Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis työeläkeotetta ei saa ellei suostu vastaanottamaan

Vierailija
26.04.2026 |

viranomaisten viestejä sähköisesti? Mitä ihmettä?? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevan kautta? 

Vierailija
2/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sähköiset viestit voi edelleen laittaa itse pois päältä. Ennen piti erikseen valita sähköiset viestit, nyt pitää itse valita paperikirjeet. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Vierailija
4/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne sähköiset viestit voi edelleen laittaa itse pois päältä. Ennen piti erikseen valita sähköiset viestit, nyt pitää itse valita paperikirjeet. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Mutta ensin pitää valita se että ottaa sähköiset kirjeet ja sitten tosiaan poistaa se. 

Vierailija
5/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedon merkki on otsassa lyötynä vain kerran. 
Vaikka sen voisikin myöhemmin poistaa asetuksista, olet silti merkattu

Vierailija
6/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tosiaan käytä sähköisiä palveluita niin voit varmaan soittaa sinne ja pyytä heitä lähettämään tiedot postitse.

Vierailija
7/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kävin Varmasta oman työeläkeotteeni katsomassa. Ei tarvittu moisia.

Vierailija
8/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitää mihinkään saada? Mene sieltä oman työeläkeyhtiön sivuilta katsomaan.

Vierailija
9/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme näillä muumeilla on ongelma sähköisen viestinnän kanssa? Nyt eletään vuotta 2026 eikä 1976.

Vierailija
10/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköinen viestintä ok,mutta jos itärajan kautta alkaa kunnon häirintä niin...Jotenkin ummistetaan silmät siitä,että digilisaatio ei toimi tietyissä tilanteissa.Ja nyt kun ollaan kohtuu selkeästi siirtymässä kolmanteen maailmansotaan niin jätetään ne perinteiset viestintä keinot käyttöön.

Vierailija
11/24 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeasti ymmärrä tätä Suomi.fi-viestien vastustamista, ja nimenomaan ihmisiltä, jotka jo asioivat sähköisesti. Ymmärrän, jos ei tietokonetta käytä eikä halua opetella, mutta heillehän Suomi.fi ei edes tule käyttöön kuitenkaan, mutta että ihmiset, jotka ovat kykeneviä kirjautumaan lukemaan työeläkeotetta, tekemään hakemuksia Kela.fi:ssä, muokkaavat veroilmoitustaan Vero.fi:ssä, lukevat kirjauksia OmaKannasta jne (ja maksavat laskunsa verkkopankissa, vaikka se ei mikään viranomaispalvelu olekaan). Kyllä mä itse ainakin mieluummin säästän paperia ja otan viestit sähköisenä. Varsinkin, kun postin kulkuun ei aina voi luottaa (joskus aikanaan sain kaksi kertaa peräkkäin samasta puhelinliittymästä pelkän karhulaskun enkä alkuperäistä ollenkaan, ennen kuin vaihdoin se eLaskuksi siis).

Vierailija
12/24 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköinen viestintä ok,mutta jos itärajan kautta alkaa kunnon häirintä niin...Jotenkin ummistetaan silmät siitä,että digilisaatio ei toimi tietyissä tilanteissa.Ja nyt kun ollaan kohtuu selkeästi siirtymässä kolmanteen maailmansotaan niin jätetään ne perinteiset viestintä keinot käyttöön.

Sähköinen järjestelmä ne sun paperisikin printtaa ja lähettää. Jos häirintä olisi noin järeällä tasolla niin ei siellä lähetyspäässä saataisi edes mitään tietoa sinun olemassaolostasi, saati että postiteltaisiin jotain.

13/24 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo suomi.fi oo ollu jo monta vuotta? 🤔

Vierailija
14/24 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ensin pitää valita se että ottaa sähköiset kirjeet ja sitten tosiaan poistaa se. 

Juuri noin. Viranomaisilla on vahva usko siihen, että ihmiset eivät vaivaudu vaihtamaan palvelusta toiseen ja perumaan pakollista digiviestintää. MInä kirjoitan nykyisin eri palveluihin vanhanaikaisia kirjeitä ja pyydän paperilla vaikka eläkeotteen tai tietoja verotuksestani. Siellä sitten joku niitä printtailee vaikka kerran kuukaudessa.

Vierailija
15/24 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Eikö tuo suomi.fi oo ollu jo monta vuotta? 🤔

On, mutta vapaaehtoisesti käyttöönotettavana palveluna. Nyt tuotu kaikille, jotka jo asioivat sähköisesti.

Vierailija
16/24 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perukirjoituksessa keväällä oli paljon apua siitä, että isäni ei suomi.fi -viestipalvelua käyttänyt, vaan kaikki tarvittava oli paperilla mapissa. Omille lapsille joutuu tekemään vuosittain päivittyvän koosteen, josta tarvittavat tiedot löytyvät, pilvipalvelustahan ei niitä muut saa. Ainoa poikkeus on metsäomaisuus, se on jostain syystä avointa tietoa kaikille.

Vierailija
17/24 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset varmaan tarvitsee jotain apua noiden kanssa. Jos mummolla ei ole tietokonetta, niin kuka auttaa?

Kaikkien ei ole pakko asioida sähköisesti Suomessa ja luulis, että vanhuksilla olisi joku automaattinen paperipalvelu tässäkin asiassa 

Vierailija
18/24 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perukirjoituksessa keväällä oli paljon apua siitä, että isäni ei suomi.fi -viestipalvelua käyttänyt, vaan kaikki tarvittava oli paperilla mapissa. Omille lapsille joutuu tekemään vuosittain päivittyvän koosteen, josta tarvittavat tiedot löytyvät, pilvipalvelustahan ei niitä muut saa. Ainoa poikkeus on metsäomaisuus, se on jostain syystä avointa tietoa kaikille.

Olen omaan testamenttiini kirjoittanut, mistä tietokoneeni master passwordin saa tietoonsa. Koneella on omaisuusluettelot ja osakkeet nätisti luettelossa.

Vierailija
19/24 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse valtiolla työtä, jossa käytetään sähköistä asiointia. Harva se päivä tulee jotain teknistä ongelmaa, josta teen virheilmoituksen. Jokaisen päivityksen jälkeen - joita on kovin usein - tulee joku uusi seuraavassa päivityksessä korjattava ongelma. Arvaatte varmaan, että ei ole helppoa asiakkaille. Aika paljon on ihmisiä, jotka eivät jostakin syystä voi käyttää pankkitunnuksia, jotka ovat tavallinen tunnistusmenetelmä, eikä heillä muutakaan ole.

Vierailija
20/24 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen omaan testamenttiini kirjoittanut, mistä tietokoneeni master passwordin saa tietoonsa. Koneella on omaisuusluettelot ja osakkeet nätisti luettelossa.

Tuosta ei ole apua kuin oman kokeesi tiedoissa. Kun ihminen kuolee, et pääse tunnuksillaan viranomaispalveluihin, joissa paljon tärkeää tietoa on "piilossa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi