Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joel, 24, on ylpeästi työtön – ”Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen”

Kommentit (379)

Vierailija
341/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo Joel ole mikään oikea elämäntapatyötön. Tämä nyt on vaan taas tätä oikeistopropagandaa, kun on ensin itse tuhottu hyvinvointivaltio ja saatu 100 000 työtöntä lisää, niin pitää keksiä tällaisia tarinoita jostain elämäntapatyöttömistä. Osa suomalaisistahan on aika tyhmiä, niin varmaan uskovat.

Vierailija
342/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kusevat omaan pesään. Juuri näiden oman elämänsä sankarien takia kaikki työttömät niputetaan samaan kastiin.

Mahtaa jotain potkut saanutta duunaria vituttaa lukea tuollaista lätinää.

Näitä Joeleita ja muita on yksinkertaisesti liikaa.

Minimaalinen vähemmistö. Ehkä hänkin innostuisi työnteosta ja opiskelusta jos olisi positiivisia kokemuksia. Nykyajan työpaikoilla on niin paska ilmapiiri että tapetaan jo TET oppilaalta työnilo ja opiskelunilo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että minua inhottaa tällaiset nuoret Joelit, en halua opiskella en halua tehdä töitä.

Kun olin nuori, kaikki nuoret halusivat töihin, kaikki halusivat rahaa ja parempaa elämänlaatua. Olin itse 20-30 vuotias 90-luvulla ja olen kokenut laman, töitä ei ollut. Löysin kuitenkin aina jotain, samoin poikaystäväni, teimme puhelinmyyntiä, siivousta jne. Nämähän eivät kelpaa nykyajan nuorille tällaiset työt. Pitää olla heti jotain hienoa ja uudet asunnot ja tietenkin yhteiskunnan pitää maksaa tämä heidän luksuselämänsä. Aivan naurettavaa edes ajatella näin. Nykynuorten opiskelukin on sellaista kummallista ajanvietettä ja tekoälyltä kysellään kaikki. Jari Sarasvuo totesi, että nykyajan nuoret ovat tyhmempää porukkaa kuin aikaisemmin ja tämä on totisinta totta. Älykkyysosamäärä laskenut. 

Suomen yhteiskunnan ei pidä elättää tällaisia loisia kuten tämä Joel, ei todellakaan. Tuet pois. 

Vierailija
344/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvovalinta, jos on varallisuutta eikä työtä tarvitse tehdä kun voi elää koroilla ja osinkotuloilla. Tämä arvovalinta ei kuitenkaan toimi, jos oletuksena että muut veronmaksajat maksavat tämän laiskuuden - siihen ei meillä yhteiskuntana ole varaa eikä tällaista pummiajattelua voi hyväksyä. 

Vierailija
345/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat pois ylpeästi ja alkaa työt kiinnostamaan.

On paljon ihmisiä, joita työt kiinnostaisi, mutta kun niitä ei vaan ole.

Vierailija
346/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä ylpeät vanhemmat, meidän poika........

Vierailija
347/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustulo olisi hyvä ratkaisu. Minun puolestani Joelin voi antaa nauttia elämästään. Eipä se kalliiksi tule, toisin kuin rötösherrojen ja maailman parantajien touhut.

Joelit ovat syy siihen miksi perustuloa eu tule ikinä.

Vierailija
348/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miten sanotaan, että tuo Joel on joku äärimmäinen erityistapaus, niin se ei ole sellaisenaan ihan koko totuus. Sellaisia light-versioita Joelista on todella paljon. Työnteosta ei täysin kieltäydytä, mutta sen suhteen ollaan erittäin valikoivia. Ajatellaan, että jos juuri sitä itselle kivaa ja omaa juttua ei löydy, niin on oikeus olla tekemättä mitään ja yhteiskunnan kuuluu elättää. Työ ei saa tuntua liikaa työltä, vaan sen pitää olla myös antoisaa.

Noh, itse olen ollut noin 25 vuotta työelämässä ja valitettavasti aina se on tuntunut sananmukaisesti työltä. Sellaiselta, että jos lottovoiton saisi, niin päivääkään en takaisinpaluuta kaipaisi missään mielessä.

Vierailija
349/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo poeka naarasta suannut.

Vierailija
350/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaisen kommentit erottuvat joukosta täydellisen ala-arvoisina.

Vierailija
351/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat pois ylpeästi ja alkaa työt kiinnostamaan.

On paljon ihmisiä, joita työt kiinnostaisi, mutta kun niitä ei vaan ole.

Jos jonkun on kuitenkin oltava työtön niin kai sen on parempi olla joku joka ei haluakaan töitä.

Vierailija
352/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaisen kommentit erottuvat joukosta täydellisen ala-arvoisina.

Ime munaa pummi.

Vierailija
353/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joelin kaltaisia on tälläkin palstalla. Haluavat maata kotona.

jeps. 

"4 hakemusta kuukaudessa on järkyttävää kyykytystä. kyllä mä töitä haluan mutta en vaan halua hakea niitä... ja sen pitää olla sit kivaa, eikä häiritä mun somen selailua". 

Vierailija
354/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketäpä se työn tekeminen tai opiskelu kiinnostaa. Ja ketä varten ne on.

Tämä unelma-ammatin puuttuminen on paljon yleisempää kuin se että olisi joku unelma-ammatti. Ihmeellinen termi. Siksihän sitä kutsutaan työksi ettei se ole unelmaa. Mutta työstä saadulla palkalla voi ehkä pyrkiä kohti unelmiaan. Paitsi jos ne ovat täysin utopistisia.

niin ja onko se unelma-ammatti enää unelmaa kun siitä tulee oikea työ? Ehkä jotkut taidealan ihmiset ovat unelmatyössä, mutta monelle muulle se puuduttava arki tulee enemmin tai myöhemmin ja hohto häviää. Toki kannattaa tavoitella sitä että työ on itselleen suhteellisen sopivaa eli ei ole esim. vastentahtoisesti myyntihommissa jos oikeasti nauttii enemmän rauhallisesta puurtamisesta exceleiden parissa etc. Tossakin oli enemmän raflaava otsikko, sisällön mukaan tyyppi on kuitenkin ollut töissä ja etsii uutta työtä ja koulutkin todnäk jatkuu. Siinäkin ollut varmaan enemmän se epäsopivuushaaste. Loppupeleissä kuitenkin se työ tuo säännöllisyyttä elämään vs. kotona himmailu vuodesta toiseen.

Vierailija
355/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooooo. Näillä Suomen työllistymisnäkymillä hyvä vaan että ihmiset viihtyvät työttöminä. Muuten masentuvat ja hakeutuvat mt-jonoon ja yhteiskunnalle lisää kustannuksia. Että hyvä, että on jutun kaltaisia ihmisiä. Toki jos Suomen hallitus edes yrittäisi saada kansalaisille töitä, niin sitten olisi eri juttu...

Ei HALLITUKSEN pidä yrittää saada kansalaisille töitä. KANSALAISEN ITSE pitää yrittää saada ITSELLEEN töitä. 

Vierailija
356/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joe 24 "työtön" on Kokoomuksen palkkaama näyttelijä.

Vierailija
357/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu -Tatu ja kirjailija -Ossi, nyt jurputtaja -Joel, näitähän riittää. Joelkin on saanut 14 sivun verran huomiota osakseen.

"Mitähän Tatu ja Ossi tekevät nykyisin" Joel on nyt kuitenkin se ykkös julkkis, nähdäänkö hänet pian jossain viihdeohjelmassa, Myyrässä, vai mitä niitä nyt sitten onkaan.

Vierailija
358/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin opintolainat saattoi huoleti jättää maksamatta, kun muutti vain ulkomaille, kauas Suomen vaikutuspiiristä. Exäni lähti jenkkeihin ja jätti lähes sadan tonnin velat valtion tappioksi. En tiedä, toimiiko tämä nykyään, kun opintolaina on normaalia pankkilainaa, ja valtio vain takuumiehenä.

kyllä se ihan pankkilaina oli 90-luvullakin. 

Vierailija
359/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on aika paljon pahempia loisia kuin pelkästään peruselintason haluava Joel. Ymmärrän häntä aivan täysin. 

Vierailija
360/379 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko kokoomus ja persut nyt duunarien vihakiimaa kannatuksensa nostamiseen pohjamudista? Nämä elämäntapatyötön uutisoinnit ilmestyvät yleensä ennen vaaleja tai kun oikeistohallitus alkaa toteuttaa leikkauspolitiikkaansa. 

Tarvitsee,niinkuin tästä ketjustakin huomaa. Tällaisilla jutuilla haetaan ihmisten vihaa .ja se toimii joka kerta. Ulla appelsiinikin tulee tästä kirjoittamaan. Hallitus tarvitsee vastakkainasettelua,ja kansalaiset aina uudestaan lankeavat siihen.