Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinulle on tammikuussa maksettu S-bonuksia 4,97 euroa ja helmikuussa 7,50 euroa, jonka olemme ottaneet huomioon tulonasi.

Vierailija
27.04.2026 |

Sinulle on tammikuussa maksettu S-bonuksia 4,97 euroa ja helmikuussa 7,50 euroa, jonka olemme ottaneet huomioon tulonasi. 
Kun olemme tarkastelleet yksilöllisiä olosuhteitasi, tätä tulon jälkikäteen huomioon ottamista voidaan pitää kohtuullisena, koska tietojemme perusteella tuloa ei ole käytetty toimeentulotuessa hyväksyttävään tarkoitukseen.

Terveisin Kela.

Kommentit (229)

Vierailija
221/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" ei ole käytetty toimeentulotuessa hyväksyttävään tarkoitukseen."

Mitä tämä siis käytännössä tarkoittaa? Mihin sen 6 e olisi ollut hyväksyttävää käyttää?

Tää on naurettavaa ja lasku tästä ylimääräisestä on isompi, kuin säästö.

ap juttu provo suusvale.   niin öäpipaistaa- itse keksinyt sanavalinnatkin joka ei ole kelan teksitä.   kela ei arvioi mihin käyttää tt tukensa mm- ainoastaan jos kaikki menee marginaaliin, jotta elinrahaa ei jää tai velvoitteet jäävät hoitamatta- silloin huoli-ilmoitus.

ääri harvinaista.

ap raukka yritti muka olla uskottava--- huomatteko missä meni vikan......

Vierailija
222/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"tuloa ei ole käytetty toimeentulotuessa hyväksyttävään tarkoitukseen"

Mikä tämä väärä tarkoitus heidän mielestään on?

niin toi paljasti aapin-  keksi koko jutun- yritti olla muka kelalainen- miten tyhmä toi ap onkaan- nolo- jäi kiinni- menköön kaivoon jäähylle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun: Teille on maksettu. Loput Teidän  pitää maksaa itse. Kaikki isoilla kirjaimilla. 

Vierailija
224/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio säästäisi huomattavasti, kun tuet maksettaisiin kuponkeina valtion omaan kauppaan. Niillä voisi ostaa rajatusta valikoimasta peruselintarvikkeita, mutta ei tupakka- eikä alkoholituotteita. Rahana huomattavasti pienempi summa, joka maksettaisiin toteennäytettyjen, kohtuullisten sähkö- ja vesi- ja lääkelaskujen mukaan.

niin paljon tukia käytetään tietoisesti ja tahallisesti väärin, niin tuo voisi olla ihan hyvä keino saada valtion ja kuntien menoja edes vähän leikattua. Olisi oikein tukia väärinkäyttäville, mutta hiukan epäreilua sitten heille, jotka eivät pimitä näissäkään asioissa mitään. Heille soisin kyllä mielelläni vapauden ostaa mistä haluavat. 

Vierailija
225/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei kelpaa syyksi pitää raha, eli turha edes miettiä sitä. Naurettavaa kyllä muutaman pennin takia joka on tullut omista ostoksista! 

Vierailija
226/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites plussapisteet? Tai Lidlin bonarit? Nehän kun ei tilillä näy mutta ovat kuitenkin samanlaista etuutta mutta niitä ei tietenkään huomioida.  

En tiedä miten Lidlin bonussysteemi toimii, mutta plussaraha on käytettävissä vain K-kaupan kassalla, eli se ei varsinaisesti ole edes rahaa, toisin kuin S-bonus.

Vierailija
227/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites plussapisteet? Tai Lidlin bonarit? Nehän kun ei tilillä näy mutta ovat kuitenkin samanlaista etuutta mutta niitä ei tietenkään huomioida.  

En tiedä miten Lidlin bonussysteemi toimii, mutta plussaraha on käytettävissä vain K-kaupan kassalla, eli se ei varsinaisesti ole edes rahaa, toisin kuin S-bonus.

samalla lailla se on lidlissäkin. Voi käyttää ainoastaan kassalla, ei voi muuttaa rahaksi ja on voimassa vain tietyn ajan (kuten myös plussaraha)

Vierailija
228/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela eli valtio ei yllätä tässäkään!

Mun puoliso siirsi omalta tililtään viimeiset 2€ mun tilille (saldo 3€), että saatiin tankattua auto. Minimi tankkaussumma siis 5€. 

Kela katsoi jopa tämän 2€ tulona MINULLE vaikka haettiin tt-tukea perheen YHTEISEEN TILANTEESEEN. mm auto on puolison, minun pitäisi päästä töihin jne jne.

Minä en enää ylläty mistään kelan/valtion päätöksistä murskata pienituloiset suomalaiset.

Vierailija
229/229 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela eli valtio ei yllätä tässäkään!

Mun puoliso siirsi omalta tililtään viimeiset 2€ mun tilille (saldo 3€), että saatiin tankattua auto. Minimi tankkaussumma siis 5€. 

Kela katsoi jopa tämän 2€ tulona MINULLE vaikka haettiin tt-tukea perheen YHTEISEEN TILANTEESEEN. mm auto on puolison, minun pitäisi päästä töihin jne jne.

Minä en enää ylläty mistään kelan/valtion päätöksistä murskata pienituloiset suomalaiset.

Minulla on 2 tiliä, joista toiselta menee kaikki palvelumaksut. En koskaan tiedä paljonko sieltä menee. Siirsin alkuun jäljelle jääneet pennoset takaisin käyttötilille ja sossu vähnsi sen tulona.. Siis OMALTA tililtä siirtämäni tilin OMALLE tililleni... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme