Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotteko matkailla tänä kesänä?

Vierailija
26.04.2026 |

Aiotteko matkailla tänä kesänä? Onko varaa ja innostusta?

Itselläni ei ole nyt poikkeuksellisesti kiinnostusta lähteä matkustamaan. Raha on yksi syy, yleinen turvallisuustilanne toinen ja kolmas syy on vain jonkinlainen laiskuus ja rauhoittumisen tarve. 

Mutta onhan nuo valmiit matkat myös todella kalliita! Mitä mietteitä muilla?

Kommentit (465)

Vierailija
381/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerin rahoilla ei paljoa matkustella muutoin kuin polkupyörällä. 

Vierailija
382/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa Barcelonaan viikoksi kesäkuussa, kotimaassa kiertelen viikonloppuja harrastuksen parissa ja viikoksi on vuokrattu mökki heinä-elokuun vaihteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen mökillä ja nautin omasta seurasta ja Suomen kesäisestä luonnosta.

Vierailija
384/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon päästä torpalle ja syys-lokakuussa takaisin keskuslämmityksen luo, siinä se

Vierailija
385/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyitä reissuja ulkomaille, viikkoa ei jakseta olla ku viihdytään mökillä, veikkausvoiton turvin voidaan mennä muuten ei ois asiaa. Ehkä Aurinkorannikko ja sieltä päiväretki Madagasgarille tai Marokkoon.

Aurinkorannikolta Madagascarille voi olla vaikea tehdä päiväretkeä kun lentoon menee 15 tuntia välilaskuineen (Parijsin tai Istanbulin kautta) mutta kannattaa toki haaveilla:)

Vierailija
386/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa Sisiliassa puolison kanssa. Rakennan matkat aina itse ja löydän yleensä kivoja majoituksia kohtuuhintaan kun rauhassa etsin google mapsin ja trivagon kanssa (tosin käytännössä useimmat majoitukset ovat booking.comista, koska olen ylimmällä tasolla = parhaat alennukset). Kallein hotelli maksaa 120€/yö, tyylikäs boutiquehotelli esiteltiin juuri Voguessa. Lisäksi mm. yöpyminen viinitilalla 72€/yö, jonka ravintola on Michelin-oppaassa mainittu.

Lennot otan yleensä aina lehtoyhtiöltä, kun on laukkuja, ovat yleensä aina lentoyhtiöiltä halvimmat. Lisäksi helpointa neuvotella tuoraan lentoyhtiön kanssa, jos tulee lentojen vaihtoja tai peruutuksia tms. Lennetään Finnairilla Cataniaan, takaisin Palermosta ensin ITAlla Roomaan ja siitä Finnairilla Helsinkiin. Nämä siis ostettu yhdelle lipulle Finnairilta. Lennot varattiin lopputalvesta jo ennen Iranin sotaa, ovat kallistuneet  kevään aikana.

Ennen reissattiin paljon Euroopan ulkopuolella, mutta pitkät lennot eivät houkuttele enää. Euroopassakin on paljon nähtävää ja toivelistalla monia kohteita.

Vierailija
387/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyitä reissuja ulkomaille, viikkoa ei jakseta olla ku viihdytään mökillä, veikkausvoiton turvin voidaan mennä muuten ei ois asiaa. Ehkä Aurinkorannikko ja sieltä päiväretki Madagasgarille tai Marokkoon.

Madagasgarille?!? Tarkoitatko Gibraltaria?

Vierailija
388/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä lukee, huomaa että rahan puutetta ei ole! Mitäs, jos te matkailijat kerrankin matkailisitte vain ihanassa Suomessamme, ettekä haaskaisi rahaa ulkomaille! Tai vielä parempi, että auttaisitte köyhiä, joilla on varaa vain haaveilla ’Nykin, Kanarian, Thaimaan, italian tai Kreikan lomista. Antaisitte suomalaisille, hyväntekeväisyyteen rahaa. Köyhiä on paljon: monet eläkeläiset, työttömät, lapsiperheet, osa-aikatyössä olevat, opiskelijat, pienipalkkaiset…

On hyvin itsekästä rehennellä matkoilla, kun voisi auttaa hädässä olevia. Tiedän saavani alapeukkuja mutta näin ajattelen! Sitäpaitsi matkailu on turhaa - ottakaa mieluummin hyvä kirja käteen ja lukekaa! On antoisaa, avartavaa ja mikä parasta, kirjastoissa on lukemattomia opuksia!

Olen ollut vähävarainen, nyt kun palkka on aivan keskitasoa, säästän ja sijoitan. Näin on varaa lähteä reissuunkin, hyvällä omallatunnolla. Annamme kyllä hyväntekeväisyyteen aika reilustikin j akäyn mys kirjastossa pari kertaa kuussa lainaamassa kirjoja.

Vierailija
389/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan matkailla Suomessa. Ihan vain parin päivän reissu jonnekin. 

Tämä.

En muuten ole käynyt koskaan Wasa-laivaa katsomassa, joten Tukholmassakin voisi piipahtaa.

Tai sitten joskus myöhemmin. 

t: nimim. Assburger

Vierailija
390/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailu on varakkaiden/rikkaiden juttu

Olen kyllä ihan keskipalkkainen, mutta myös pienikuluinen, säästän ja sijoitan. Näin on varaa sitten tehdä yksi tai kaksi matkaa vuodessa. Monen samanlaisilla tuloilla olevien kohdalla nämä ovat valintoja; käytetäänkö raha heti esim. suoratoistoihin, viihde-elektroniikkaan, wolttaamiseen jne. jne. vai laitetaanko säästöön, jott avoi tehdä jtoain "suurempaa" kuten lomamatkan myöhemmin.

Vierailija
391/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin, meni jotain sekaisin.

Vierailija
392/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin, meni jotain sekaisin.

Ja mitkään kaukomatkat ei kiinnosta.

Vierailija
393/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä lukee, huomaa että rahan puutetta ei ole! Mitäs, jos te matkailijat kerrankin matkailisitte vain ihanassa Suomessamme, ettekä haaskaisi rahaa ulkomaille! Tai vielä parempi, että auttaisitte köyhiä, joilla on varaa vain haaveilla ’Nykin, Kanarian, Thaimaan, italian tai Kreikan lomista. Antaisitte suomalaisille, hyväntekeväisyyteen rahaa. Köyhiä on paljon: monet eläkeläiset, työttömät, lapsiperheet, osa-aikatyössä olevat, opiskelijat, pienipalkkaiset…

On hyvin itsekästä rehennellä matkoilla, kun voisi auttaa hädässä olevia. Tiedän saavani alapeukkuja mutta näin ajattelen! Sitäpaitsi matkailu on turhaa - ottakaa mieluummin hyvä kirja käteen ja lukekaa! On antoisaa, avartavaa ja mikä parasta, kirjastoissa on lukemattomia opuksia!

Olen ollut vähävarainen, nyt kun palkka on aivan keskitasoa, säästän ja sijoitan. Näin on varaa lähteä reissuunkin, hyvällä omallatunnolla. Annamme kyllä hyväntekeväisyyteen aika reilustikin j akäyn mys kirjastossa pari kertaa kuussa lainaamassa kirjoja.

Että semmoinen jeesustelu tänään. Varo ettet kuristu sädekehääsi.

Vierailija
394/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa. 

Vierailija
395/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo järvenrannalle kalastamaan.

Vierailija
396/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin. Kuka ääliö alapeukuttaa tällaista. 

Vierailija
397/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meidän muiden pitää kuluttaa rahamme Suomessa mutta sinä hyvällä omallatunnolla reissaat muuallekin🤣🤣 Aika törkeää!?

Reissaan ulkomailla n puolet vuodesta nyt eläkkeellä, pian jäämme tänne kokonaan. 

En näe mitään syytä maksaa Suomessa sellaisesta mistä en pidä - tutuista kuusikoista, huonosta ruuasta, kalliista hinnoista, hotellimajoituksista jotka eivät vastaa käsitystäni lomasta,  säästä jota inhoan n 10kk vuodesta, ankeista metsäteistä, kuolleista kylistä jne. Minulle loma on noiden vastakohta.

Rahat ovat minun, meidän. En lahjoita niitä kenellekään tuntemattomalle varsinkin kun lahjoituksista esim järjestöille menee 10% perille. Hullu vai tyhmäkö olisin??

Lapsilleni annan sen minkä tarvitsevat.

Ja joo, luen n80 kirjaa vuodessa, mitä sitten?? Miten se liittyy mihinkään??

Vierailija
398/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin. Kuka ääliö alapeukuttaa tällaista. 

Esim sellainen joka tietää että kesä alkaa 1.6 ja nyt on vielä kylmät kevätkelit

Vierailija
399/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kuusta päivityksiä, ja todistan että siellä vihdoin on käyty. 

Vierailija
400/465 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen miettinyt nyt sitä tässä puoli vuotta ihan melkein yötä päivää lähdenkö Lievestuoreelle vai Pöljälle tänä kesänä. Aika lähellä olen päätöstä mutta nyt sitte alkais uusi miettiminen että millä rahalla. Ihan samalla tavalla kävi viime kesänä, matkaa ei tullut mihinkään suuntaan. Ainahan voi unelmoida.....

Tästä tuli mieleen, että miksei media enemmän tee kotimaisia matkailuohjelmia! Ja ihan kunnollisia siis. SEllaisia, missä oikeat ihmiset käy Pöljässä tai Lievestuoreella ja koettavat löytää jotain järkevää tekemistä. Ehkä joku Borg ehtisi kuljettamaan ihmisiä kotimaan kohteisiin. Saisi kerrankin oikeasti nauraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän