiakkaana.

Kampaajillahan oli se alv-alennuskampanja, alennus jonka pitivät itsellään. Olen perheen naisten, onneksi heillä pitkät vain tasattavat hiukset, ja tuttujen juttuja kuunnellut kuinka joku värjäys plus muotoilu voi maksaa parisataa tunnilta. Mieletöntä, kalliimpaa kuin yli vuosikymmenen opiskeluputken läpäisseellä erikoislääkärillä.

Vierailija
56/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaa palveluista, kun hyödylliset typerykset tekevät sen hyväntekeväisyytenä ilmaiseksi?

Vierailija
57/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin jutun jossa 12 tai 13 vuotias tyttö oli ensimmäistä kertaa kampaajalla, mutta sinun mielestä se onkin pelkästään viimeiset kolme vuotta toimineen hallituksen syy ? Ei siis aiempien hallitusten, vaikka lapsi on jo tuon ikäinen. En minäkään Kekkosen aikana päässyt kampaajalle kuin kerran vuodessa 

Harvemmin pienet lapset mitään erityisiä leikkauksia haluaa, silloin riittää että äiti tasaa latvat. 

Jolloinka lapset näyttävät aavistuksen typeriltä.

Vierailija
58/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kampaaja! Miltä tämä keskustelu sinusta tuntuu?

Vierailija
59/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin leikata. Lasten hiusten leikkuu on helppoa, tehnyt sitä kaikille lapsilleni.

Vierailija
60/64 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se kyllä näkyy 😂

Ei taatusti ole.

-eri

Aivan takuulla on itseleikattuna parempi tulos. Olen joutunut monesti korjausleikkaamaan mieheni hiukset hänen tullessaan ulkkisparturista. Sama homma kun oon käyny kampaajalla, niin itse joutuu korjaamaan krapulaisten leikkaustulosta.

Eli vertaat ammattilaisparturia teidän perheen käyttämiin turkkilaisparturiin ja alkoholisoituneeseen kampaajaan? :D :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan