Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hyväksyttävämpää, että 57v työtön, jolla on 36 vuotta työelämää takana ei halua töihin, kuin 23v joka ei koskaan ole ollut töissä?

Vierailija
27.04.2026 |

Jep, itseäni tarkoitin. Olenko aivan yhtä turha paskiainen kuin nuori, joka haluaa nauttia elämästään.

Minulla tosin nivelrikko ja vaihdevuosien aiheuttamat vaivat vähän vaimentavat nautintoa, mutta kumminkin, voin jäädä lepäämään kun lonkat särkee.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö, riippuu aivan työttömyyden syystä,vuosilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. 

Vierailija
42/43 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan about saman ikäisiä. Minua odottaa yt neuvottelut ja luult työpaikan menetys jossain vaiheessa. Mutta minulla on myös muutama sijoitusasunto.

Tiedän en tule enää työllistymään, mutta jos vuokralaiset pysyy, minä kyllä pärjään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23v:n on hyväksyttävämpää olla työtön. Hän on kasvanut kännykkä ja tiktok-videot kädessä nopeaan dopamiiniin tottuneena. Hänen työkykynsä ja keskittymiskykynsä on pilattu herkässä kasvuiässä. 57- vuotias työtön on taas saanut elää ajassa, jolloin työntekoon opetettiin jo nuorena ja useimmat tekivät töitä jo 15- vuotiaasta lähtien. Toisin sanoen, 57-vuotiaalla on paremmat eväät työelämään kuin nykynuorilla.

Kyllä olet oikeassa, 57v on paremmat edellytykset työelämään. Mutta kun sen nuoremmankin pitäisi vähitellen alkaa ottaa vastuuta omasta elämästä ja tähän kuuluu yhtenä osatekijänä työssä käyminen. Onhan se mälsää, kenestä ei olisi. Vois se nuorempi hetken miettiä kuka se elättää siinä vaiheessa kun 57v ei enää ole kantamassa isompaa kuormaa. Ja käymässä töissä ettei sen nuoremman tartte.