Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinulle on tammikuussa maksettu S-bonuksia 4,97 euroa ja helmikuussa 7,50 euroa, jonka olemme ottaneet huomioon tulonasi.

Vierailija
27.04.2026 |

Sinulle on tammikuussa maksettu S-bonuksia 4,97 euroa ja helmikuussa 7,50 euroa, jonka olemme ottaneet huomioon tulonasi. 
Kun olemme tarkastelleet yksilöllisiä olosuhteitasi, tätä tulon jälkikäteen huomioon ottamista voidaan pitää kohtuullisena, koska tietojemme perusteella tuloa ei ole käytetty toimeentulotuessa hyväksyttävään tarkoitukseen.

Terveisin Kela.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KELAa parhaimmillaan ;D Kannattaa ostaa ens kuun ruuat ilman bonuskorttia.

-winner-

juuri näin, kun ei käytä bonuskorttia ei jää mitään jälkiä...

Miten +/- 0 kannustaa olla käyttämättä bonuskorttia? Sehän on yhdentekevää käytätkö vai et. Toki jos käytät niin se on tuloa ja voit pitää sitä verona jonka s-ryhmä maksaa valtiolle.

Yhtäkkiä veroja hinkuvat loiset haluavatkin kiertää niitä. Jännä.

Minulla ei ole s-korttia. Saanko siinä tapauksessa edes ostaa S-marketista tai Prismasta? Syyllistynkö rikokseen, jos ostan ale-tuotteita sieltä, kuten -60% ruokia, joita saa ilman s-etukorttia?

-winner-

Vierailija
62/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä pullonkeruukoneisto🚔 joko siitä palautuskuitista vähennys lähipäivinä  Kelaan menee??  Jos kuitin oheen pitää pullon palauttajan henkkareitaan esittää ollaan tukivähennyksen äärellä....No, siirryn bulvaanin puoleen. Tueton lähimmäinen vie kierrätykset kauppaan. 

Ja S-etuilijat Kela tukien saajana, kai siitä piha tai lähipiiristä löytyy hyvä tyyppi jonka bonuskertymää ei Kela vuelä tsekkaa?  

Meille Suomen köyhille avautuu näin tie kapitalismiin: aloitetaan se veronkierrron alkeisopeilla. 

Pullonpalautukset ja marjamyynti ei ole veronalaista tuloa. Toki niiden kuuluu vähentää toimeentulotukea koska toimeentulotuki ei ole perustuloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Miten +/- 0 kannustaa olla käyttämättä bonuskorttia? Sehän on yhdentekevää käytätkö vai et. Toki jos käytät niin se on tuloa ja voit pitää sitä verona jonka s-ryhmä maksaa valtiolle.

Minulla ei ole s-korttia. Saanko siinä tapauksessa edes ostaa S-marketista tai Prismasta? Syyllistynkö rikokseen, jos ostan ale-tuotteita sieltä, kuten -60% ruokia, joita saa ilman s-etukorttia?

-winner-

Saat ostaa mistä huvittaa. Oletko oikeasti noin tyhmä?

Jos saan osinkoja, mitä ne ovat jos ei tuloa?

Vierailija
64/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bonukset varmaan vähennetään, mutta tämä ei ole uskottavaa: 

"Kun olemme tarkastelleet yksilöllisiä olosuhteitasi, tätä tulon jälkikäteen huomioon ottamista voidaan pitää kohtuullisena, koska tietojemme perusteella tuloa ei ole käytetty toimeentulotuessa hyväksyttävään tarkoitukseen."

Ei Kela tuollaisia kirjoittele. Ja on tosiaan aika paljon bonuksia, jos tt-tuella elää. Täytyy olla tosi iso perhe.

Kyllä kirjoittaa. Laitoin mun siskolle tiukkaan tilanteeseen rahaa 25e mikä meni todella tarpeelliseen asiaan. Sisko oli kirjoittanut vielä sinne extra selvityksen kuitteineen mihin tuo raha meni ja miksi se oli OIKEASTI tarpeellinen. Kela vähensi sen toimeeentulotuesta ja vastaus oli tuo sama litannia. Ihan uskomatonta paskaa tuollainen Kelan toiminta.

Oho.  Tarkoittaa sitten varmaan kaikkea sen perusosan päälle tulevaa rahaa, eli ajatellaan, että sen tulee riittää kaikkeen tarpeelliseen, ja jos ei riitä, niin sitten ei ole tarpeellistakaan. :(  Vai alkaako ne kohta myös syynäämään, mihin sitä perusosaa käytetään. 

Ja entäs ne, jotka maksavat osan vuokrastaan siitä perusosasta? Eihän sitä siihenkään ole tarkoitettu. Aika veemäistä alkaa olla Kelan toiminta.

Vierailija
65/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testatkaapa: jos ostat jotain kortilla ja sitten palautat tuotteen ja saat rahat takaisin niin pieneekö tuet.

Ostin joulukuussa 300 euron soittimen. Peruin kaupan koska toimitus olisi kestänyt liian pitkään ja löysin paremman samaan hintaan. Palauttivat rahan. Silloin ei ainakaan Kela, luojan kiitos, sitä laskenut tuloksi.

Enpä uskaltaisi enää.

Mulla on Prismasta parit kuulokkeet mitkä pitäis palauttaa, onko sama heittää roskiin?

Vierailija
66/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Siinä vasta voittaja

Kiitos. Huomasit viimein sinäkin ;D

-winner-

Vierailija
67/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kun olemme tarkastelleet yksilöllisiä olosuhteitasi, tätä tulon jälkikäteen huomioon ottamista voidaan pitää kohtuullisena, koska tietojemme perusteella tuloa ei ole käytetty toimeentulotuessa hyväksyttävään tarkoitukseen."

Ei Kela tuollaisia kirjoittele. Ja on tosiaan aika paljon bonuksia, jos tt-tuella elää. Täytyy olla tosi iso perhe.

Kyllä kirjoittaa. Laitoin mun siskolle tiukkaan tilanteeseen rahaa 25e mikä meni todella tarpeelliseen asiaan. Sisko oli kirjoittanut vielä sinne extra selvityksen kuitteineen mihin tuo raha meni ja miksi se oli OIKEASTI tarpeellinen. Kela vähensi sen toimeeentulotuesta ja vastaus oli tuo sama litannia. Ihan uskomatonta paskaa tuollainen Kelan toiminta.

Oho.  Tarkoittaa sitten varmaan kaikkea sen perusosan päälle tulevaa rahaa, eli ajatellaan, että sen tulee riittää kaikkeen tarpeelliseen, ja jos ei riitä, niin sitten ei ole tarpeellistakaan. :(  Vai alkaako ne kohta myös syynäämään, mihin sitä perusosaa käytetään. 

Ja entäs ne, jotka maksavat osan vuokrastaan siitä perusosasta? Eihän sitä siihenkään ole tarkoitettu. Aika veemäistä alkaa olla Kelan toiminta.

Paljonko rahaa loisten pitäisi saada vipata kavereilta ja sukulaisilta ennen kuin katsotaan että toimeentulotukea ei makseta?

Pari tonnia?

Vierailija
68/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testatkaapa: jos ostat jotain kortilla ja sitten palautat tuotteen ja saat rahat takaisin niin pieneekö tuet.

Ostin joulukuussa 300 euron soittimen. Peruin kaupan koska toimitus olisi kestänyt liian pitkään ja löysin paremman samaan hintaan. Palauttivat rahan. Silloin ei ainakaan Kela, luojan kiitos, sitä laskenut tuloksi.

Enpä uskaltaisi enää.

Mulla on Prismasta parit kuulokkeet mitkä pitäis palauttaa, onko sama heittää roskiin?

Kela katsoo tiliotteesta paljonko rahaa tulee ja paljonko menee. Tuotepalautukset ovat +/-0.

Vierailija
69/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

-winner-

Viisas mun mielestä, kun ostan sen maitopurkin sieltä, mistä saan halvimmalla, enkä ole kauppauskollinen. Mutta homman paradoksi onkin siinä, että köyhä KELA:n asiakas ei saa saada osinkotuloja, mutta rikas voi käydä luksusautolla hakemassa ruokajonosta sapuskat.

-winner-

Vierailija
70/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen tätä palstaa seurannut, niin olen kyllä hämmästynyt useasti, kuinka ihmiset haluavat olla Kelan nöyryyttäminä ja kuinka pirun paljon ne tekevät hommia saadakseen maksimoitua tukirahansa. Luulisi, että tuolla työmäärällä ja paneutumisella + kelan nöyryytyksillä kannattaisi ennemmin jo se kaikki fokus suunnata siihen, että miten voisi ihan itse elättää itsensä!

Onko se sitten opiskelu ja työllistyminen, paskahommat tai keksiä joku muu tapa työllistyä omatoimisesti!

Vierailija
71/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa kela fanit, oisko se sitten parempi etten vilauttaisi s korttia? Eihän se mua hyödytä mitenkään.

Vierailija
72/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä uskaltaisi enää.

Kelan tuet on liian pienet elämiseen mutta 300 euron luksussoittimiin kyllä kelpaa työntää fyrkkaa.

Vierailija
73/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

-winner-

Viisas mun mielestä, kun ostan sen maitopurkin sieltä, mistä saan halvimmalla, enkä ole kauppauskollinen. Mutta homman paradoksi onkin siinä, että köyhä KELA:n asiakas ei saa saada osinkotuloja, mutta rikas voi käydä luksusautolla hakemassa ruokajonosta sapuskat.

-winner-

Mitä bonukset ovat jos ei tuloa?

Olen kysynyt tätä nyt 6 kertaa.

Vierailija
74/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon on pitänyt ostaa että saa noin paljon bonuksia. Onko sulla suurperhe? Ja vaikuttaako muka alle 50e:n "tulot" muka mihinkään?

Tämä. Mun S-bonukset on noin 1€/kk. Enkä ole ttt asiakas, pärjään omillani.

Vierailija
75/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä uskaltaisi enää.

Kelan tuet on liian pienet elämiseen mutta 300 euron luksussoittimiin kyllä kelpaa työntää fyrkkaa.

Samaa nauroin! Ja päälle on ollut varaa parit ylimääräiset kuulokkeet hankkia! Kyllä taitaa Riikalla leikkaamista vielä riittää!

Vierailija
76/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko rahaa loisten pitäisi saada vipata kavereilta ja sukulaisilta ennen kuin katsotaan että toimeentulotukea ei makseta?

Pari tonnia?

Eikös Riikka juuri sanonut, ettei valtiota pitäisi huutaa apuun, vaan suku ja perhe tukee? Näetköhän tässä mitään ristiriitaa, jos valtio/KELA kuitenkin vie tuesta sen tukikakskymppisen, jonka sukulainen hyvää hyvyyttään köyhälle antaa? Ei puhuta siis koskaan tonneista, vaan kympeistä. Tasapuolisuuden nimissä kyllä pitäisi olla kaikille velvollisuus toimittaa tiliotteensa KELA:lle joka kuukausi, niin työssäkävijöille, eläkeläisille, kotiäideille kuin myös työttömille. Siinä tulisi heti se 100 000 uutta työpaikkaa, kun kaikki voisivat päästä tarkastelemaan ja käsittelemään toisten "hyväksyttäviä menoja" ja tuloja, että mitä niihin oikein kuuluu.

-winner-

Vierailija
77/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä uskaltaisi enää.

Samaa nauroin! Ja päälle on ollut varaa parit ylimääräiset kuulokkeet hankkia! Kyllä taitaa Riikalla leikkaamista vielä riittää!

No mut jos ne on Temusta tilattuja, niin on tullut 300e:lla kuitenkin monta tonnia halvemmaksi kuin ostaa Suomesta.

-winner-

Vierailija
78/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko yllätys, että tulot pienentää tukia? Vai mikä tässä on ongelma?

Eivät S-bonukset ole veronalaista tuloa. Itse sain suuren ostoksen vuoksi liki 200€ bonuksia, eipä veroja vähennetty. Määräaikaistalletuksen korko sen sijaan on veronalaista ja vero pidätetään heti. En ole tukien saaja, mutta, mielestäni tämä on räikeä virhe Kelalta.

Vierailija
79/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri siksi käytämme käteistä, emmekä ole boonusasiakkaita.

Vierailija
80/99 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä uskaltaisi enää.

No mut jos ne on Temusta tilattuja, niin on tullut 300e:lla kuitenkin monta tonnia halvemmaksi kuin ostaa Suomesta.

-winner-

Juu, kullä toimeentulotuella pitäisi pystyä olla varaa hankkia tuontibemari Saksasta, onhan se Suomea halvempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi