Sinulle on tammikuussa maksettu S-bonuksia 4,97 euroa ja helmikuussa 7,50 euroa, jonka olemme ottaneet huomioon tulonasi.
Sinulle on tammikuussa maksettu S-bonuksia 4,97 euroa ja helmikuussa 7,50 euroa, jonka olemme ottaneet huomioon tulonasi.
Kun olemme tarkastelleet yksilöllisiä olosuhteitasi, tätä tulon jälkikäteen huomioon ottamista voidaan pitää kohtuullisena, koska tietojemme perusteella tuloa ei ole käytetty toimeentulotuessa hyväksyttävään tarkoitukseen.
Terveisin Kela.
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KELAa parhaimmillaan ;D Kannattaa ostaa ens kuun ruuat ilman bonuskorttia.
-winner-
juuri näin, kun ei käytä bonuskorttia ei jää mitään jälkiä...
Miten +/- 0 kannustaa olla käyttämättä bonuskorttia? Sehän on yhdentekevää käytätkö vai et. Toki jos käytät niin se on tuloa ja voit pitää sitä verona jonka s-ryhmä maksaa valtiolle.
Yhtäkkiä veroja hinkuvat loiset haluavatkin kiertää niitä. Jännä.
Minulla ei ole s-korttia. Saanko siinä tapauksessa edes ostaa S-marketista tai Prismasta? Syyllistynkö rikokseen, jos ostan ale-tuotteita sieltä, kuten -60% ruokia, joita saa ilman s-etukorttia?
-winner-
Saat ostaa mistä huvittaa. Oletko oikeasti noin tyhmä?
Jos saan osinkoja, mitä ne ovat jos ei tuloa?
Viisas mun mielestä, kun ostan sen maitopurkin sieltä, mistä saan halvimmalla, enkä ole kauppauskollinen. Mutta homman paradoksi onkin siinä, että köyhä KELA:n asiakas ei saa saada osinkotuloja, mutta rikas voi käydä luksusautolla hakemassa ruokajonosta sapuskat.
-winner-
Mitä bonukset ovat jos ei tuloa?
Olen kysynyt tätä nyt 6 kertaa.
Kauppa lainaa sinulta rahaa ja palauttaa ensi kuussa.
Ei kauppa mitään lainaa. Vaan myy asiakkaan hyväksymällä hinnalla asiakkaan haluamia tuotteita ja maksaa "osinkoja" osuuskunnan omistajille.
Ei ne mitään osinkoja ole, vaan jälkikäteen maksettu alennus tekemistäsi ostoksista
Niinpä.
Jos olisivat osinkoja, pitäisi maksaa osinkovero.
On se kummaa että verottajan mielestä eivät ole tuloa, mutta kelan mielestä kyllä.
S-ryhmän maksamista S-bonuksista ei tarvitse maksaa veroja. Verottaja ja S-ryhmä katsovat, että S-bonus on luonteeltaan ostohyvitys eli alennus tehdyistä ostoista, ei verotettavaa tuloa. Tilanne eroaa esimerkiksi OP-ryhmän bonuksista, jotka muuttuvat verollisiksi vuonna 2026.
Juuri näin. Ja jos oikein mietitään, niin jos nämä Kela huomioi nämä tuloina, sulle lasketaan sama tulo kahteen kertaan. Ensin huomioidaan saamasi tulo, mikä se sitten onkaan. Menet kauppaan ja ostat saamallasi tulolla vaikkapa ruokaa ja kun S-ryhmä hyvittää sulle jälkikäteen alennuksen ostoksistasi, tuo alennus lasketaan uudeksi tuloksi, vaikka se on jo kertaalleen huomioitu alunperin saamastasi tulosta, jolla ostokset teit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testatkaapa: jos ostat jotain kortilla ja sitten palautat tuotteen ja saat rahat takaisin niin pieneekö tuet.
Ostin joulukuussa 300 euron soittimen. Peruin kaupan koska toimitus olisi kestänyt liian pitkään ja löysin paremman samaan hintaan. Palauttivat rahan. Silloin ei ainakaan Kela, luojan kiitos, sitä laskenut tuloksi.
Enpä uskaltaisi enää.
Mulla on Prismasta parit kuulokkeet mitkä pitäis palauttaa, onko sama heittää roskiin?
Tt-asiakkaalla varaa ostaa 300 euron soittimia?
En tiedä muista, mutta itse nipistän kaiken muun lisäksi myös ruuassa ja saan jätettyä jotain yleensä säästöönkin.
Syömishäiriötausta auttaa tosi paljon tässä, kykenen olemaan syömättäkin.
Joka kesä oon käynyt keräämässä marjoja ja laittanut hilut säästöön.
Silti hyvä esimerkki kuinka niitä tukia, joiden pitäisi tarjota ihmisille rahat välttämättömiin jokapäiväisiin menoihin käytetään surutta väärin. Onko 300 euron soitin välttämätön jokapäiväinen meno? Ei ole. Ruoka, vesi, lääkkeet, sähkö, puhelinlasku ovat tällaisia. Henkilön ttt on liian suuri, jos siitä pystyy tuollaisiin säästämään rahat. Ei tuki ole tarkoitettu tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko yllätys, että tulot pienentää tukia? Vai mikä tässä on ongelma?
Ne mitään tuloja ole. Ne on alennus ja säästöä kauppalaskusta. Kohta pitää varmaan ruveta ilmoittamaan, jos ostaa punalapputuotteita.
Eihän ole vaan käytännössä osinkotuloa joka maksatetaan asiakkailla.
Näin ja edellyttää sijoitusta osuuspääomaan, HOK-Elannolla muistaakseni 100,-?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Voi vee että noi loisijat olettaa saavan kaiken yhteiskunnalta.
Niin se mahdollinen 50 euron "ylimääräinen tienesti" on aivan liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää touhua. Jostain syystä osa suomalaisista mieluummin maksaa satasen, ettei naapuri saisi viittäkymppiä. Tai maksaa turhasta työstä, jota hilujen kyttääminen köyhiltä on.
Kuinka paljon SINÄ annat minun kusettaa sinun rahojasi itselleni ennenkuin alat "kyttäämään"?
Hyvä että sentään myönnät suoraan. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testatkaapa: jos ostat jotain kortilla ja sitten palautat tuotteen ja saat rahat takaisin niin pieneekö tuet.
Ostin joulukuussa 300 euron soittimen. Peruin kaupan koska toimitus olisi kestänyt liian pitkään ja löysin paremman samaan hintaan. Palauttivat rahan. Silloin ei ainakaan Kela, luojan kiitos, sitä laskenut tuloksi.
Enpä uskaltaisi enää.
Mulla on Prismasta parit kuulokkeet mitkä pitäis palauttaa, onko sama heittää roskiin?
En tiedä muista, mutta itse nipistän kaiken muun lisäksi myös ruuassa ja saan jätettyä jotain yleensä säästöönkin.
Silti hyvä esimerkki kuinka niitä tukia, joiden pitäisi tarjota ihmisille rahat välttämättömiin jokapäiväisiin menoihin käytetään surutta väärin. Onko 300 euron soitin välttämätön jokapäiväinen meno? Ei ole. Ruoka, vesi, lääkkeet, sähkö, puhelinlasku ovat tällaisia. Henkilön ttt on liian suuri, jos siitä pystyy tuollaisiin säästämään rahat. Ei tuki ole tarkoitettu tuollaiseen.
Parempi hassata heti tukipäivänä kuin laittaa mitään hiluja säästöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mitään tuloja ole. Ne on alennus ja säästöä kauppalaskusta. Kohta pitää varmaan ruveta ilmoittamaan, jos ostaa punalapputuotteita.
Ei vaan bonukset on päin vastoin. Ne on korotetut hinnat kauppalaskussa. Lainaat ikään kuin kauppiaalle rahaa ensi kuun 10. päivään saakka.
S ryhmässä et "lainaa" rahaa KAUPPIAALLE. Koskaan. Millään tavalla tarkasteltuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä uskaltaisi enää.
Ja sä tampio et tajua, että niitä jokapäiväisiä menoja ja sitä "välttämätöntä" minimoimalla se köyhä saa säästettyä jos jotain haluaa. Vai laitatko mieluummin hakemaan ehkäisevää tai täydentävää toimeentulotukea eli maksat vaan enemmän?
Pärjäähän sitä ihminen kadulla kerjäämässä kun mutta jostain syystä ne halutaan pois katukuvasta.
Mä ainakaan en nyt yhtään tajua, mikä ongelma on sulle jos mä syön vaan kerran päivässä tai kahdessa ja saan niin säästöön jotain. Tai käytän halvinta luuria ja liittymää vaikka kaikilla muilla on hienommat. Ostan punalappuja ja kas, sain taas 3e säästettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tuloa ei ole käytetty toimeentulotuessa hyväksyttävään tarkoitukseen"
Mikä tämä väärä tarkoitus heidän mielestään on?
Siideri ja tupakka
Evääkö Kela tt-tuen, jos suoraan tilille annetulla rahalla on ostettu siideriä ja tupakkaa? Jos ei, sitä ei pidä evätä silloinkaan, jos s-bonuksilla on ostettu siideriä ja tupakkaa. Niiden rahojen alkuperä kun on joka tapauksessa ollut Kelan antamat eurot.
Teki gutaa kun vaimolle ostettiin uudet silmälasit a 500 egee ja S-bonuksia kirjautui tuplan edestä, siihen päälle kuukauden ruokaostokset niin bonkkaria tuli tilille 80 egee.
Ennen joulua ostettiin Prismasta kaksi puhelinta ja hiljattain myös pyykinpesukone S-verkkokaupasta niin tuli mukavat bonkkarit.
Kun Prisma ilmoittaa tuplabonusviikosta niin ostetaan varastoon suuremmat erät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punalapputuotteet on ilman muuta tuloa. Sen lisäksi pienentää arvonlisäverokertymää ja yrityksen liiketulosta ja sitä kautta yrityksen maksamaa veroa, joten köyhää pitää ehdottomasti rangaista moisesta toiminnasta.
Samoin viikon plussatarjouksetkin, jos esim. kookaupassa on kahvi tarjouksena 5 euroa paketti kun normihinta on sen 8 tai 9 niin pitäähän tuo 3-4 euroa vähentää tulona toimeentulotuesta.
Ei ole tuloa. Alennus ei ole rahaa sinulle vaan sen maksaa myyjä.
Ei myyjä sitä alennusta MAKSA. Hän jättää vain sen verran vähemmän PERIMÄTTÄ alennuksen käyttäjältä, normaaliin asettamaansa hintaan nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä uskaltaisi enää.
Tuki on tarkoitettu myös harrastus- ja virkistystoimintaan. Lukee ihan Kelan sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä pullonkeruukoneisto🚔 joko siitä palautuskuitista vähennys lähipäivinä Kelaan menee?? Jos kuitin oheen pitää pullon palauttajan henkkareitaan esittää ollaan tukivähennyksen äärellä....No, siirryn bulvaanin puoleen. Tueton lähimmäinen vie kierrätykset kauppaan.
Ja S-etuilijat Kela tukien saajana, kai siitä piha tai lähipiiristä löytyy hyvä tyyppi jonka bonuskertymää ei Kela vuelä tsekkaa?
Meille Suomen köyhille avautuu näin tie kapitalismiin: aloitetaan se veronkierrron alkeisopeilla.
Pullonpalautukset ja marjamyynti ei ole veronalaista tuloa. Toki niiden kuuluu vähentää toimeentulotukea koska toimeentulotuki ei ole perustuloa.
Pullon palautukset OVAT veronalaista tuloa, jos palautat muita kuin itse ostamiasi pulloja.
"Silti hyvä esimerkki kuinka niitä tukia, joiden pitäisi tarjota ihmisille rahat välttämättömiin jokapäiväisiin menoihin käytetään surutta väärin."
Haluatko, että tt-tuloilla elävä ottaa koskaan vastuuta elämästään? Jos haluat, niin sinun on hyväksyttävä sekin, että heillä pitää olla valta määrätä siitä pienestä rahamäärästä, joka heille suodaan. Tämä tarkoittaa, että yksi heistä ostaa koko rahalla ruokaa tai toinen säästää siitä vähän saadakseen jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä uskaltaisi enää.
Tuki on tarkoitettu myös harrastus- ja virkistystoimintaan. Lukee ihan Kelan sivuilla.
Jaha. Lakimuutos olisi paikallaan jos tuo on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
juuri näin, kun ei käytä bonuskorttia ei jää mitään jälkiä...
Miten +/- 0 kannustaa olla käyttämättä bonuskorttia? Sehän on yhdentekevää käytätkö vai et. Toki jos käytät niin se on tuloa ja voit pitää sitä verona jonka s-ryhmä maksaa valtiolle.
Yhtäkkiä veroja hinkuvat loiset haluavatkin kiertää niitä. Jännä.
Minulla ei ole s-korttia. Saanko siinä tapauksessa edes ostaa S-marketista tai Prismasta? Syyllistynkö rikokseen, jos ostan ale-tuotteita sieltä, kuten -60% ruokia, joita saa ilman s-etukorttia?
-winner-
Saat ostaa mistä huvittaa. Oletko oikeasti noin tyhmä?
Jos saan osinkoja, mitä ne ovat jos ei tuloa?
Viisas mun mielestä, kun ostan sen maitopurkin sieltä, mistä saan halvimmalla, enkä ole kauppauskollinen. Mutta homman paradoksi onkin siinä, että köyhä KELA:n asiakas ei saa saada osinkotuloja, mutta rikas voi käydä luksusautolla hakemassa ruokajonosta sapuskat.
-winner-
Kyllä köyhä kelan asiakas saa saada osinkotuloja. Ne tulot tietenkin pienentävät tarvetta VIIMESIJAISELLE tuelle, ja kun tarpeeksi alkaa saamaan myös leikkaamaan muita tukiakin. Sitten kun osinkotuloja tulee sen verran ettei mitään kelan tukia ei enää saa niin ei enää ole köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin kupongit ei taida näkyä Kelalle.
Tämä onkin hyvä vinkki. Eivät ole tuloa vaan etuus jolloin Kelalla ei ole mitään asiaa tietää alennuskupongeista.
Tästä lähtien asioin vain Lidlissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Niin, S-bonus siirtyy luvatta Kelalle, onko oikein ?
Jos saat 595e tukia ja saat bonuksia 5e, Kela maksaakin sinulle 590e.
Nyt viiden euron kysymys loisille:
Paljonko on 590 + 5?
Ei juma, nyt pistit pahan ;D Taitaa olla 595, 59,50 tai 5950, katsos kun Donald on meille elämäm koululaisille juuri tarkkisella opettanut, että se riippuu ihan laskentatavasta.
-winner-
Pitihän se arvata että olet magapersu! Veikö ulkomaalaiset sinun työt ja naiset?
Magapersuilta menee poikkeuksetta ohi heille kohdennettu sarkastinen täsmävattuilu, kun ei vaan riitä jonnen kapasiteetti tajuamaan kokonaisuuksia ;DDDD
-winner-
Niinpä.
Jos olisivat osinkoja, pitäisi maksaa osinkovero.
On se kummaa että verottajan mielestä eivät ole tuloa, mutta kelan mielestä kyllä.
S-ryhmän maksamista S-bonuksista ei tarvitse maksaa veroja. Verottaja ja S-ryhmä katsovat, että S-bonus on luonteeltaan ostohyvitys eli alennus tehdyistä ostoista, ei verotettavaa tuloa. Tilanne eroaa esimerkiksi OP-ryhmän bonuksista, jotka muuttuvat verollisiksi vuonna 2026.