Hiuksia leikataan jo hyväntekeväisyytenä koska köyhillä lapsiperheillä ei ole varaa
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei saa lasten hiuksia leikattua itse, kun rahat ovat tiukassa, joutaa omasta puolestani edunvalvontaan. Halpa kone ja sakset maksavat joitakin kymppejä ja kestävät vuosia. Ammattilaisen palveluita voi ostaa sitten, kun on varaa maksaa niistä.
Ei mun mies suostu leikkaamaan lastemme hiuksia. Minulla taas on nivelreuma ja saksien käyttö hankalaa.
Mielelläni työllistäisin lähistöni kampaajia, mutta köyhänä ei pysty. Jos olisin hyvätuloinen, työllistäisin säännöllisesti parturi-kampaajaa, sehän olisi kunnia-asia. Kehtaisikaan olla työllistämättä, jos rahaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 56 v. enkä ole koskaan käynyt kampaajalla leikkauttamassa hiuksiani, enkä aio mennäkään.
Ja se kyllä näkyy 😂
Näkyy siten, että leikkaustulos on hyvä.
Onhan näitä kampanjoita ennenkin ollut vuosien varrella. Hyvää mainosta ja markkinointia. Moni tulee uudestaan maksavana asiakkaana.
Pyydä purkaa leikkaamaan hiukset kun sillä on saksetkin aina kadessa
Muistan aina pienenä kun olin köyhästä kodissa minun hiukset leikattiin kotona sellaiseen potta tyyliin ja jouduin kiusatuksi koulussa
Kaikiltahan nyt sakset löytyy ja joku kattila
Vierailija kirjoitti:
Muistan aina pienenä kun olin köyhästä kodissa minun hiukset leikattiin kotona sellaiseen potta tyyliin ja jouduin kiusatuksi koulussa
Ai no pienempänä minulle isä leikkasi poikien malliin tukan. Sama parturointi tytöille ja pojille. Myöhemmin sitten sen mukaan, miten pyysin leikkaamaan. Minä leikkaan miehen tukan saksien päältä ja koneella niska ja sivut
Tuollaine toiminta on heti tutkittava. Säästyneet rahasummat laskettava tuloikseen ja vähennettävä perheen tuista ! + alv
MENISIVÄT TÖIHIN ! Suami nousuun ja pentsan hinta euroon !
Vierailija kirjoitti:
Kaikiltahan nyt sakset löytyy ja joku kattila
Ei mun perheessä ole käytetty kattilaa hiusten leikkaamisessa. Isällä oli kone, jolla surautti ja sakset jolla tasaili tyttöjen hiukset.
Kertoo taas köyhien todellisuudentajusta ja ongelmanratkaisukyvystä kaiken oleellisen.
Meillä ei lapset (tytöt 15, 13 ja 10) ole käyneet eläessään kampaajalla kuin kukin ehkä kahdesti, jos sitäkään. Itse olen opetellut leikkaamaan ja ei sitä mistään huomaa. Oikein kivat hiukset heillä on, ei ole teinitkään koskaan napisseet hiuksistaan,vaikka muuten ovatkin ulkonäöstään tarkkoja. Ei ole rahasta kiinni, meillä on erittäin hyvät tulot ja säästöjä 7-numeroinen summa. Mutta myös järki päässä ja ei haaskata rahaa turhaan.
Miten hi ton avutonta porukkaa nämä ns. köyhät ovat? Ei ihme, että pysyvät työttöminä ja köyhinä jos ei mistään selviä itse. Juuri yksi puolituttu tukien varaan perheensä perustanut äiti ruikutti perhekerhossa miten ei ole varaa ruokaan. Selvisi, että oli näreissään kun eivät pysty enää tilaamaan sushia perjantain leffailtaan. Olin aivan sanaton. Siis sekö on köyhän mittari nyky-Suomessa? Ei jää rahaa vetää viisihenkisen perheen noutosusheja viikottain? Ei meilläkään niihin olisi viikottain varaa, vaikka ollaan sentään molemmat miehen kanssa töissä ja ihan ok palkkakin.
No voih. Kävin kampaajalla ensimmäisen kerran 15-vuotiaana, omilla rahoillani. Sitä ennen äiti leikkasi tai ei leikannut, ei se pakollistakaan ole. Kolmekymppiseksi asti sitten tuhlasin rahaa moiseen, kunnes tajusin, että voin aivan hyvin leikata ja värjätä hiukseni itse kotona ja hyvää jälkeä tulee. 10€ vs. 200€. Hmmm, mietitäänpä.
Hiusväreihin on näköjään kuitenkin ollut varaa
Niin no mun lapset suostui menemään kampaamoon leikkauttamaan hiukset vasta lukioiässä. Sitä ennen halusivat, että minä leikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo taas köyhien todellisuudentajusta ja ongelmanratkaisukyvystä kaiken oleellisen.
Meillä ei lapset (tytöt 15, 13 ja 10) ole käyneet eläessään kampaajalla kuin kukin ehkä kahdesti, jos sitäkään. Itse olen opetellut leikkaamaan ja ei sitä mistään huomaa. Oikein kivat hiukset heillä on, ei ole teinitkään koskaan napisseet hiuksistaan,vaikka muuten ovatkin ulkonäöstään tarkkoja. Ei ole rahasta kiinni, meillä on erittäin hyvät tulot ja säästöjä 7-numeroinen summa. Mutta myös järki päässä ja ei haaskata rahaa turhaan.
Kaikkihan tällä palstalla ovat miljonäärejä.
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun jossa 12 tai 13 vuotias tyttö oli ensimmäistä kertaa kampaajalla, mutta sinun mielestä se onkin pelkästään viimeiset kolme vuotta toimineen hallituksen syy ? Ei siis aiempien hallitusten, vaikka lapsi on jo tuon ikäinen. En minäkään Kekkosen aikana päässyt kampaajalle kuin kerran vuodessa
Olin 14v iässä ensi kertaa kampaajalla. Siihen asti äiti osasi leikata (tasata) hiukset ihan kiitettävästi, ei ollut mitään kiusaamista tai ilkeilyä. Ja tämä siis vuonna 2012 eikä viime vuosituhannella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan tällä palstalla ovat miljonäärejä.
Miljonääriksi pääty helpommin, jos ei tuhlaile. Kun toimeentulotuella pitää saada kampaukset, värjäykset ja hiustenleikkuut sekä parranajo miehille kahdesti viikossa, niin ei ihme, että pysytään köyhinä.
Potta vain päähän ja rapsii kaikki reunojen alla olevat hiukset.
Voi että kun olisin tajunnut jo vuosia sitten että pystyn oikein hyvin leikkaamaan itse pitkät hiukseni. N. 200 € säästö vuodessa, iso raha pienituloiselle. 50 € jostain latvojen tasoituksesta kampaajalla on ihan järjetön hinta.