Sinulle on tammikuussa maksettu S-bonuksia 4,97 euroa ja helmikuussa 7,50 euroa, jonka olemme ottaneet huomioon tulonasi.
Sinulle on tammikuussa maksettu S-bonuksia 4,97 euroa ja helmikuussa 7,50 euroa, jonka olemme ottaneet huomioon tulonasi.
Kun olemme tarkastelleet yksilöllisiä olosuhteitasi, tätä tulon jälkikäteen huomioon ottamista voidaan pitää kohtuullisena, koska tietojemme perusteella tuloa ei ole käytetty toimeentulotuessa hyväksyttävään tarkoitukseen.
Terveisin Kela.
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tähän tarkkailuun käytetään edes tekoälyä ja automatiikkaa. Koska muuten ei IKINÄ maksa itseään takaisin, jos joku tuosta ihan palkkaa saa... :D
Ei sen ole tarkoituskaan maksaa itseään takaisin! Kyse on puhtaasti oikeiston vihasta köyhiä kohtaan. Johan nytkin jo paljastui että 13 miljardin säästöistä tuli kuluja 12 miljardia. Ja tuon päälle massiivinen työttömyys ja konkurssit. Nämä oikeisto pellet on valmiita maksamaan isojakin summia ihan siitä ilosta että köyhät köyhtyy entisestään. Sillä ei ole mitään väliä jos oheistappiona menee koko keskiluokka...
Kunnon trollihallitus on ollut saksineen,.
Oletko myynyt muiden maksamia ihorasvoja netissä eteenpäin? entäpä ne yhteiskunnan kustantamat asunnot? Oletko harrastanut myös niiden avulla air bnb vuokrausta? Muut maksaa, loinen vetää välistä ja varastaa vielä kaupastakin
Tämä kertoo täydellisesti siitä, kuinka persaukinen valtiomme on ja siitä kuinka paljon se kansalaisiaan arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Paskanjauhajat vauhdissa taas.
Tämä! Haluaako herra/rouva paskansa jauhettavan hienoksi vai puolikarkeaksi? Otetaanko takaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KELAa parhaimmillaan ;D Kannattaa ostaa ens kuun ruuat ilman bonuskorttia.
-winner-
juuri näin, kun ei käytä bonuskorttia ei jää mitään jälkiä...
Miten +/- 0 kannustaa olla käyttämättä bonuskorttia? Sehän on yhdentekevää käytätkö vai et. Toki jos käytät niin se on tuloa ja voit pitää sitä verona jonka s-ryhmä maksaa valtiolle.
Yhtäkkiä veroja hinkuvat loiset haluavatkin kiertää niitä. Jännä.
Minulla ei ole s-korttia. Saanko siinä tapauksessa edes ostaa S-marketista tai Prismasta? Syyllistynkö rikokseen, jos ostan ale-tuotteita sieltä, kuten -60% ruokia, joita saa ilman s-etukorttia?
-winner-
Saat ostaa mistä huvittaa. Oletko oikeasti noin tyhmä?
Jos saan osinkoja, mitä ne ovat jos ei tuloa?
Viisas mun mielestä, kun ostan sen maitopurkin sieltä, mistä saan halvimmalla, enkä ole kauppauskollinen. Mutta homman paradoksi onkin siinä, että köyhä KELA:n asiakas ei saa saada osinkotuloja, mutta rikas voi käydä luksusautolla hakemassa ruokajonosta sapuskat.
-winner-
Mitä bonukset ovat jos ei tuloa?
Olen kysynyt tätä nyt 6 kertaa.
Kauppa lainaa sinulta rahaa ja palauttaa ensi kuussa.
Ei kauppa mitään lainaa. Vaan myy asiakkaan hyväksymällä hinnalla asiakkaan haluamia tuotteita ja maksaa "osinkoja" osuuskunnan omistajille.
Ei ne mitään osinkoja ole, vaan jälkikäteen maksettu alennus tekemistäsi ostoksista
Niinpä.
Jos olisivat osinkoja, pitäisi maksaa osinkovero.
On se kummaa että verottajan mielestä eivät ole tuloa, mutta kelan mielestä kyllä.
S-ryhmän maksamista S-bonuksista ei tarvitse maksaa veroja. Verottaja ja S-ryhmä katsovat, että S-bonus on luonteeltaan ostohyvitys eli alennus tehdyistä ostoista, ei verotettavaa tuloa. Tilanne eroaa esimerkiksi OP-ryhmän bonuksista, jotka muuttuvat verollisiksi vuonna 2026.
bonusraha on kylläkin pääomatuloa, ollut jo ties kuinka pitkään ja niistä lähtee pääomavero. Tosin alle 1000 euron pääomatuloista ei tarvitse maksaa veroja, joten harva on edes huomannut, että bonukset on merkattu omiin pääomatuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista että virallisesti bonukset ovat hinnanalennusta, eivät tuloa.
Miten Kela voi sitten tulkita sen tuloksi? Olisikohan valituksen paikka.
"Bonusten verotuksellinen luonne riippuu siitä, mistä ne tulevat:Kaupan bonukset (S-ryhmä jne.): Yksityistalouden ostojen perusteella kertyvät bonukset, alennukset ja hyvitykset ovat yleensä verovapaata hinnan alennusta"
Toimeentulotuen edellytyksiä tarkastellessa jokainen tilille tuleva euro on tuloa, mikä vähentää tuen tarvetta. Mikä siinä on niin vaikea käsittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testatkaapa: jos ostat jotain kortilla ja sitten palautat tuotteen ja saat rahat takaisin niin pieneekö tuet.
Ostin joulukuussa 300 euron soittimen. Peruin kaupan koska toimitus olisi kestänyt liian pitkään ja löysin paremman samaan hintaan. Palauttivat rahan. Silloin ei ainakaan Kela, luojan kiitos, sitä laskenut tuloksi.
Enpä uskaltaisi enää.
Mulla on Prismasta parit kuulokkeet mitkä pitäis palauttaa, onko sama heittää roskiin?
Tt-asiakkaalla varaa ostaa 300 euron soittimia?
En tiedä muista, mutta itse nipistän kaiken muun lisäksi myös ruuassa ja saan jätettyä jotain yleensä säästöönkin.
Syömishäiriötausta auttaa tosi paljon tässä, kykenen olemaan syömättäkin.
Joka kesä oon käynyt keräämässä marjoja ja laittanut hilut säästöön.
Silti hyvä esimerkki kuinka niitä tukia, joiden pitäisi tarjota ihmisille rahat välttämättömiin jokapäiväisiin menoihin käytetään surutta väärin. Onko 300 euron soitin välttämätön jokapäiväinen meno? Ei ole. Ruoka, vesi, lääkkeet, sähkö, puhelinlasku ovat tällaisia. Henkilön ttt on liian suuri, jos siitä pystyy tuollaisiin säästämään rahat. Ei tuki ole tarkoitettu tuollaiseen.
itse olisin valmis muuttamaan toimeentulotukea perustulomaiseen suuntaan. Jos joku onnistuu vähäisistä tt-tuista säästämään jotain ja vaikka sijoittamana järkevästi, niin se on pelkkästään hyvä asia ja kertoo siitä, että tuolla kyseisellä yksilöllä on aivosolujakin käytössä. Jonun soittiminen ostaminenkin voi olla ihan ok, koska sen avulla voi saada lisätuloja.
Se harmittaa, että niin moni tt-tukilainen on valmis pmittämään tulojaan ja huijaamaan systeemiä. Ei moraalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veetu miten naurettavaa :D
Sitä 100 euroa kela ei kuitenkaan ottanut menona huomioon, jolla bonuskortti maksettiin!
Toimititko itse bonustiedot vai urkkivatko tiedot itse? Vai pyysivätkö verotiedot ja selvisi siitä?
ennen oli tiukempaa: jos omisti s-kortin ja oli maksanut siitä osuuden, niin se piti myydä pois ennen sossutukia, tai vaihtoehtoisesti hyväksyä, että jokaisen tukikuuaden kohdalla s-osuus vähennetään tuista, koska se on käytettävissä olevaa tuloa.
Ei meillä ainakaan tarvinnut luopua S-kortista.
Ei meilläkään kortista tarvinnut luopua, mutta osuusmaksu piti nostaa pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä pullonkeruukoneisto🚔 joko siitä palautuskuitista vähennys lähipäivinä Kelaan menee?? Jos kuitin oheen pitää pullon palauttajan henkkareitaan esittää ollaan tukivähennyksen äärellä....No, siirryn bulvaanin puoleen. Tueton lähimmäinen vie kierrätykset kauppaan.
Ja S-etuilijat Kela tukien saajana, kai siitä piha tai lähipiiristä löytyy hyvä tyyppi jonka bonuskertymää ei Kela vuelä tsekkaa?
Meille Suomen köyhille avautuu näin tie kapitalismiin: aloitetaan se veronkierrron alkeisopeilla.
Pullonpalautukset ja marjamyynti ei ole veronalaista tuloa. Toki niiden kuuluu vähentää toimeentulotukea koska toimeentulotuki ei ole perustuloa.
Pullon palautukset OVAT veronalaista tuloa, jos palautat muita kuin itse ostamiasi pulloja.
Siis fantasiavero. Mutta eihän sitä tiedä jos kompositiotarkastajille urkenee uusi ura palautusautomaattien tuojatarkastajana.
no tukirotathan ei tunnetusti laeista välitä. Kunhan kusettavat ja huijaavat kaikessa maksimaalisesti.
Voi voi siellä ollaan pullotuloista nyt kovin kateellisena näköjään.
Olisin kirjoittanut: Älä perkele sinuttele.
Mun mielestä joskus aikoinaan kun sossu teki päätökset niin siellä luki:,Teille on maksettu xxxx Ja vielä isoilla kirjaimille koko teksti aina Hehheh .
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmoitat s-pankin tilin kelalle, itse en todellakaan ilmoita
Ihana! Mä voisin deittailla sua, kun on järkeä päässä eli sisäistä kauneutta. Yhdellä rivillä ratkaistiin koko ongelma, sopulilauma alapeukuttaa ja jankkaa aiheesta sivutolkulla. Rima on mulla korkealla myönnän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmoitat s-pankin tilin kelalle, itse en todellakaan ilmoita
Ihana! Mä voisin deittailla sua, kun on järkeä päässä eli sisäistä kauneutta. Yhdellä rivillä ratkaistiin koko ongelma, sopulilauma alapeukuttaa ja jankkaa aiheesta sivutolkulla. Rima on mulla korkealla myönnän.
Seurauksena voi pian olla petossyyte ja ulosotto, onko hottia?
Valtio säästäisi huomattavasti, kun tuet maksettaisiin kuponkeina valtion omaan kauppaan. Niillä voisi ostaa rajatusta valikoimasta peruselintarvikkeita, mutta ei tupakka- eikä alkoholituotteita. Rahana huomattavasti pienempi summa, joka maksettaisiin toteennäytettyjen, kohtuullisten sähkö- ja vesi- ja lääkelaskujen mukaan.
Nuoriso on tehnyt s marketissa t - paitoja missä texti tilipäivä. Bonukset. No lapsiparat , se on vain omaa rahaasi minkä saat takaisin useimmin. Vähän kuin palautus pullot automaattiin on jo sun omaa rahaasi mitä omista pulloistasi maksoit pantin. Saat sen takaisin kun palautat. Muuten ne pullot olisi pitkin jalka käytäviä ja teitä. Kun ostat jotain keskitetysti samasta myymälästä saat sitten pienen bonuksen siitä eli alennuksen. Saat sun omaa rahaa vähän takaisin. Ei tässä ole mitään tuloja tai tilipäivä.
Mites plussapisteet? Tai Lidlin bonarit? Nehän kun ei tilillä näy mutta ovat kuitenkin samanlaista etuutta mutta niitä ei tietenkään huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Valtio säästäisi huomattavasti, kun tuet maksettaisiin kuponkeina valtion omaan kauppaan. Niillä voisi ostaa rajatusta valikoimasta peruselintarvikkeita, mutta ei tupakka- eikä alkoholituotteita. Rahana huomattavasti pienempi summa, joka maksettaisiin toteennäytettyjen, kohtuullisten sähkö- ja vesi- ja lääkelaskujen mukaan.
Tupakka ja viina on yhtä paljon peruselintarvikkeita kuin karkit pullat suklaat jäätelöt ja jogurtit kuin mehut limut kahvit teet mausteet.
Kyllä on lapsellista porukkaa ja matematiikkaa ei osata eikä kauppojen huijauksia. Niillä saadaan asiakkaita niillä ale ja bonus houkutuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Bonukset varmaan vähennetään, mutta tämä ei ole uskottavaa:
"Kun olemme tarkastelleet yksilöllisiä olosuhteitasi, tätä tulon jälkikäteen huomioon ottamista voidaan pitää kohtuullisena, koska tietojemme perusteella tuloa ei ole käytetty toimeentulotuessa hyväksyttävään tarkoitukseen."
Ei Kela tuollaisia kirjoittele. Ja on tosiaan aika paljon bonuksia, jos tt-tuella elää. Täytyy olla tosi iso perhe.
Meidän kahden hengen ja yhden koiran taloudessa tulee yleensä 40 e bonuksia. Toki maksetaan bensatkin s- ryhmään. Mutta ei tuo ap:n siis paljon ole, onhan hän voinut ostaa vaatettakin tai kengät tms. Kenkiä ainakaan ei pidä käytettynä ostaa.
Perus elin tarvike on tamponit kondomit kk rätit lasten ruuat kissan ruuat koiran ruuat vanhusten muussit ja vitamiinit kuin vellit puurot ja margariini kuin tupakka ja olut kuin pizzat pakasteesta ja pullat. Siivousvälineet. Nehän on pakollisia ja pesuaineet kysy vuokran antajalta onko. Alushousut ja sukat . Maaseudulla on pakko ostaa taskulamppua ja pattereita metsän keskellä. Uimahalli pitää olla vanhuksille ilmainen .
tämä hallituksen irvikuva pitäisi asettaa vastuuseen teoistaan, tällaista tuhoa ei kertakaikkiaan voida Suomessa tehdä ilman seurauksia!!